Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 M57N katalysaattorin ja DPF:n irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LasseE
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 416
    • Kontiolahti/Joensuu

    #16
    Omassa vuotaa pakokaasut tuosta turbon ja catin välisestä liitoksesta.. Siinä lienee jonkinlainen kiilautuva liitos. Pitäisi löysätä pultteja ja pyöräyttää putkea,jospa sen sitten sais vaikka pitämään. Kiinnoistaisi itteäkin millainen homma on kyseessä..
    Ex. E46 330d -05
    Ex. e61 530da -05
    Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
    Member of Team EastAudio
    Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      #17
      Katin saa irti kun ottaa jommankumman dpf:n laipan irti. Alumiini tuki ja keskipohja muovi pitää ottaa pois edestä. Siitä ensimmäisestä panta liitoksesta tuskin kannattaa edes kokeilla?, tai ainakin mulla se näytti siltä ettei katti sovi lähtemään tai ainakaan panta/putki irtoa suosiolla. Turbon ja katin välissä on kartioliitos. (mulla vuosi myös siitä) turbon mutterit oli muistaakseni 15mm kannalla, liekkö joku tuuma koko? Kannattaa varata nivel jatkovarsi, muuten aika ahdasta. Räikkälenkki saattais sopia myös?
      Niitä antureita ei kannata putkesta ruveta iroittamaan ainakaan auton alla, lähtee putki irti hyvin ne paikallaan ollessa, liittimet vaan irti.
      E61 520Da

      Comment

      • LasseE
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 416
        • Kontiolahti/Joensuu

        #18
        Originally posted by LasseE View Post
        Omassa vuotaa pakokaasut tuosta turbon ja catin välisestä liitoksesta.. Siinä lienee jonkinlainen kiilautuva liitos. Pitäisi löysätä pultteja ja pyöräyttää putkea,jospa sen sitten sais vaikka pitämään. Kiinnoistaisi itteäkin millainen homma on kyseessä..
        Tänään sitten tehtiin vähän henkireikää dpf-pönttöön eli suunnilleen 3" läpireikä..Oli melkoisen tukkoon päässyt menemään kun ei polttoja ollut tehnyt. Nyt on uudet termarit ja lämpiää. Pultit oli melko tiukassa, piti rälläkällä pudottaa ensin dpf-pönttö pois leikkaamalla pultit poikki laippojen välistä, sitten paineilmavingulla pultit pois pakoputken laipoista ja uudet haponkestävät tilalle.
        Auto muuttui todella positiivisempaan suuntaan, ei ole tukkoisen oloinen. Käyntiääni pehmeni, joka varmasti johtui siitä että aiemmin pakokaasut vuotivat turbon ja katin välisestä kartioliitoksesta. Tämä taas varmaan johtui tukkoisesta pöntöstä. Löysäsin tosin tuonkin vuotavan liitoksen ja kiristin uudelleen, mutta pääasia ettei vuoda enää pakokaasuja moottoritilaan.
        Ex. E46 330d -05
        Ex. e61 530da -05
        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
        Member of Team EastAudio
        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #19
          Originally posted by mattipuh View Post
          Pirsissä nyt 217tkm. Ohjelma päivitettiin samalla. Eipä tullut herjoja.
          Tarttis tuo katalysaattori myös tarkistaa.

          pääseekö sinne hyvin alakautta käsiks (suositeltu työtapa catin irroitukseen/asennukseen kiinnostaa)? minkä kokoisella avaimella irtoavat catissa olevat anturit?
          yläkautta tuntuu ettei ole tilaa juurikaan, ja alakauttakin tuntuu olevan etäällä. perus-v-mäisessä paikassa siis. DP:n ahdistussovitteen kiristävän laipan mutsku näytti olevan kans ihanan ruosteessa, eipä tuota tehnyt mieli alkaa kokeilemaan irroittaa. rälläkkähommaa sekin. DP:n yläpäässä on ilmeisesti kuparipultit joten niiden kunto lienee parempi.
          Eli polttoa ei ohjelmoitu pois vaan tekee sen edelleen,vaikkakin dpf tyhjä??
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎