Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E60/E61 520da

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lipe
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 20
    • Helsinki

    BMW E60/E61 520da

    Moi!

    Olen harkinnut ostavani otsikon mukaisen auton. Mistä erottaa 100 varmasti (muusta kuin auton papereista), että auto on 177hp malli eikä vanhempi 163hp versio???

    Joku sanoo että "joystick" tuli 177hp:sen myötä, mutta Mobile.de sivuja kun selailee, niin 163hp on joissakin joystick myös:think


    Kiitos etukäteen avusta
    Jari Liukkonen
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Lipe View Post
    Moi!

    Olen harkinnut ostavani otsikon mukaisen auton. Mistä erottaa 100 varmasti (muusta kuin auton papereista), että auto on 177hp malli eikä vanhempi 163hp versio???

    Joku sanoo että "joystick" tuli 177hp:sen myötä, mutta Mobile.de sivuja kun selailee, niin 163hp on joissakin joystick myös:think


    Kiitos etukäteen avusta
    Jari Liukkonen
    VIN-numeron perusteella
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Lipe
      Newbiemmer
      • May 2009
      • 20
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      VIN-numeron perusteella
      Kiitos vinkistä, mutta onko jotain visuaalista eroa näiden välillä, jonka voisi kuvista huomata?

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        Tyyppikilvessä moottorin koodi M47 tai N47....
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Originally posted by Lipe View Post
          Moi!

          Olen harkinnut ostavani otsikon mukaisen auton. Mistä erottaa 100 varmasti (muusta kuin auton papereista), että auto on 177hp malli eikä vanhempi 163hp versio???

          Joku sanoo että "joystick" tuli 177hp:sen myötä, mutta Mobile.de sivuja kun selailee, niin 163hp on joissakin joystick myös:think


          Kiitos etukäteen avusta
          Jari Liukkonen
          Tuossa tapauksessa kannattaisi mieluummin erottaa että auto on 163hp eikä 177hp. Uudempi moottori on varsinkin jakopäältään aika ikävä laite... ja jotkut bmwn palkkaamat idiootit, anteeksi, insinöörit, ovat laittaneet sen 177hp versiossa vielä väärään päähän konetta että huollosta saataisiin mahdollisimman vaikeaa. Jos uudempaa E6x dieseliä halajaa kannattaa valita kuutoskoneinen, samat ongelmat tulevat myöhemmin kuutosissakin mutta näitä ei ole vielä E6x mallien nokalla.

          M sarjan moottorilla oli se sitten nelonen tai kuutonen kyseessä on varmempi ja koeteltu ratkaisu.
          Kannattaa saada myyjäliike vaihtamaan sekä egr:n termostaatti että päätermostaatti koska jompikumpi on mahdollisesti jo vialla, toki ko. osat maksavat yhteensä vain noin sata € eikä työkään sen enempää. Muutoin M koneisissa ei todennäköisesti suurempia vastoinkäymisiä tule vastaan, kunhan ne imusarjan läpät muistaa poistattaa mielellään jo siinä vaiheessa kun satatonnia ylittyy mittarissa. Sen jälkeen seuraavat 400tkm menevät moottorin puolesta mallikkaasti.
          Last edited by WSE1; 05-11-2011, 23:57.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎