Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensaa vai diiseliä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rekkamauri
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 8
    • Oulu

    Bensaa vai diiseliä


    Morot!
    Minkälaisella distanssilla arvon foorumilaiset näkisitte tämmöisen asian? Auton vaihto edessä:
    E60 facelift vaihtoehdot: 530da, 525ia ja 530ia. Ajoa tulee max.25tkm/vuosi, sellaista missä yhdistetty kulutus näyttää pitävän kutinsa nykyisellä autolla -07 320d. Onko noihin bmw bensamoottorin kulutuslukemiin luottamista, eli millaisilla litroilla olette itse päässeet? Kun todellisena uhkana on dieselin ja bensan sama litrahinta. Diesel vaakakupissa painaa lähinnä tuo miehekäs vääntömomentti, toisaalta läpppäongelmat,hiukkassuodatin,turbo,tarviiko webaston? En tiiä. Ei kyllä nykyisessä ole em. ongelmia ollut. Lähinnä kiinnostaa tuo todellinen bensakoneen kulutus ja ripeys verrattuna 530d:liin Toki taitaa bensamallin vaihteisto olla "viritetty"niille moottoreille kohdilleen. Näyttäis saksassa olevan ostajan markkinat noissa isompi koneisissa?
    Mauri :think
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #2
    Jos on vaan 25tkm, niin ei pitäis homma olla bensalaskusta kiinni. Pa kuluissa eroa alle tonni, kun taas arvo putoaa useita tonneja. Vakuutusta kilpailuttamalla säästää jo yli 500e. Kannatta käydä se bensakin ajamassa, yllättävän ripeä ja youtuben videon perusteella ei häviä edes 535d:lle.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #3
      Originally posted by Vanquish View Post
      Kannatta käydä se bensakin ajamassa, yllättävän ripeä ja youtuben videon perusteella ei häviä edes 535d:lle.
      No ei 530d farkku manuaalin ja samanikäise 535dA sedanin välille meinattu saada juuri mitään eroa kun Germaaniassa noita kesällä baanalla polettiin. Vasta 200 km/h jälkeen 535d veti kaulaa sen pari auton mittaa,
      ja huipuissa ero oli vain muutama km/h...

      Mikäköhän on 530d vs. 530dA, tuo pitää vielä joskus päästä testaamaan.
      530iA:n pitäisi kyllä pestä em. autot jo tehojenkin puolesta...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Basillicus
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 153
        • Turku

        #4
        530iA kyllä houkuttelisi kovasti... harmi vaan kun tuntuvat olevan aika harvinaisia. 525iA:takin on hankala löytää tyydyttävästi varusteltuna vaikka sinäänsä tarjontaa on aika paljon.
        BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
        ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

        Comment

        • pexodus
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1577
          • Leppävirta/Oravikoski

          #5
          uskoisin että bensalla pääset loppujenlopuksi halvemmalla, kun ei tarvitse olla jatkuvasti korjaamassa! maantiellähän tuo 530i menee todella vähällä, kaupungissa taas reippaasti yli ilmoitetun
          nimim yksi monivikainen 530dA
          BMW F11 LCI 530da x-drive
          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #6
            530dA <-> 530iA

            Joo, maaliskuussa vaihtelin dieselin bensaan ku työmatka lyheni alle kilometriin. Havainnot seuraavat:
            Polttoainetta nielee sen kahtapuolta kympin maalaiskaupunkiajelua, mutta pari kertaa kuussa tulee se satanen tankkiin liruteltua keskimääräisesti, mutta kuten sanoin, ajelu vähentynyt radikaalisti.
            Pensa-versioo saa tosiaan polkea pienemmän pienemmän väännön takia merkittävästi enempi. Siihenkin tottunee, mutta itellä meni tovi siinä. Voimaa silti "riittävästi" kuha kehtaa polokea.
            Mutta niitä positiivisia puolia:
            Liikennevaloissa pitää arvuutella onko auto käynnissä, eli se dieselin "tärinä" ja äänet hävinneet. Auto lämpiää nopeasti vaikka dieselissä oli tehdaswebasto. Ei tarvi huolehtia turbosta, imusarjan läpistä, ei pakosarjoista, hehkuista, laatikosta ei naftan jäätymisestä suodattimiin, yms. Noh, voihan bensaki jämähtää suodattimiin... Tomaattilaatikko toimii ERITTÄIN siististi, tuskin vaihtoja huomaa päinvastoin ku dieselillä. Siinä oli huomattavasti karkeampi käytös. Osaa käytöksestähän tietenkin selittää 600Nm vääntö.
            Takarenkaat kestää pitempään ku ei oo päivitettyjä 600Nm vääntöjä vaan "leikkikoulumaiset" 300Nm, eli paljo paskaakaan. Sormet ei käryä koko viikkoa tankkauksen jälkeen. Pensan käryähän nuuskii mielellään, tulee iha mopo-ajat mieleen.
            Mullahan on toi vanhan mallinen M54 kone, uudemmat tehokkaampia ja taloudellisempia. Tässei oo ku 170kW ja uudemmat N-sarjalaiset on sitte 190 ja 200kW. Tätä eroa en ole päässyt vielä kokeilemaan. Tuskimpa menneet huonompaankaan suuntaan.
            Ja veikkaisin että 3l pensoihin ruksittu vähä enempi varusteita ku dieseleihin. Oletan. Itellä ei puutu varusteista muuta ku kattoluukku, aktiivijakkarat, ratin lämmitin ja webasto. Lähen kaikki muu sitte löytyyki.

            Osta pensa, sehä o nyky naftan hinnoilla ku panis rahaa pankkiin!
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by WarHead View Post
              Oletan. Itellä ei puutu varusteista muuta ku kattoluukku, aktiivijakkarat, ratin lämmitin ja webasto. Lähen kaikki muu sitte löytyyki.
              Tuo nyt tais olla täysi mutu?


              Multa löytyy dieseli josta löytyy nuo kaikki em. ja liki kaikki muukin.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • WarHead
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 774

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Tuo nyt tais olla täysi mutu?
                Oletettavasti. Mullei dieselissä ollu ku aktiiviohjaus, sporttialusta, tehdaswebasto.
                Nykybensasta taas löytyy aktiiviohjaus, nahkaiset comfort-jakkarat, laajempi ilmastointi, dynamic drive, kaatuvat jakkarat, peräkontin pistokkeet, navigaattori, persegrillit, sähkösäätöinen ratti, tummentuvat ja kääntyvät peilit, kurvivalot xenoneilla, mukitelineet, puuttuvat 300Nm vääntöä ja suihinottokone. That´s it!
                Jesh.
                E91 335iAT -08

                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by WarHead View Post
                  Oletettavasti. Mullei dieselissä ollu ku aktiiviohjaus, sporttialusta, tehdaswebasto.
                  Nykybensasta taas löytyy aktiiviohjaus, nahkaiset comfort-jakkarat, laajempi ilmastointi, dynamic drive, kaatuvat jakkarat, peräkontin pistokkeet, navigaattori, persegrillit, sähkösäätöinen ratti, tummentuvat ja kääntyvät peilit, kurvivalot xenoneilla, mukitelineet, puuttuvat 300Nm vääntöä ja suihinottokone. That´s it!
                  Jesh.
                  Miten Vitun kallis toi blowjobber on varusteena
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • heksu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 333
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Miten Vitun kallis toi blowjobber on varusteena

                    Kyllähän sellaiseen saa palamaan muutamia tonneja kuussa..


                    Ja sorry OT..
                    Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
                    Soita/txt/whatsapp 0406375197
                    [email protected]

                    Comment

                    • WarHead
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 774

                      #11
                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Miten Vitun kallis toi blowjobber on varusteena
                      Aika vitun.
                      Niin, takajakkaroista löytyy vielä ISOFIX, jossa perheen nuorimmainen istuu BMW Sauber-turvajakkarassa. Original Teile, luonnollisesti.
                      E91 335iAT -08

                      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by WarHead View Post
                        Aika vitun.
                        Niin, takajakkaroista löytyy vielä ISOFIX, jossa perheen nuorimmainen istuu BMW Sauber-turvajakkarassa. Original Teile, luonnollisesti.
                        Olikos tässä joku syy-seuraus-suhde ;-)
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by WarHead View Post
                          Aika vitun.
                          Niin, takajakkaroista löytyy vielä ISOFIX, jossa perheen nuorimmainen istuu BMW Sauber-turvajakkarassa. Original Teile, luonnollisesti.
                          Muuten hyvä viilis muttakun akussa ei ole virtaa käynnistää sitä bensalekaa vai
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎