memebuy23buy

Hjälp! E61 525D -2005 hyytyi totaalisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vetomies
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 30
    • Vantaa

    Hjälp! E61 525D -2005 hyytyi totaalisesti

    Hoi,

    Kaipaisin kokemuksia seuraavanlaisesta tilanteesta:

    Auto lähtenyt ihan normaalisti käyntiin, mutta nyt eilen kuluttanut akun näemmä totaalisen nolliin ja pyöritti aluksi omillaan laiskasti, mutta sitten ei lähtenyt edes naapurin auton kaapeleilla käyntiin, vaikka pyörittää iloisesti starttia mikä on outoa. Hehkut ja ohjainyksikkö vaihdettu juuri, micro power moduuli vaihdettu hiljattain. Mikä voisi olla syynä? IBS-kaapeliko? Akku tyhjentynyt kerran aiemminkin, jonka jälkeen käräytti Micro Power modulen johtuen sisään tulleista vesistä (joka ongelma nyttemmin korjattu) Kun koitettiin siinäs starttailla autoa siinä autoa tovin tuli Fuel pump -virhettä pronaviin, mutta se tuskin on syy akun tyhjentymiseen, vaan seurausta sähköviasta. Eli ehkä auto luulee, ettei virtaa ole, koska IBS-kaapeli on rikki?

    Nyt arvostaisin kaikkia vinkkejä/pointteja asap. Koitetaan lukea vikakoodeja tänään iltasella päivitetyllä INPA-softalla, kun vanhemmalla ei aiemminkaan ole päässyt käsiksi moottorikohtaisiin vikakoodeihin (onko muuten kellään haisua tästä syystä).

    Muuten edessä on hinaus Laakkoselle, johon on todella huonosti aikoja, joka laittaa taas normiarjen menemään aivan totaalisen päin hanuria. :(
    Last edited by Vetomies; 28-11-2011, 13:51.
    E61 525D 2005
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #2
    Ennen koodien lukua ei kannattaisi edes arvailla oikein, mutta veikataanpa nyt että EWS-DME synkkaus on pudonnut kyydistä kun akku tyhjentynyt ja apuvirran ym. kanssa testailtu.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Vetomies
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 30
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Ennen koodien lukua ei kannattaisi edes arvailla oikein, mutta veikataanpa nyt että EWS-DME synkkaus on pudonnut kyydistä kun akku tyhjentynyt ja apuvirran ym. kanssa testailtu.
      Näinhän se on. Onnistuuko tuo synkkaus kotikonstein?
      E61 525D 2005

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7035
        • Uusikaupunki

        #4
        Inpalla onnistuu.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Vetomies
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 30
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Inpalla onnistuu.
          Tuli vaan mieleen, että mikä voisi olla syynä, ettei ei lähde kuitenkaan käyntiin toisen bemmin virroilla?
          E61 525D 2005

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7035
            • Uusikaupunki

            #6
            Meinaatko että apuvirta ohittaa ajoneston?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Meinaatko että apuvirta ohittaa ajoneston?
              Entä jos laittaa suoraan konehuoneen pistokkeeseen? :think
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Vetomies
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 30
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Meinaatko että apuvirta ohittaa ajoneston?
                Jaa, se antaa hehkua ja pyörittää silti?
                E61 525D 2005

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #9
                  Koita syncata CAS ja DDE niin kuin Cell jo sanoikin.
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Vetomies
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2011
                    • 30
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Dunky View Post
                    Koita syncata CAS ja DDE niin kuin Cell jo sanoikin.
                    Mistä se kohtaa menusta se onnistuu? En pääse nimittäin moottorin vikakoodeihin jostain kumman syystä käsiksi, lisäinfoa täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=236059
                    E61 525D 2005

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7035
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Originally posted by Vetomies View Post
                      Jaa, se antaa hehkua ja pyörittää silti?
                      Jep, näin tekee. Ja tosiaan CAS ja DDE eikä EWS ja DME, mutta pointti varmaan kävi ilmi
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • eekuusyks
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 164
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Vetomies View Post
                        Mistä se kohtaa menusta se onnistuu? En pääse nimittäin moottorin vikakoodeihin jostain kumman syystä käsiksi, lisäinfoa täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=236059

                        Inpassa vanhat scriptit, todennäköisesti dde:tä on jossain vaiheessa päivitetty jos se on ainut moduli mihin et pääse kiinni.

                        tuon kun luet ajatuksella niin onnistuu :

                        Comment

                        • Vetomies
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 30
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by eekuusyks View Post
                          Inpassa vanhat scriptit, todennäköisesti dde:tä on jossain vaiheessa päivitetty jos se on ainut moduli mihin et pääse kiinni.

                          tuon kun luet ajatuksella niin onnistuu :

                          http://www.bmwcoding.com/showwiki.ph...CSExpertentool
                          Kiitoksii vinkistä. Toivottavasti saan naapurilta kaapelin lainaan, täytyy lainata duunista läppäriä.

                          Akku on parasta-aikaa latautumassa ja mietin, että onko tuo synkkaus pakollista, vaikka akku olisi tuliterässä kuosissa. Akku ei ole rikki, vaan olen ymmärtänyt, että jo pari-kolme viikkoa sitten rikki (kosteutta, oikari?) mennyt takarekkarin LED-valo on saattanut hyvinkin aiheuttaa pienimuotoisen oikarin, jolloin auto ei ole päässyt lepotilaan, vaan akku on siinä pikkuhiljaa tyhjentynyt. Jostain luin, että sisäkosteus (mikä on E60/61 sarjan ongelma) ja pienetkin elektroniset härpättimet saattavat saada aikaan laitteen kärähtämisen, kuten tässä, joten pidetään peukkuja. IBS-kaapelilta plussaan lähtevä ohut muovikuoripäällystetyn kaapelin liitin oli pahasti hapettunut, joten sille annoin hieman aineita ja koitin raaputtaa takaisin metallia esiin. Saattaisiko olla niinkin pienistä kiinni, ja tulisi turhaan vaihdettua koko IBS-kaapeli.

                          Mikäli auto ei hörähdä akku täynnä käyntiin, haen Laakkoselta IBS-kaapelin ja vaihdan sen. Jos se ei toimi, on alennuttava merkkiliikkeen kusetettavaksi.
                          E61 525D 2005

                          Comment

                          • Vetomies
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 30
                            • Vantaa

                            #14
                            Ja murkele, mikäli joku tietää mitä tekee ja saa vikakoodit todella luettua moottorista vaikka tänään tai huomenna, niin keissin olutta olen valmis tarjoamaan. Auto sijaitsee Vantaan Ikean kulmilla.
                            E61 525D 2005

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7035
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by Vetomies View Post
                              Akku on parasta-aikaa latautumassa ja mietin, että onko tuo synkkaus pakollista, vaikka akku olisi tuliterässä kuosissa.
                              Edelleen, mikäli ongelma johtuu tosiaan ajonestosta, ei auta vaikka miten latailisit. Tämä on tietty arpomista ilman koodilukua, mutta se on varma ettei auto akkua vaihtamalla käynnisty jos se pyörittää apuvirrallakin tuloksetta. Ilman toimivaa inpaa ei oikeastaan kannata edes lähteä kokeilemaan, tulee hukkareissu.

                              IBS ei estä käynnistystä.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X