memebuy23buy

E6x valoista??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    E6x valoista??

    En löytäny haulla niin laitetaas tänne....omaa e60 -04 katiskaa nyt vaan tuossa tutkiskellu ja hiertää tietää että toimiiko valot pitkien osalta oikein, autossa lyhyissä alkup. xenonit ja pitkissä normi heijastinpinta h7, pitkät kytkettäessä ei xenon/lyhyt valokuvio muutu/nouse minnekkään, sisempi h7 pitkän umpio vaan syttyy, valoteho kuitenkin ihan ok, askarruttaa vaan kun monenlaista variaatiota tuntuu olevan e6x valoista...

    Eli yksinkertaistettuna kysymys on että kuuluuko xenonin nousta ylös pitkät kytketttäessä näissä alkupään e60 malleissa joissa alkup xenonit uloimmissa moduliumpioissa..
    Samaan rytinään vielä kysytään onko kukaan laittanut onnistuneesti jälkiasennusxenoneita näihin sisempiin pitkiin, jos niin sarjan merkki ym kiinnostaa, onko mahdollista että särkee jotain virtapiikin takia yms.. edelliseen -01 X5 oli laitettu kiinanxenonit pitkiin ja valoteho oli todella hyvä pitkissä verrattuna tämän hetkiseen e60 vakiosettiin
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Jos on alkuperäiset Xenonit, niin niissä aina on bi-xenon toiminto eli solenoidi avaa, kun pitkät pistää päälle. Peitä h7 ja tarkistaa vaikka seinää vasten.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5478
      • S:t Karins

      #3
      Tästä alkuun:
      Xenon valojen jälkiasennus E60:
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Härkönen
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 87
        • Ylämylly/Liperi

        #4
        Mulla on samanlainen systeemi. Eli lyhyissä alkup. sinolivalot kurvitoiminnolla ja pitkissä halogeenit.
        Xenonit ei nouse kun pitkät vaihtaa eikä minun mielestä kyseisessä kompinaatiossa ole tarkoituskaan.

        Ja pitkiin ajattelin myös vaihtaa xenonit. Eikait se pitäs sen kummempi operaatio olla kuin muissakaan vehkeissä. Muistaa vaan laittaa tarvittavat vastukset yms. sinne väliin.
        E61 530d -06 & VW Transporter T5 4motion -05
        Ex: Skoda Octavia vRS -06
        Ex: E46 330cd -03
        Ex: Volvo S40 T4 -01

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Härkönen View Post
          Xenonit ei nouse kun pitkät vaihtaa eikä minun mielestä kyseisessä kompinaatiossa ole tarkoituskaan.
          Valosi on silloin rikki...
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            #6
            Hieman kummistelin kun omassa 05 kurvivaloversiossa löytyikin d1-s polttimoita lyhyille valoihin, mitä pidän heikompi ratkaisun vrt ilman sytyttäjän oleva d1-s mallia.

            Pitkille laiton ensin 35w mutta ero halogeeni version oli yllättävän vähäinen. 50w versio on sitten jo selkeästi kirkaampi.

            Sumuvakoihin laitoin 3000k eli keltaiset 35w xenonnit. Pitää ottaa joskus kuvia.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Härkönen
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 87
              • Ylämylly/Liperi

              #7
              Originally posted by buksin-1 View Post
              Valosi on silloin rikki...
              Hyvinhän nuo toimii.

              No jos nousee niin ei ainakaan kovin merkittävästi. Valoteho riittää ihan hyvin ottaen huomioon että on halogeenituikut pitkissä.
              Ja miten ne muka voi olla rikki jos kurvivalot toimii, valojen tasonsäätö toimii ja valojen ohjausboksi on vaihdettu just uuteen vaikka edellinenkin oli ehjä? :think
              E61 530d -06 & VW Transporter T5 4motion -05
              Ex: Skoda Octavia vRS -06
              Ex: E46 330cd -03
              Ex: Volvo S40 T4 -01

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Härkönen View Post
                Hyvinhän nuo toimii.

                No jos nousee niin ei ainakaan kovin merkittävästi. Valoteho riittää ihan hyvin ottaen huomioon että on halogeenituikut pitkissä.
                Ja miten ne muka voi olla rikki jos kurvivalot toimii, valojen tasonsäätö toimii ja valojen ohjausboksi on vaihdettu just uuteen vaikka edellinenkin oli ehjä? :think
                Itsehän sanoit, ettei Bi-xenonin solenoidit toimi eli ei nouse...ja ne ei taas ole mitenkään tekemisissä kurvitoiminnan taikka tasonsäädön kanssa.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #9
                  juu...lisäpitkän peittämällä näkee selvästi että xenoni "nousee" ...liike on vaan niin nopea että senää vasten ilman peittämistä en havannollistanu...

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    LCI mallissa ilmeisesti halogen pitkä puuttuu ja valoteho siten huonompi?

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      LCI mallissa ilmeisesti halogen pitkä puuttuu ja valoteho siten huonompi?
                      Puuttuu kyllä, AKL-valoissa siinä on kurviapuvalo ja tavallisissa bi-xenoneissa mustattu umpeen. Valotehossa ei valittamista ainaakaan itse en kaipaa h7.
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • LasseE
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 416
                        • Kontiolahti/Joensuu

                        #12
                        Originally posted by buksin-1 View Post
                        Itsehän sanoit, ettei Bi-xenonin solenoidit toimi eli ei nouse...ja ne ei taas ole mitenkään tekemisissä kurvitoiminnan taikka tasonsäädön kanssa.
                        Omassanikaan ei mielestäni nouse xenon lyhyt kun kääntää pitkille..eli lyhyet on xenonit ja halogeenipitkät. Onkos tuo bi-xenon solenoidi missä ja kuinka hankala vaihtaa?
                        Ex. E46 330d -05
                        Ex. e61 530da -05
                        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                        Member of Team EastAudio
                        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by buksin-1 View Post
                          Puuttuu kyllä, AKL-valoissa siinä on kurviapuvalo ja tavallisissa bi-xenoneissa mustattu umpeen. Valotehossa ei valittamista ainaakaan itse en kaipaa h7.
                          Kun katselee TM valo testituloksia, niin yleensä kaikissa autoissa joissa pelkät bi-xenonit on pitkien teho on heikko verrattuna halogen kaukovaloihin.

                          Comment

                          • Saarikoski
                            R.I.P.
                            • Feb 2005
                            • 726
                            • KOKKOLA

                            #14
                            Originally posted by LasseE View Post
                            Omassanikaan ei mielestäni nouse xenon lyhyt kun kääntää pitkille..eli lyhyet on xenonit ja halogeenipitkät. Onkos tuo bi-xenon solenoidi missä ja kuinka hankala vaihtaa?
                            Kannattaa koittaa peittää xenoni...muuten et huomaa nouseeko valot...toimii solenoidilla eikä kork. säätömoottorilla eli silmä ei pysy mukana..

                            Comment

                            • A62
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 117
                              • Oulu

                              #15
                              Hiipuuko valoteho muuten ajan kanssa? Itsellä -05E61, johon tuskin xenoneita vaihdettu ikinä, eikä halogeeneja minun omistusaikana. Valoteho vaan ei tunnu kovin hyvältä. Edellisessä kolmoskoppasessa golffissa oli tosin 100w halogeenit lisävaloina, mutta silti.. Lisävalot ei oikein sovi E6x keulaan.

                              Comment

                              Working...
                              X