Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun kaasujouset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baier4ever
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 560
    • Jurva

    #16
    Eikai niitä hirveästi kannata viritellä jos uudet(2kpl) saa alle 50 eurolla jotka sopii suoraan.
    Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
    Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

    Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
    ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
    E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

    Comment

    • apche
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 94
      • Somalia

      #17
      Originally posted by baier4ever View Post
      Eikai niitä hirveästi kannata viritellä jos uudet(2kpl) saa alle 50 eurolla jotka sopii suoraan.
      No katsoppas, niin saakin. Mitenkähän minä joku aika sitten katsoin että maksaisi huomattavasti enemmän. Taisin kyllä hakea orggisosan koodilla silloin ja osui tähän:


      Mutta tarvikeosaa saisi n. 50€ yht. Esim. tämä:

      Kuinkahan nuo toimii ja kestää? Yleismallin vastaavia saa n. kympillä kpl.
      -

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        #18
        Mulla toisen pumpun metallijousi kanssa jotenkin jäkittää pakkasella, niin tarttis vaihtaa ne kaasujouset. Onko kellään kokemuksia miten tollanen ilman metallista jousta oleva tarvikepumppu pelittää noin käytännössä?

        Comment

        • Dabbler
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 102
          • Lpr

          #19
          Itse vaihdoin takaluukun pumput noin vuosi sitten, maksoivat jotakin 80e. pari (joku ebay myyjä), kun marmorilla olivat 80e. kpl. tosin ostaisin kyllä nyt alkuperäiset nämä tarvikkeet narisevat ja tuntuvat jotenkin takertelevan, myös kiinnilaitto on aika tuskaa kun laittavat vastaan aika lailla, ylös nousee kyllä voimalla kun takertelu kohdasta menee ohi, olivat kyllä alkuperäisiä vastaavat "bolt on".

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            #20
            Tollaset kokemukset mulla oli tarvikkeista kanssa E34 toukassa, eli ekaks pirun jäykkää ja sitten kun pääs tietyn pisteen ohi niin sitten luukku aukesi hyvin. Käänteisesti tietty raskas luukku aluksi kiinni ennen kuin pääsi tuon "tipping pointin" yli. Ostetaan siis orkkista väsyneitten tilalle.

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #21
              Mitähän ihmettä? Tilasin uudet kaasujouset ja piti olla sopivat. Tilasin siis pelkät kaasuiskarit ja purin vanhat systeemit putkineen ja jousineen pois ja kasasin uusiin pumppuihin. Luukku ei mene kuin puoleen väliin kiinni. Syyksi paljastui se, että uusien iskareiden paksumpi osa on 8-9 cm pidempi kuin alkuperäisissä ja kokonaispituuskin oli n. 1 cm liian pitkä. Tutkin lisää ja joka paikka tarjoaa nuita liian pitkiä alkuperäisosanumerollakin. Varaosaluetteliosta en löydä merkkejä siitä, että joku ois jossain kohti vaihtunut erilaiseksi.

              Tässä vielä kuva alkuperäisestä ja uudesta tarvikepumpusta.



              Onko jollain muulla tietoa, mistä niitä oikean kokoisia saa? Paikallisesta tarvikeliikkeestäkin olisi saanut alkeperäisosavalmistaja Stabiluksen vääränlaiset pumput. Jousissa ja muissa sisuskaluissa ei ole vikaa, niin yritin säästää rahaa vaihtamalla pelkät kaasupumput. Onko nöyrryttävä ostaan kokonaiset systeemit?
              E61 525d LCI

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Ha2 View Post
                Mitähän ihmettä? Tilasin uudet kaasujouset ja piti olla sopivat. Tilasin siis pelkät kaasuiskarit ja purin vanhat systeemit putkineen ja jousineen pois ja kasasin uusiin pumppuihin. Luukku ei mene kuin puoleen väliin kiinni. Syyksi paljastui se, että uusien iskareiden paksumpi osa on 8-9 cm pidempi kuin alkuperäisissä ja kokonaispituuskin oli n. 1 cm liian pitkä. Tutkin lisää ja joka paikka tarjoaa nuita liian pitkiä alkuperäisosanumerollakin. Varaosaluetteliosta en löydä merkkejä siitä, että joku ois jossain kohti vaihtunut erilaiseksi.

                Tässä vielä kuva alkuperäisestä ja uudesta tarvikepumpusta.



                Onko jollain muulla tietoa, mistä niitä oikean kokoisia saa? Paikallisesta tarvikeliikkeestäkin olisi saanut alkeperäisosavalmistaja Stabiluksen vääränlaiset pumput. Jousissa ja muissa sisuskaluissa ei ole vikaa, niin yritin säästää rahaa vaihtamalla pelkät kaasupumput. Onko nöyrryttävä ostaan kokonaiset systeemit?
                Katso nykyisistä osanumero ja etsi sillä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  #23
                  Jos sulla on tarvikepumppu niin se on varmaan joku sellainen +600N pumppu mikä mahdollisesti on tarkoitus heittää paikalleen ilman niitä jousihässäköitä. Se orkkis kaasupumppu tais olla alle 300N tälleen hatusta vedettynä.

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #24
                    Uudet ostetut pumput on 340N. Kokeilin heti alkuun niitä ilman jousia, mutta ei ne mihinkään riittäny. Asia tais jo ratketa sillä, että tänään paukahti toinen jousikin poikki ja muoviputki halkes. Pitää tilata kokonaisena uudet pumput. Nuo epäsopivat saan palauttaa myyjälle.
                    Last edited by Ha2; 17-12-2016, 21:42.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Katso nykyisistä osanumero ja etsi sillä.
                      Tuo pitää tehdä jo ihan mielenkiinnostakin. En ole löytänyt noita lyhempiä mistään millään haulla, mikä on minusta nyt jotenkin outoa.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Ha2 View Post
                        Tuo pitää tehdä jo ihan mielenkiinnostakin. En ole löytänyt noita lyhempiä mistään millään haulla, mikä on minusta nyt jotenkin outoa.
                        Ei nyt niin outoa. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tuon sigun auton moniurahihnan kiristimien rullat. Missään ei myydä ko. autoon niitä erikseen, osta kokonaan uudet kiristimet. Noh kiristin irti ja INA osanumeroiden & mittaamisen perusteella alkoi homma valoittumaan. INA sai tilattua käypäiset rullat erikseen. Huvittavaa tässä on kun, jos auto olisi 98, niin marmoriltakin saisi suoraan rullat (sekä varaosaliikkeistä). Väittäisin, että hieman rahastaminsen meininki. Kiristimet oli kunnossa, niin ihan sama oli vaihtaa pelkät rullat.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • simppaska
                          Newbiemmer
                          • Oct 2008
                          • 20
                          • kouvola

                          #27
                          Onko kukaan ostanut täysin toimivia tarvike pumppuja vai pitääkö ostaa alkuperäset? Halvimmat pumput näyttivät olevan 17€kpl ja orkkikset oli n.80€ kpl. :think

                          Comment

                          • izzuL
                            Bimmer Rookie
                            • May 2016
                            • 54
                            • NURMIJÄRVI

                            #28
                            Taisin vuosi sitten ostaa motonetista noin 40e kpl.
                            Ei valitettavaa vuoden käytössä olleena.
                            X5 F15 40e - 17
                            Ex: E70 40d -12
                            Ex: E61 530xd -08

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2236
                              • Vantaa

                              #29
                              Minkä merkkiset pumput kannattaisi hankkia? Marmorin pumput kestää kuukaden, kunnes on niin jäykät että luukku ei liiku ylös eikä alas.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by VilleP View Post
                                Minkä merkkiset pumput kannattaisi hankkia? Marmorin pumput kestää kuukaden, kunnes on niin jäykät että luukku ei liiku ylös eikä alas.
                                Marmorin osilla on 2v takuu, joten eikun hakemaan uudet. Eiköhän ne alkuperäiset edelleen ole Stabiluksen pumput, jotka on kyllä parhaat mitä saa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎