Announcement

Collapse
No announcement yet.

E6x OBD2 liittäminen ja tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    E6x OBD2 liittäminen ja tyhjäkäynti

    Hii-o-hoi.
    Huomasin jo aikaisemmassa dieselissä ja nykysisessä bensassa muutoksen tyhjäkäynnissä kun OBD2-töpseliin tökkää liittimen kiinni. Onko muilla samaa havaintoa? Eli tyhjäkäynti muuttuu heijjaavaksi ja moottori jopa hieman ottaa vibraa.
    Meneekö moottori johonkin testausmoodiin kytkennän jälkeen ja puottaa tehojaan?
    Sen huomasin myös, että ku BT-pulikan tökkäsin kiinni ja höpöhöpö-android ohjelmalla arvoja seurasin, niin kiihtyvyys lukemat jäävät pari sekkaa huonommiksi ja ohjelmassa oleva throttle-viisari jää alle 90% vaikka jalka on suorana pedaalin päällä ja hampaat irvessä?
    Yhtenä vaihtoehtona mukana pyörii kyllä jo vanhentunut MAF, mutta empä vielä viiti suoraan uutta tilata.
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by WarHead View Post
    Hii-o-hoi.
    Huomasin jo aikaisemmassa dieselissä ja nykysisessä bensassa muutoksen tyhjäkäynnissä kun OBD2-töpseliin tökkää liittimen kiinni. Onko muilla samaa havaintoa? Eli tyhjäkäynti muuttuu heijjaavaksi ja moottori jopa hieman ottaa vibraa.
    Meneekö moottori johonkin testausmoodiin kytkennän jälkeen ja puottaa tehojaan?
    Sen huomasin myös, että ku BT-pulikan tökkäsin kiinni ja höpöhöpö-android ohjelmalla arvoja seurasin, niin kiihtyvyys lukemat jäävät pari sekkaa huonommiksi ja ohjelmassa oleva throttle-viisari jää alle 90% vaikka jalka on suorana pedaalin päällä ja hampaat irvessä?
    Yhtenä vaihtoehtona mukana pyörii kyllä jo vanhentunut MAF, mutta empä vielä viiti suoraan uutta tilata.
    Joku moottorin takaa F4 / F5, en muista mitä lukee, sama mistä luetaan digitaalista dataa, sen vierestä, niin pistää tosissaan koneen heijaamaan, aina säikähtää, samalla kysytään sekin, mitä sillon tapahtuu?

    mun mielestä oma ei heijaile pelkällä töpselillä, mut tuon yhen väärän valikon jos painaa auki niin sillon tuntuu että koko kone leviää tuhansiin pahvilaatikoihin parkkihalliin.
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #3
      Edelleen odotetaan tuki- ja vertaisryhmän kommentteja.
      Eikö kukkaan oo kokenu tai tietää faktoja?
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1367
        • Lempäälä

        #4
        omassa diisselissä enno huomannu eroa käynnissä.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Oisko piuhassa vika, koita toisella. En ole ikinä huomannut moista vaikka aika montaa olen tutkinut.
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎