Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 webaston kaukosäädin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lofjussi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 183
    • Rovaniemi

    e61 webaston kaukosäädin ongelma

    Autossani tehdasasenteinen webasto ja kaksi kaukosäädintä, semmosia hieman tikkuaskia isompia joissa kolme nappia MODE, ON ja OFF.
    Kummatkin on toimineet hyvin, vuosi sitten vaihdoin toisen patterin ja toimi taas kuin kello.
    Nyt se toinen kauko ei enää toimi, ajattelin että patterihan se loppu ja vaihoin siihenkin patterin, vaan eipä alkanut pelaan. Missä vika? Voiko tuon jotenkin koodata vai mikähän lie? Ledit vilkkuu normaalisti ennen ja jälkeen patterin vaihdon. Tai enhän minä tiedä miten niiden pitää vilkkua, välke kuiten on aina käynyt ja weba lähtenyt päälle. Onneksi toinen vielä toimii... On vaan niin kätevä kun toinen aina taskussa mukana ja toinen emännällä kotona.
    Kiitos taas etukäteen!
    645 ci cabriolet m-performance 2004
  • stimbe
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 34
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by lofjussi View Post
    Autossani tehdasasenteinen webasto ja kaksi kaukosäädintä, semmosia hieman tikkuaskia isompia joissa kolme nappia MODE, ON ja OFF.
    Kummatkin on toimineet hyvin, vuosi sitten vaihdoin toisen patterin ja toimi taas kuin kello.
    Nyt se toinen kauko ei enää toimi, ajattelin että patterihan se loppu ja vaihoin siihenkin patterin, vaan eipä alkanut pelaan. Missä vika? Voiko tuon jotenkin koodata vai mikähän lie? Ledit vilkkuu normaalisti ennen ja jälkeen patterin vaihdon. Tai enhän minä tiedä miten niiden pitää vilkkua, välke kuiten on aina käynyt ja weba lähtenyt päälle. Onneksi toinen vielä toimii... On vaan niin kätevä kun toinen aina taskussa mukana ja toinen emännällä kotona.
    Kiitos taas etukäteen!
    Eli mitä? vaihdoit patterit niin valot palavat tai et siis tiedä mitä tapahtuu mutta lähtee käyntiin mutta emäntä siinä sitten ja välkkyy?

    Vaihdoit patterin toiseen kakeen ja ei toimi enään suomeksi käännettynä kysymyksesi?

    -vaihtoehto 1 on etsiä täältä foorumilta ohjeet kaken tunnistamiseen. (en muista itse ulkoa toimenpidettä)

    -vaihtoehto 2 käyttää piuhan päässä ja tunnistuttaa kake.
    730d E65 LCI

    Comment

    • lofjussi
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 183
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by stimbe View Post
      Eli mitä? vaihdoit patterit niin valot palavat tai et siis tiedä mitä tapahtuu mutta lähtee käyntiin mutta emäntä siinä sitten ja välkkyy?

      Vaihdoit patterin toiseen kakeen ja ei toimi enään suomeksi käännettynä kysymyksesi?

      -vaihtoehto 1 on etsiä täältä foorumilta ohjeet kaken tunnistamiseen. (en muista itse ulkoa toimenpidettä)

      -vaihtoehto 2 käyttää piuhan päässä ja tunnistuttaa kake.
      Tere
      Kirjoitinko epäselvästi, varmaankin...
      Kaukossa valot vilkkuu niin kuin ennekin, mutta webasto ei lähde käyntiin. luulin, että patteri huono ja vaihdoin sen. Ei auttanut.

      Yritin etsiä ohjetta kaken tunnistamiseen, vaan en löytänyt. Löytyiskö keltään vinkkiä?

      Valojen välkkeestä kerroin siksi, kun vihreä ja punanen valohan kaukossa vilkkuu merkisiki kun webastoa laittaa päälle. Ajattelin että jos niistä välkkeistä vois jotain ja laskea ja tunnistaa vian siitä, mutta eipä taida.
      645 ci cabriolet m-performance 2004

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #4
        kaukosäädin opetus?

        Originally posted by lofjussi View Post
        Tere
        Kirjoitinko epäselvästi, varmaankin...
        Kaukossa valot vilkkuu niin kuin ennekin, mutta webasto ei lähde käyntiin. luulin, että patteri huono ja vaihdoin sen. Ei auttanut.

        Yritin etsiä ohjetta kaken tunnistamiseen, vaan en löytänyt. Löytyiskö keltään vinkkiä?

        Valojen välkkeestä kerroin siksi, kun vihreä ja punanen valohan kaukossa vilkkuu merkisiki kun webastoa laittaa päälle. Ajattelin että jos niistä välkkeistä vois jotain ja laskea ja tunnistaa vian siitä, mutta eipä taida.
        tässä vähän lontoon murteella kuinka tuo opetuskoodaus tuolle kaukosäätimelle tehdään.
        kokeile auttaako.

        Initialize the converter I
        - Close the central locking with the car’s remote control and then reopen it
        - Within 5 seconds: Switch the ignition lock from terminal “0” to terminal “R” and back to terminal “0”
        - Press and hold the “Off” button on the converter I
        - Press the “On” button on the converter I 3 times in succession
        If the initialisation has been successful the car’s central locking will lock and then open again automatically.
        Precise instructions for using the remote control are set out in the separate owner’s manual.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • lofjussi
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 183
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by e46touring View Post
          tässä vähän lontoon murteella kuinka tuo opetuskoodaus tuolle kaukosäätimelle tehdään.
          kokeile auttaako.

          Initialize the converter I
          - Close the central locking with the car’s remote control and then reopen it
          - Within 5 seconds: Switch the ignition lock from terminal “0” to terminal “R” and back to terminal “0”
          - Press and hold the “Off” button on the converter I
          - Press the “On” button on the converter I 3 times in succession
          If the initialisation has been successful the car’s central locking will lock and then open again automatically.
          Precise instructions for using the remote control are set out in the separate owner’s manual.

          Oisko tuo ohje auton ovien kaukosäätimille, ne toimivat normaalisti. Mutta nyt on kyse webaston kaukosäätimen toimimattomuudesta.
          Löytyiskö siihen vinkkiä?
          645 ci cabriolet m-performance 2004

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            #6
            kauko-ohjaimen paritus

            Originally posted by lofjussi View Post
            Oisko tuo ohje auton ovien kaukosäätimille, ne toimivat normaalisti. Mutta nyt on kyse webaston kaukosäätimen toimimattomuudesta.
            Löytyiskö siihen vinkkiä?
            CONVERTER I !!
            kyse nimenomaan BMW:n oman ISOn kantikkaan Webaston kauko-ohjaimen opetuksesta.
            proseduurina saman sisältöinen kuin Webaston omat valmisteet T80/T90/T100 jne jne.

            eli jotenkin se kapula on vastaanottimelle paritettava ettei KAIKKI kylän kantavuus alueen webastolliset kauko-ohjain värkit yhdestä kapulasta pörähdä tulille.

            Joten KOKEILITKO tuolla bmw:n ohjeella kapulan paritusta?
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • lofjussi
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 183
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by e46touring View Post
              CONVERTER I !!
              kyse nimenomaan BMW:n oman ISOn kantikkaan Webaston kauko-ohjaimen opetuksesta.
              proseduurina saman sisältöinen kuin Webaston omat valmisteet T80/T90/T100 jne jne.

              eli jotenkin se kapula on vastaanottimelle paritettava ettei KAIKKI kylän kantavuus alueen webastolliset kauko-ohjain värkit yhdestä kapulasta pörähdä tulille.

              Joten KOKEILITKO tuolla bmw:n ohjeella kapulan paritusta?
              Kiitos neuvosta, kokeilin, mutta ei ala mykkä toimimaan.
              Vähänhän tuo haetutti nappistartti autossa tuo "0" ja "R" asennon toteaminen. R asentohan on yleensä se radion kuuntelu asento pyöräytettävässä virtalukossa. Oisko se tässä kun avain laitetaan paikalleen tai sitten avain paikalleen ja painetaan startti nappia ilman jarrupolinta niin silloihan auto ei starttaa. Kokeilin kummallakin tavalla mutta ei herännyt...
              Mitähän se maksais uusi kauko? Vai löytyiskö tuohon vielä apuja...
              t. Jussi
              645 ci cabriolet m-performance 2004

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #8
                kaukosäädin

                Originally posted by lofjussi View Post
                Kiitos neuvosta, kokeilin, mutta ei ala mykkä toimimaan.
                Vähänhän tuo haetutti nappistartti autossa tuo "0" ja "R" asennon toteaminen. R asentohan on yleensä se radion kuuntelu asento pyöräytettävässä virtalukossa. Oisko se tässä kun avain laitetaan paikalleen tai sitten avain paikalleen ja painetaan startti nappia ilman jarrupolinta niin silloihan auto ei starttaa. Kokeilin kummallakin tavalla mutta ei herännyt...
                Mitähän se maksais uusi kauko? Vai löytyiskö tuohon vielä apuja...
                t. Jussi
                Toimiiko se toinen kaukosäädin vielä normaalisti?

                seuraava astetta "kovempi" systeemi. Peräkontista oikealta puolen akun yläpuolelta
                olevasta sulake/rele panelista etsit sulakkeen F59 = 5A autosta sulake irti n. 10sec.
                kaukosäätimestä patterit myös pois yli 10sec.

                Takaisin sulake paikoilleen patterit kaukosäätimeen ja SAMA virrat päälle virrat pois
                ja heti 5sec sisällä kaukosäätimen OFF napin painaminen ja PITÄMINEN pohjassa.
                ON painiketta 3 kertaa painaen jonka jälkeen löysäät OFF painikkeen.
                keskuslukitus pitäisi kuitata paritus käyttämällä ovia lukossa ja välittömästi avata lukitus.

                Auttoiko? Jos ei niin aloittaisin vikakoodien luvulla ja tutkimalla onko kaukosäädin asennettu Suomessa ns. retrofit asennuksena.

                Ja tosiaankin se R asento on "virta-avain" kapula reikään ilman mitään startti napin painamisia
                Olihan kuskin ovi KIINNI kun suoritit tuota proseduuria ??
                varaosa nro:lla 61 31 6 934 807 tuon kapulan hinta näyttää Saksassa olevan n.160€ luokkaa
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • lofjussi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 183
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by e46touring View Post
                  Toimiiko se toinen kaukosäädin vielä normaalisti?
                  Kyllä toimii


                  Originally posted by e46touring View Post
                  seuraava astetta "kovempi" systeemi. Peräkontista oikealta puolen akun yläpuolelta
                  olevasta sulake/rele panelista etsit sulakkeen F59 = 5A autosta sulake irti n. 10sec.
                  kaukosäätimestä patterit myös pois yli 10sec.

                  Takaisin sulake paikoilleen patterit kaukosäätimeen ja SAMA virrat päälle virrat pois
                  ja heti 5sec sisällä kaukosäätimen OFF napin painaminen ja PITÄMINEN pohjassa.
                  ON painiketta 3 kertaa painaen jonka jälkeen löysäät OFF painikkeen.
                  keskuslukitus pitäisi kuitata paritus käyttämällä ovia lukossa ja välittömästi avata lukitus.
                  Minäpä kokeilen tätä, tahtoo vaan mennä aina muuan päivä että kerkiää auton kimppuun


                  Originally posted by e46touring View Post
                  Auttoiko? Jos ei niin aloittaisin vikakoodien luvulla ja tutkimalla onko kaukosäädin asennettu Suomessa ns. retrofit asennuksena.

                  Ja tosiaankin se R asento on "virta-avain" kapula reikään ilman mitään startti napin painamisia
                  Olihan kuskin ovi KIINNI kun suoritit tuota proseduuria ??
                  varaosa nro:lla 61 31 6 934 807 tuon kapulan hinta näyttää Saksassa olevan n.160€ luokkaa
                  Webasto on tehtaalla asennettu. Oli kuskin ovi kiinni. Minähän yritän vielä. Kiitokset vielä neuvoista!
                  t. jussi
                  645 ci cabriolet m-performance 2004

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Jaa, pitääpä kokeilla tuota ohjelmointia,
                    mulla kun on yksi kapula joutilaana...
                    Tosin yhdelläkin taidan pärjätä...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • sepi77
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 46
                      • Kotona

                      #11
                      Tämä ei ole varsinainen ongelma säätimessä, ennemminkin käyttäjässä
                      En viitsinyt uutta threadiakaan tälle kuitenkaan avata...

                      Onko tuossa tikkuaskia suuremmassa kapulassa tulkittavissa jotenkin että signaali on mennyt perille toisin sanoen pystyykö kapulalla tarkastaa että webasto on lähtenyt käyntiin? Löytyisiköhän mistään kapulaan käyttöohjetta kun en auton ohjekirjaa satu omistamaan?
                      .

                      Comment

                      • hkroger
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 104
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by sepi77 View Post
                        Tämä ei ole varsinainen ongelma säätimessä, ennemminkin käyttäjässä
                        En viitsinyt uutta threadiakaan tälle kuitenkaan avata...

                        Onko tuossa tikkuaskia suuremmassa kapulassa tulkittavissa jotenkin että signaali on mennyt perille toisin sanoen pystyykö kapulalla tarkastaa että webasto on lähtenyt käyntiin? Löytyisiköhän mistään kapulaan käyttöohjetta kun en auton ohjekirjaa satu omistamaan?
                        Ei taida olla siinä kakessa mitään indikaattoria siitä. Jos näkee auton, niin pimeellä ainakin auto laittaa sisävalot päälle hetkeksi kuittauksen merkiksi. Jos näkee sisään autoon, niin keskikonsolissa syttyy se webaston merkkivalo. Muita en itse keksi.
                        BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          #13
                          Muistaakseni se kaukosäätimen vilkkuvan valon väri kertoo, meneeköä viesti perille. Tätäkin on foorumilla sivuttu aikaisemmin. Kantomatkaahan noissa on aika hyvin, eli jos kokeilet useamman kilometrin päässä autosta niin onko väri eri kuin kotona?
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • sepi77
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 46
                            • Kotona

                            #14
                            Omani ei sytytä sisävaloja, ainoastaan se punainen pieni valo puhallinnopeuden säätöpyörän alla vilkkuu, mutta helpompi on kuunnella onko webasto käynnissä vai ei. Kaukosäädin ei myöskään toimi tai sytytä valoa mitenkään eri tavalla, meni signaali perille tai ei (kokeiltu n. 100km päässä autosta ). En myöskään ole aiheeseen foorumilta muualta löytänyt vastausta etsimisestä huolimatta.

                            Katselin Kahan sivuja jolla oli webaston oman T80 lähettimen käyttöohje, joka lienee hyvin samankaltainen kuin tämäkin. En tosin noilla ohjeilla saanut onnistumaan. Tässähän punainen ledi vilkkuu n. 3 sekuntia ja vilkkuminen tihenee loppua kohden, mutta muuta se ei tee. Ehkä tässä ei sitten vain ole toimintoa jolla syttymisen saisi tarkistettua?
                            .

                            Comment

                            • hkroger
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 104
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by sepi77 View Post
                              Katselin Kahan sivuja jolla oli webaston oman T80 lähettimen käyttöohje, joka lienee hyvin samankaltainen kuin tämäkin. En tosin noilla ohjeilla saanut onnistumaan. Tässähän punainen ledi vilkkuu n. 3 sekuntia ja vilkkuminen tihenee loppua kohden, mutta muuta se ei tee. Ehkä tässä ei sitten vain ole toimintoa jolla syttymisen saisi tarkistettua?
                              Tää "halkohan" käyttää samaa radiojärjestelmää kuin tuo lukkosysteemi ja noi Webaston omat taas jotain ihan muuta. Joten eivät liene vertailukelpoisia. Veikkaan että tuo radiojärjestelmä ei ylipäätänsä tue 2-suuntaista liikennettä.
                              BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎