Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535d ISO ongelma; ACC, DBC, DTC | Korjattu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • inde
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 122
    • LAHTI

    E60 535d ISO ongelma; ACC, DBC, DTC | Korjattu!

    Vika tullut päälle yhteensä noin kymmenen kertaa kahtena eri päivänä. *Tapahtunut sekä ACC päällä, että jalkakaasulla ajettaessa. Täysin yllättäen siis putoaa päältä ACC, DBC, DTC. Kaasupoljin ei tämän jälkeen reagoi eli auto on pakko pysäyttää. *Moottori lähes sammui noin puolella vikakerroista. **Kierrosmittari käy melkein nollassa ja niinkuin kävisi vajailla pytyillä ja juuri juuri pysyy käynnissä ja koko auto tärisee. *Tosin viimeisellä vikakerralla huomasin, että jos käyttää rullatessa vaihteen N:llä ja takaisin D:lle niin moottorin käynti korjaantuu ja autolla voi jatkaa ajoa tosin ilman ACC, DBC, DTC. Nämä heräävät henkiin kun auto on virrattomana pari minuuttia mutta esim. tänään vika uusiutui muutaman kilometrin välein. On tapahtunut moottoritienopeudessa sekä taajamanopeuksissa. Ajoin myös ACC:n sulake irti (nro 70) mutta vika tuli päälle. Ajoin myös ABS/DTC sulakkeet 74 ja 78 irti enkä saanut vikaa päälle. Tosin tämän jälkeen ei tullut vika päälle kaikki paukut sisälläkään. Niin ja välillä myös sytyttää "increased emissions" valon joka ei kuittaantunut vaikka auto oli sähköttömänä päivän. Sulakejumpan jälkeen kyllä poistui. Vikakoodit on luettu eikä löytynyt mitään selvää vikaa. Viittauksia oli mm. ABS, ACC, DTC järjestelmiin. Koodinlukijan mielestä vaikuttaisi väylävialta, ettei jotkin purkit keskustele keskenään kunnolla. INPA:lla en ole katsonut kun on jo aika varattu autosähköliikkeeseen mutta vasta parin viikon päähän. Ei tuolla nyt moottoritielle uskalla lähteä.

    Onko kenelläkään tietoa tai veikkauksia.? Kiitän jo etukäteen!
    Last edited by inde; 14-03-2012, 16:46.
  • Janne S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 437
    • Keminmaa

    #2
    Voiskohan tuossa olla sama vika, mikä mullakin vaivasi aikanaan. Elikkäs jännitteensäätäjä laturista päästää jännitteet liian korkealle ja siitä johtuen lähes kaikki vermeet menee vikatilaan. Katteleppa minkälaisia jännitteitä on tallentunut esim. laatikon ohjausboksiin. Lisää aiheesta tuolla akkuasiaa-topikissa.
    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by inde View Post
      "increased emissions"!
      Tuo kuittaantuu sittenkun saat poltot päälle autoosi, lienet jotain pätkäajoa ollut jonkun aikaa tai termarit ei anna lämpöjen nousta oikeisiin lukemiin...
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • inde
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 122
        • LAHTI

        #4
        Itseasiassa 90% ajosta ollut moottoritietä ja lämmöt on 89-91 astetta Mutta tosiaan nyt tuo vika sentään on poissa

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          #5
          Olisiko läpimenokaapeli hapertunut?
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Laita kaikki vikakoodit näkyville selitteineen.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • inde
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 122
              • LAHTI

              #7
              Kai mä sitten käyn tallissa läppärin kanssa

              Comment

              • 338LM
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 191

                #8
                Täräytin googleen piruuttani "BMW E60 ACC DBC DTC"

                Vastauksena tuohon koodiyhdistelmään (paristakin lähteestä) putkahteli akkuvikaa tai viallista ratin asentoanturia?
                2007 E61 LCI 530xd M-sport

                Comment

                • inde
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 122
                  • LAHTI

                  #9
                  Jaahas ja nyt hajoo vissiin tietokone...Yritän huomenna laittaa kuvia koodeista joita oli muuten aivan älytön määrä Yhtenä mm. tuo ohjauskulma-anturi Pyörän nopeusanturiakin oli, vääntömomenttia ym. DDE:ssä oli 10 vikaa muistissa. Railipainetta ym herjasi. Yleisvaikutelma oli se, että ympäri väylää tulee vikoja.

                  Mikä mielenkiintoisinta kun nollasin tossa samalla Webastosta yhden vikakoodin niin samalla nuo ajossa tulleet viat napsahtivat I-Driveen päälle!!! Miten ihmeessä tuo on mahdollista? Voiko viallinen Webaston kortti aiheuttaa tuollaista??

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3747
                    • Kajaani

                    #10
                    "Hyvää" tuuriahan se olisi, mutta voisiko olla ihan vaan paska akku...?
                    Sehän tiedetään että huonoksi mennyt akku ilmenee mitä ihmeellisimpinä vikoina, mutta tällaisiin en kyllä ole vielä törmännyt.

                    - Antti -

                    Comment

                    • inde
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 122
                      • LAHTI

                      #11
                      Voihan sekin olla. Akku tosin on alle vuoden vanha Boschin S6 AGM. Kesällä tuota ongelmaa voisi tutkia pidempäänkin mutta näin talvella ei ole kiva kun moottoritiellä lähtee tehot ja luistonestot ym. laakista pois päältä.

                      Comment

                      • 338LM
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 191

                        #12
                        Kyllä uusikin akku voi olla rikki, on sattunut mm Boschilla vaikka laatukamaa valmistavatkin. Muistaakseni TM:n akkutestissä pari vuotta sitten kävi juuri näin.
                        2007 E61 LCI 530xd M-sport

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #13
                          Originally posted by inde View Post
                          Voihan sekin olla. Akku tosin on alle vuoden vanha Boschin S6 AGM. Kesällä tuota ongelmaa voisi tutkia pidempäänkin mutta näin talvella ei ole kiva kun moottoritiellä lähtee tehot ja luistonestot ym. laakista pois päältä.
                          Onko "uusi" Boschilainen koodattu autoon? Eli ei tarvi jännitteensäätimenkään olla viallinen, jos akkukoodi on päin pers*#ttä, niin väärä lataus tekee uudesta akustasi vaihtokelpoisen nopeesti. Kuulostais mun korvaan akku vialta.

                          Vikakoodeja olet saanut kasan myös mm. sen takia kun olet akkua pitäny irti navoista. Eli nollaus ja päällä olevin vikojen hakuun. Jos et ole jo näin sitten toiminut..?
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • inde
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 122
                            • LAHTI

                            #14
                            Akku on koodattu autoon heti kun se asennettiin eikä entisiä vikoja ole ollut alla. INPAlla tutkiessa monessa viassa on kyllä jännitteet ollut alle 12 V. Ajossa pyörii siinä 14,4-14,8 V. Hyvin starttaa aina mutta olisiko tuossa jotain vikaa kuitenkin?

                            Comment

                            • inde
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 122
                              • LAHTI

                              #15
                              Alkaa vaikuttaa huonolta akulta yhä enemmän. Esim. tänään lähdin aamulla töihin ja ensimmäiset 15 min taajamassa jännitteet heilui 13,4-14,4 V about. Motarille kun pääsi niin pikkuhiljaa vakiintui siihen 14,5V ja heilui siitä +- 0,2 V. Moottoritie oli täysin kuiva joten luistonesto ei joutunut töihin tällä kertaa. Vian ilmenemiskerroillahan on aina ollut erityisen liukasta! No motarin jälkeen taajamaan päästyäni aloin sivutiellä härnäämään DTC ja ABS. Eli n. 60km/h vauhdissa rattia laidasta laitaan minkä kerkesi. Tämä siis lumisella suht liukkaalla pinnalla. Jännite alkoikin tippua ja pahimmillaan kävi 12V tuntumassa.

                              ELI!

                              Olisiko tuo akku sen verran väsynyt, että kun ABS ja DTC joutuvat kunnolla töihin kuten esim noina todella liukkaina päivinä niin kun auto luistelee jatkuvasti alkaa virrankulutus olla sen verran suuri, että akun jännite tippuu liian alas. Monessa vikatapauksessahan INPA:lla katsoessani ohjailaitteiden jännite oli ollut alle 12V.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎