Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 LCI Webaston ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5425
    • S:t Karins

    #16
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Oma haave olisi sovellus jolla voisi käynnistää weban ja samalla tarkkailla tarvittavia suureita... esim. akkujännite, sisätilan lämpötila, koneen lämpötila jne...
    Tuohan onnistuu jos autossasi on jälkiasennettu weba + gsm starttiohjain.
    Samoin obd-II bluetooth mokkula välittää dataa kännykkään. Kännykässä vain pitää olla sopiva softa, esim. torque. BMW antaa vain todella rajoitetusti infoa ulos noilla kännysoftilla. Moottorin lämpö, akun jännite, imuilman lämpötila, ulkoilman paine, todellinen nopeus, kierrosluvun, ja ahtopaineen saa puhelimen näyttöön. Esim. Volvosta ym. luetaan ja kuitataan myös vikakoodit noilla
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • LeMansBlau
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1060
      • Insomniac

      #17
      Originally posted by Tommix View Post
      Esim. Volvosta ym. luetaan ja kuitataan myös vikakoodit noilla
      Onnistuu loistavasti myös bemareista. Itellä Kiwi merkkinen obd mokkula, joka toimii wi-fi:n välityksellä, eli langattomasti. Vastaanottimena siis iphone ja sovellus puhelimessa bmwhat. Löytää esim. omasta kärrystäni (kuten kaikista muistakin mihin kokeillu) kaikki 38 ecua ja lukee kaikki vikakoodit, selittää ja nollaa ne.
      ///MADE IN FINLAND

      sigpic

      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
      F32 COUPE PERFORMANCE
      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        #18
        Originally posted by 338LM View Post
        Pitääkö lähettä LeMansBleulle olutta että saadaan mies keskittymään asiaan??
        Pitää laittaa! Laitan osoitteen tuleen. Projekteilla tosin tuppaa oleen taipumus venähtää jos tota olutta on paljon ulottuvilla.
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • 338LM
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 191

          #19
          Ja raivokkaan googletuksen tuoksinassa tuli tällainenkin ohje vastaan. Liittyi säikeeseen joten ajattelin copy-pasteta.

          Toimisikohan ohje jopa E60/E61 suoraan, pitää kokeilla heti kun saa toisen kapulan kokeille jostain. :think
          Oli kuitenkin E60 hakemistossa.
          Eli tuolta löytyi:



          Telestart for initialisation of hand transmitter

          In contrast to the remote control key, the Telestart hand transmitters must be initialised manually. Two transmitters per vehicle can be initialised and used simultaneously.
          Initialisation of the Telestart hand transmitter
          1. Open the vehicle and enter with the key as well as Telestart hand transmitter. Close all doors.
          2. Activate terminal R, then deactivate terminal R (E65: take ignition key from the ignition lock).
          3. The CAS Comfort Access System is ready for initialisation for approx. five seconds.
          4. Within these five seconds, press the OFF button of the Telestart hand transmitter and, holding the OFF button, press the ON button briefly three times.
          5. The LED of the Telestart hand transmitter flashes.
          6. The central locking system signals successful initialisation of the Telestart transmitter by immediately locking and unlocking the central locking system.
          7. If there is no acknowledgement from the central locking system, the initialisation must be repeated.
          8. If a second Telestart hand transmitter is to be initialised, proceed as described from 1) onwards.
          Last edited by 338LM; 05-02-2012, 14:10.
          2007 E61 LCI 530xd M-sport

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            #20
            Jopa minä tiedän, että noilla OBD-BT mokkuloilla pääsee kyllä lukemaan ja nollaamaan auton vikakoodit yms. ja tietysti lukemaan noita arvoja.
            BT:n rajoitus on tuo kantama... siksi tuo BMW:n jo autossa oleva telematiikkamokkula olisi kätevä...(kun se siellä käyttämättömänä pyörii)
            Kyllä BMW:llekin löytyy juutuubista video jossa mm. Bmw:n ovet avataan iiluurilla, mutta tuo on juurikin käsittääkseni BMW:n oma "palvelu" joka myydään tämän BMW:n serverin kautta.
            Tyyliin maksa 1000€/vuosi niin saat hienoudet käyttöösi.

            Aivan mahtavat mahdollisuudet tuolla olisi BT:n välitykselläkin!
            Minäkin voin vähän kaljarahaa tarjota jos moisen sovelluksen saisi käyttöön.
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • 338LM
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 191

              #21
              Kahdesta merkkihuollosta kysytty webaston GSM -ohjausta- että menisikö koodaamalla.
              Retrofit -boxia tarjosivat kummassakin. ilmeisesti tämä loota sisältää oman puhelimen, SIM -paikkoineen päivineen?
              2007 E61 LCI 530xd M-sport

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by 338LM View Post
                Kahdesta merkkihuollosta kysytty webaston GSM -ohjausta- että menisikö koodaamalla.
                Retrofit -boxia tarjosivat kummassakin. ilmeisesti tämä loota sisältää oman puhelimen, SIM -paikkoineen päivineen?
                Paljon tuo retrofit GSM kustantaa?

                Mietin vaan, että lähteekö tässä webasto käyntiiin ovaalikellolla (W-bus), joka kytketään suoraan webaan? Tähän saisi sitten helposti kytkettyä GSM:n.

                Comment

                • 338LM
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 191

                  #23
                  Originally posted by MakeH View Post
                  Paljon tuo retrofit GSM kustantaa?

                  Mietin vaan, että lähteekö tässä webasto käyntiiin ovaalikellolla (W-bus), joka kytketään suoraan webaan? Tähän saisi sitten helposti kytkettyä GSM:n.
                  Olikohan 900e, ja sitten vielä "joku lisäpulikka", 250e.
                  Ei kuulemma enää retrofittiä virallisesti saatavana.

                  En hoksannut/kehdannut kysyä osanumeroa, olisi voinut googlettaa että minkänäkäinen kapine on oikein kyseessä. Esmes onko sama kuin webaston oma jne.
                  2007 E61 LCI 530xd M-sport

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5425
                    • S:t Karins

                    #24
                    Originally posted by LeMansBlau View Post
                    Onnistuu loistavasti myös bemareista. Itellä Kiwi merkkinen obd mokkula, joka toimii wi-fi:n välityksellä, eli langattomasti. Vastaanottimena siis iphone ja sovellus puhelimessa bmwhat. Löytää esim. omasta kärrystäni (kuten kaikista muistakin mihin kokeillu) kaikki 38 ecua ja lukee kaikki vikakoodit, selittää ja nollaa ne.
                    Damm, ei löydy (vielä) anroidille. No syy tuokin on vaihtaa kännyykkää .
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • vppuolak
                      Newbiemmer
                      • Nov 2011
                      • 4
                      • Lahti

                      #25
                      Maallikko kyselee lisälämmityksestä

                      Itsellä ihan sama toive: että lisälämppäriä saisi käyttää just kun sitä itse tarvii eikä se lähtisi päälle automaattisesti. Tosissaan ihmettelin useaan kertaan miksi sisällä haisee löpö kun auton sammuttaa.

                      no anyways, toi alla mainittu puukotus, mitä tää ny tarkoittaa, missäs tällaisen saa toteutettua? Tack.


                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Kunpa saisikin I-drive valikkoon, mutta ei onnistu. Lisälämmitysominaisuuden saa pysyvästi pois, kun IHKA:a puukottaa NCS:llä.

                      ZUHEIZUNG
                      aktiv -> nicht_aktiv

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Originally posted by vppuolak View Post
                        Itsellä ihan sama toive: että lisälämppäriä saisi käyttää just kun sitä itse tarvii eikä se lähtisi päälle automaattisesti. Tosissaan ihmettelin useaan kertaan miksi sisällä haisee löpö kun auton sammuttaa.

                        no anyways, toi alla mainittu puukotus, mitä tää ny tarkoittaa, missäs tällaisen saa toteutettua? Tack.
                        Tässä vaan taitaa olla sellainen "ominaisuus" että jos automaattikäyttö ei ole päällä, lämmitin ei pelaa ajon aikana ollenkaan? Sitähän ei saa päälle ajon ainana "suorakäynnistyksellä"...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • vppuolak
                          Newbiemmer
                          • Nov 2011
                          • 4
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Tässä vaan taitaa olla sellainen "ominaisuus" että jos automaattikäyttö ei ole päällä, lämmitin ei pelaa ajon aikana ollenkaan? Sitähän ei saa päälle ajon ainana "suorakäynnistyksellä"...
                          Maallikko taas kysyy: tarviiko se ajon aikana saada päälle?

                          mä en nyt tajua mokoman laitteen toiminnasta vissiin paljoa.. ulkolämpötilan mukaanko se käynnistyy ja pysyy päällä? ja tehdasasetuksissa ei siis lämmitä moottoria?

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            #28
                            Kyllä ainakin E90:sessä kannattaa olla ajon aikainenkin käyttö päällä...
                            Olen huomannut, että aika usein webasto on päällä kaupunki gruisailuissa -30 asteen pakkasella!
                            Omien testailujen mukaan webasto lämmittää pakkaskeleissä niin kauan kuin koneen nesteet saavuttaa about 76-astetta.

                            Ja sitten omakohtaisesti vielä testaamatonta tietoa, mutta joku voisi testata jos ehtii ensin!
                            Itse tulen tuon jossain välissä testaamaan...

                            Jostain sain käsityksen, että jos aut.ilmastoinnin asetus on manuaalilla tai sitten automaatin lämpötila pyyntö minimi (16.5c) niin ei pitäisi webasto käynnistyä...
                            Tuo olisi juuri kätevä esim jos siirtää autoa talliin tai muu lyhyt pyräys luvassa.
                            Kokeilkaa ja kommentoikaa
                            Last edited by Nettipepe; 09-02-2012, 14:05. Reason: Lisätietoa
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • LeMansBlau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1060
                              • Insomniac

                              #29
                              Originally posted by vppuolak View Post
                              Maallikko taas kysyy: tarviiko se ajon aikana saada päälle?

                              mä en nyt tajua mokoman laitteen toiminnasta vissiin paljoa.. ulkolämpötilan mukaanko se käynnistyy ja pysyy päällä? ja tehdasasetuksissa ei siis lämmitä moottoria?
                              Lämmittää toki moottoria. Tosin vasta kunnes kajuutta on noin +18 asteinen aukee venttiili, jolloin virtaa myös koneelle weban lämmittämää litkua. Tämä siis ei ajossa lämmitettäessä.

                              Auton käydessä weba menee pakkiasilla automaattisesti päälle ja lämmittää nestettä kokonaisvaltaisesti, joka auttaa moottoria saavuttamaan nopeemmin ihannelämpötilansa. Lisälämppäri toki auttaa lämmittään ja ylläpitää lämpinä tällöin myös sisätilan haluttuihin asteisiin.
                              ///MADE IN FINLAND

                              sigpic

                              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                              F32 COUPE PERFORMANCE
                              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                #30
                                Originally posted by LeMansBlau View Post
                                Lämmittää toki moottoria. Tosin vasta kunnes kajuutta on noin +18 asteinen aukee venttiili, jolloin virtaa myös koneelle weban lämmittämää litkua. Tämä siis ei ajossa lämmitettäessä.

                                Auton käydessä weba menee pakkiasilla automaattisesti päälle ja lämmittää nestettä kokonaisvaltaisesti, joka auttaa moottoria saavuttamaan nopeemmin ihannelämpötilansa. Lisälämppäri toki auttaa lämmittään ja ylläpitää lämpinä tällöin myös sisätilan haluttuihin asteisiin.
                                Nyt sitten kun ollaan ohjelmointi ketjun alla, niin kuka softaguru etsii paikan missä tuo +18 astetta on määritetty?

                                Eikö tuo olisi ihan täys kymppi myös pohjoisen oloihin, jos saisi tuota lämpötilaa sisätiloissa pudotettua vaikkapa muutamaan plus asteeseen ja sitten venttiili auki konehuoneeseen????

                                Mielestäni tuon jälkeen ei tarvitsisi tehdä mitään vastus tai ventiilin tiivisteen puukotuksia!
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎