Eli ongelmana on ilmennyt kolme kertaa. Eli autonovet ollut lukossa ja itekseen rupeaa hälytin huutamaan? Jokin monista tyyppivioista?
E61 Hälytin ongelma
Collapse
X
-
Omassa se liikeradan rajapinnan liike oli hieman takkuinen. Toi ei kyllä ole kuin muistaakseni 12€ osa merkkiliikeessä, joten suosiolla vaihtoon. Itse näin INPA:lla sen sieltä history memory:n puolelta. Kun se ei varsinaista vikakoodia antanut niin meni kanssa itsellä hieman aikaa löytää vika.
Comment
-
-
Eli lisättäköön vielä, että loppusyksystä vaihdettiin uusi akku ja sitten se IBS:sä. Eikös juuri tämä IBS rikkoontuneena aiheuta hämäriä sähkövikoja?
Mutta jos se hälytin vois oireilla tuo konepellin anturin takia, niin voiko sen jotenkin kytkeä pois pelistä, että sen voisi testata? Esim. liittimet yhteen, että konepelti olisi "kokojan kiinni" ?
Va onko sillä sen kummempaa virka sillä anturilla?F01 730d -13
Comment
-
-
Yleisin ongelmahan tuossa on se että kun konepelti on kiinni niin se anturi on niin "rajamailla" että pieni liikahdus saa sen avaamaan piirin ja hälytyksen, yleensä vaatii vain pientä korkeuden säätöä ja konepellin osumakohdan tarkistamista että nappula painuu vain tarpeeksi syvälle konepellin kiinni ollessa. Anturi itsessään ei juuri koskaan hajoa ja tuskin vaihtamalla paranee.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostYleisin ongelmahan tuossa on se että kun konepelti on kiinni niin se anturi on niin "rajamailla" että pieni liikahdus saa sen avaamaan piirin ja hälytyksen, yleensä vaatii vain pientä korkeuden säätöä ja konepellin osumakohdan tarkistamista että nappula painuu vain tarpeeksi syvälle konepellin kiinni ollessa. Anturi itsessään ei juuri koskaan hajoa ja tuskin vaihtamalla paranee.
Mutta varmasti RAHU on oikessa, jos haluaa säästää ton ~12€ ja säätää konepellin asntoa, saa sen kuluneen kohdan varmasti uuteen asentoon ja voi toima vielä pitkäänkin.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostOn toi kyllä kuluva osa, se muovinen "kiila" osa kuluu ajan mytötä siitä. Kuten sanoin, omassa se rajapinnan liike oli takkuinen ja vaihdon jälkeen ei ole kertaakaan turhia hälyttänyt.
Mutta varmasti RAHU on oikessa, jos haluaa säästää ton ~12€ ja säätää konepellin asntoa, saa sen kuluneen kohdan varmasti uuteen asentoon ja voi toima vielä pitkäänkin... En tarkoita että kannattaisi tuossa säästää vaan kannattaa ensin tarkistaa se asento, toki vikahan voi olla juuri tuollainen niin kuin sanoit mutta harvinaisempaa se kuitenkin on. Olettaen tietysti että se vika edes on tuossa.
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Parempi puolisko lupas hakea uuden, kun sillä huollon suuntaan oli asiaa muutenkin. Ja se kuka hakee sen myös maksaa sen.
Nyt kun rupesin miettimään, niin jokin aika sitten (1-2kk sitten) mulla oli se kytkin irti, ku vaihdoin raitisilma suodattimet. Jos se ei oo mennyt parhaaseen mahdolliseen asentoon takasi laitettaessa... No mutta pitää illalla vaihtaa se uuteen ja toivoa parasta sitten.F01 730d -13
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostYleisin ongelmahan tuossa on se että kun konepelti on kiinni niin se anturi on niin "rajamailla" että pieni liikahdus saa sen avaamaan piirin ja hälytyksen, yleensä vaatii vain pientä korkeuden säätöä ja konepellin osumakohdan tarkistamista että nappula painuu vain tarpeeksi syvälle konepellin kiinni ollessa. Anturi itsessään ei juuri koskaan hajoa ja tuskin vaihtamalla paranee.Last edited by Tofu; 02-01-2012, 17:21.F01 730d -13
Comment
-
-
Eli vaihdoin anturin, niin olovonaan rupesi samantien huutamaan... Eikä lakkaa huutamasta vaikka laittaa avaimet virtalukkoon ja virrat päälle / käynnistää??
Kokeilin laittaa myös nippusiteella anturin pohjaan, mutta myöhemmin laitoin anturan siihen kuuluvalle paikalle ja tarkistin, että se osuu hyvin tuohon konepeltiin. Eli ei varmaan siitäkään ole kiinni.Last edited by Tofu; 02-01-2012, 20:22.F01 730d -13
Comment
-
-
Tarina jatkuu onnellisena...
Eli hälytin huutaa kun ovet laittaa lukkoon, mutta ei saa edes avaimella sammumaan. Hälytin saattaa ruveta huutamaan kesken ajon. Ainoa vaihtoehto on, että akunkenkä irti, vaikka ei sekään hälyttimen huutamista heti lopettanut.
Ideoita? :think
E:
Autossa on panorama katto, mutta peräkontissa paikat näytti kuivilta. Ajattelin että jos ois voinut lumi sulaa ja putket tukossa, mutta ei. Vai onko hälyttimeen liittyvät hilppeet edes peräkontissa.Last edited by Tofu; 02-01-2012, 20:21.F01 730d -13
Comment
-
Comment