Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 520dA -08, engine overheat [KORJATTU]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stonecold
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 16
    • Suomi

    E61 520dA -08, engine overheat [KORJATTU]

    Moro!

    Vaimo jäi bemarilla tien päälle, kun kyseinen vikakoodi jysähti näyttöön. Auto oli 8h parkkipaikalla parkissa ja kun emäntä oli kotiin lähdössä, niin heti käynnistyksen jälkeen vikakoodi ilmesty. Kone ei voi olla ylilämpöinen, joten olisiko jotain sähkövikaa?? Onko jollain muulla ollut samaa vikaa?

    Auto hinattiin marmoritiskille, joten siellä varmasti jotain selviää, mutta kiinnostaisi onko muilla ollut samaa ongelmaa ja mitäköhän mahtaa maksaa???

    Sen verran pitää BMW:tä kehuä, että BMW puhelin service oli oikein asiallinen ja hoiti hinurit ja vara-autot pikaisesti...
    Last edited by stonecold; 08-12-2011, 14:38.
  • JML
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 112
    • Jämsä

    #2
    Miksi kone ei ole voinut olla ollut ylilämpöinen? Katsoiko vaimosi lämpöjä kun sammutti auton? Eli ajattelin vaan, että onko vikakoodi varmasti aiheeton?

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Originally posted by JML View Post
      Miksi kone ei ole voinut olla ollut ylilämpöinen?
      Jos auto seisonut 8h parkissa niin tuskin ylikuumenee heti käynnistyksen jälkeen
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • stonecold
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 16
        • Suomi

        #4
        Kun ei ole tota lämpömittaria tässä mallissa , et olis siitä edes nähnyt. Mutta ennen parkkiin ajoa ei ollut mitään vikailmoituksi.

        Comment

        • eekuusyks
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 164
          • Pohjois-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by stonecold View Post
          heti käynnistyksen jälkeen vikakoodi ilmesty.
          Kannattaa vielä kysästä emännältä tarkennus että kuinka kauan starttauksesta vikakoodi ilmestyi, tuo kauniimpi osapuoli kun osaa joskus väritellä näitä juttua....

          Ei mitään henkilökohtaista, ihan vaan yleinen solvaus kaikkia naisia kohtaan kun kyse on autoihin tulevista "ominaisuuksista" silloin kun he ovat omikseen ajelemassa.

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by eekuusyks View Post
            Kannattaa vielä kysästä emännältä tarkennus että kuinka kauan starttauksesta vikakoodi ilmestyi, tuo kauniimpi osapuoli kun osaa joskus väritellä näitä juttua....

            Ei mitään henkilökohtaista, ihan vaan yleinen solvaus kaikkia naisia kohtaan kun kyse on autoihin tulevista "ominaisuuksista" silloin kun he ovat omikseen ajelemassa.
            Samaan hengen vetoon, mitä 535deestä saa tulpata(pahvittaa) keulilta ettei engine tosiaan mene overheat ajossa.

            Nyt näillä pakkasillakin auton lämmöt jotain 67 astetta, sais olla vähän enempikin lämpöä. Voiko koko alareiän tukkia/munuaiset tukkia/molemmat/ei mitään?
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • eekuusyks
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 164
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Mlatvala View Post
              Samaan hengen vetoon, mitä 535deestä saa tulpata(pahvittaa) keulilta ettei engine tosiaan mene overheat ajossa.

              Nyt näillä pakkasillakin auton lämmöt jotain 67 astetta, sais olla vähän enempikin lämpöä. Voiko koko alareiän tukkia/munuaiset tukkia/molemmat/ei mitään?
              Majuri osais varmaan tähän sanoa jotain, ite en oo teippauksia tehnyt, muutan vain tuota vesikiertoa vähäsen.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by Mlatvala View Post
                Samaan hengen vetoon, mitä 535deestä saa tulpata(pahvittaa) keulilta ettei engine tosiaan mene overheat ajossa.

                Nyt näillä pakkasillakin auton lämmöt jotain 67 astetta, sais olla vähän enempikin lämpöä. Voiko koko alareiän tukkia/munuaiset tukkia/molemmat/ei mitään?
                Ei termarien vaihto olis mitään? Kelit on vasta nollassa, joko on dpf jatkoajalla?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Ei termarien vaihto olis mitään? Kelit on vasta nollassa, joko on dpf jatkoajalla?

                  Termarit poislukien vaihdelaatikko vaihdettu kuukausi sitten, paikallaan nostaa yli 80 asteen, ajossa ei, kulutus 8-10 litraa, dpf oli puhdas ainakin kesällä, kesällä vielä lämmötki oli 90 astetta.

                  Siksi tässä nyt tämä vähän ihmetyttääkin, en ajele mitään pitkiä matkoja, töihin - takaisin joskus jopa mökille, mutta välimatkat on 10-30km,

                  jotenkin tuntuisi ettei se lämpene vaikka ajaisi heltsinkiinkin
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by eekuusyks View Post
                    Majuri osais varmaan tähän sanoa jotain, ite en oo teippauksia tehnyt, muutan vain tuota vesikiertoa vähäsen.
                    Muutat vesikiertoa, miten?
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by stonecold View Post
                      mitäköhän mahtaa maksaa???
                      Tuohon on aika vaikea vastata ei uskalla edes arvata..
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • stonecold
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 16
                        • Suomi

                        #12
                        No niin, auto on kunnossa. Moottorin lämpötila anturi oli sökö ja se esti autolla ajon. Korjaus maksoi 120€, joten aika vähällä pääsin.
                        Pikkuvika, mutta aika kiusallinen.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7533
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          Samaan hengen vetoon, mitä 535deestä saa tulpata(pahvittaa) keulilta ettei engine tosiaan mene overheat ajossa.

                          Nyt näillä pakkasillakin auton lämmöt jotain 67 astetta, sais olla vähän enempikin lämpöä. Voiko koko alareiän tukkia/munuaiset tukkia/molemmat/ei mitään?
                          Mulla oli viimetalvena puskurin ala-aukko 535d LCI:ssä kokonaan ummessa kun ajelin JKL-Oulu 25-34 asteen pakkasella. Munuaisissa oli automaattiläpät.
                          Lämmöt nousivat jopa 100 asteeseen, pakkasta tuolloin oli 29 astetta (kiristyi iltaa ja Oulua kohden),
                          jolloin kävin vähän avaamassa kuramatosta tehtyä suojaa siellä puskurissa. Lopputalven ajelin n. 2/3 alamaskista peitettynä,
                          jotta flekti saa tarvittaessa imettyä ilmaa.

                          Ne munuaisen läpät ei sitten aukea pakkasella, vain kun ilmastointi lähtee päälle.

                          Eli koosteena:
                          1) Munuaiset tukkoon kokonaan talveksi jos ei ole niitä automaattiläppiä.
                          2) Alahuulta lämpötilan mukaan tukkoon, kokonaan ei missään tilanteessa,
                          kovemmill apakkasilla joku 2/3 tai 4/5, pitää jättää ainakin vähän auki.
                          Nollakeleillä toimi hyvin tuo 2/3 auki.

                          Minä siis tein kumimatosta alahuuleen sopivan suojan,
                          hain VW-liikeestä sellaisia jousinappeja joiden päässä on koukku,
                          hinta oli jotain euron kipale.
                          Niitä tarvii 6-8 kpl.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5438
                            • S:t Karins

                            #14
                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Termarit poislukien vaihdelaatikko vaihdettu kuukausi sitten, paikallaan nostaa yli 80 asteen, ajossa ei, kulutus 8-10 litraa, dpf oli puhdas ainakin kesällä, kesällä vielä lämmötki oli 90 astetta.

                            Siksi tässä nyt tämä vähän ihmetyttääkin, en ajele mitään pitkiä matkoja, töihin - takaisin joskus jopa mökille, mutta välimatkat on 10-30km,

                            jotenkin tuntuisi ettei se lämpene vaikka ajaisi heltsinkiinkin
                            Suositus, kannattaa vaihtaa se laatikon lämmönvaihdin jos ei lämpeä...
                            Paljonko mittarissa?
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Majordrake: alempaan aukkoon saa marmorilta myös läpät (eikä ole edes kalliit), ja niiden lisääminen on aika pala kakkua jos on jo munuaisissa läpät. En tiedä sopiiko M-sport samat. Mun mielestä niiden pitäisi kyllä aueta lämmönkin mukaan, koska alaläppiä ohjataan samalla karvalla. Ettei sulla olis jälkiasennetut läpät mutta ohjausta ei eculta tule (koodaus?)?
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎