Announcement

Collapse
No announcement yet.

IBS? MPM?? Ratkaistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu535ia
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 104
    • Tammisaari

    IBS? MPM?? Ratkaistu

    eli auto ilmoitteli viime talvena high rate battery
    tänä talvena alkanu temppuileen sellattiin että kytkee pois sisäpuhaltimen ja penkinlämppärit
    mittailin akkua ja vaihdoin senkin vielä uuteen
    uudella puhalti heti ja pers lämmitin toimi
    mutta kun antoi seistä vähän niin eipä ne enään toiminutkaan

    herääkin kysymys onkohan se IBS kun tekee kiusaa??

    ja olis se - kaapelin irroituksen ja liikuttelun seurauksena toiminut hiukan aikaa

    onko kellään ollu vastaavaa vikaa joka olis korjaantunu ibs vaihtamalla???

    taikka olisko MICRO POWER MODULE..siinähä osalla on ropleemia ollu kun on keränny kosteutta

    AUTONAHAN ON E60 520 BENSA SEDANI
    Last edited by bemu535ia; 05-02-2012, 21:02.
    ex 520 e28
    ex 318 e30
    ex 518 e34 x3
    ex 535ia e34 yfn-961
    ex 320 cabrio e30 ats-320
    ex 320 e36 touring khi-193
    ex e46 318 kkz-499
    ex 325ia e30 cabrio ygz-910

    e36 320
    e60 520
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    #2
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

    Comment

    • bemu535ia
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 104
      • Tammisaari

      #3

      noitakin on luettu...

      osa noista on tosin antanu paljon enemmän häiriötä ku tämä meidän
      mutta jompi kumpi se on sinne varmaan vaihdettava

      laatuautoja nää nykyajan bemarit
      ex 520 e28
      ex 318 e30
      ex 518 e34 x3
      ex 535ia e34 yfn-961
      ex 320 cabrio e30 ats-320
      ex 320 e36 touring khi-193
      ex e46 318 kkz-499
      ex 325ia e30 cabrio ygz-910

      e36 320
      e60 520

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1367
        • Lempäälä

        #4
        jos tietämättömyyttään on vaan vaihdettu uusi akku ja sitä ei ole kerrottu akunhallintaan koodaamalla niin eikait siinä voi katsoa kuin peiliin - eikä syytellä autoa.

        jos kuitenkin on menetelty oikein, niin pitäisi varmaankin olla joku vikakoodi tallessa jossain.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • bemu535ia
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 104
          • Tammisaari

          #5
          Originally posted by repsa View Post
          jos tietämättömyyttään on vaan vaihdettu uusi akku ja sitä ei ole kerrottu akunhallintaan koodaamalla niin eikait siinä voi katsoa kuin peiliin - eikä syytellä autoa.

          jos kuitenkin on menetelty oikein, niin pitäisi varmaankin olla joku vikakoodi tallessa jossain.
          kuka on tietämättömyyttään vaihtanu ja mitä??
          toi bemun laatu oli nyt lähinnä vitsi mikä joltain tais mennä ohi.
          joten kattele vaan siihen peiliis
          vika koodeja ei ole antanut.

          täytyy katella se mpm miltä se näyttä kunhan pääsee kotiin.

          ja jos toinen akku on vaihdettu toiseen samanlaiseen niin en usko että se heti tekee sen että eka antaa käyttä puhallinta ja persgrillejä ja toisella starttauksella ei sitä enään tee.vaikka ei olis kerrottu autolle kyseistä akun vaihtoa
          ex 520 e28
          ex 318 e30
          ex 518 e34 x3
          ex 535ia e34 yfn-961
          ex 320 cabrio e30 ats-320
          ex 320 e36 touring khi-193
          ex e46 318 kkz-499
          ex 325ia e30 cabrio ygz-910

          e36 320
          e60 520

          Comment

          • bemu535ia
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 104
            • Tammisaari

            #6
            Tätä mä ajoin takaa --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205047
            ex 520 e28
            ex 318 e30
            ex 518 e34 x3
            ex 535ia e34 yfn-961
            ex 320 cabrio e30 ats-320
            ex 320 e36 touring khi-193
            ex e46 318 kkz-499
            ex 325ia e30 cabrio ygz-910

            e36 320
            e60 520

            Comment

            • Pekuz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 687
              • Pirkanmaa

              #7
              Joskus on jossain topicissa tätä spekuloitu muistaakseni, mutta tuskin osanumerokaan olisi noin tiuhaan vaihtunut jos ei jotain vikaa olisi tavarassa.



              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

              Comment

              • bemu535ia
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 104
                • Tammisaari

                #8
                Niinpä!

                olin tänään puhelin yhteydessä erääseen pätevään puljuun heillä oli työn alla täysin samoilla oireilla oleva potilas
                epäilivät joko ibs tai mpm olevan viallinen
                ilmootellaan kuin käy
                ex 520 e28
                ex 318 e30
                ex 518 e34 x3
                ex 535ia e34 yfn-961
                ex 320 cabrio e30 ats-320
                ex 320 e36 touring khi-193
                ex e46 318 kkz-499
                ex 325ia e30 cabrio ygz-910

                e36 320
                e60 520

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1367
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by bemu535ia View Post
                  kuka on tietämättömyyttään vaihtanu ja mitä??
                  toi bemun laatu oli nyt lähinnä vitsi mikä joltain tais mennä ohi.
                  joten kattele vaan siihen peiliis
                  vika koodeja ei ole antanut.

                  täytyy katella se mpm miltä se näyttä kunhan pääsee kotiin.

                  ja jos toinen akku on vaihdettu toiseen samanlaiseen niin en usko että se heti tekee sen että eka antaa käyttä puhallinta ja persgrillejä ja toisella starttauksella ei sitä enään tee.vaikka ei olis kerrottu autolle kyseistä akun vaihtoa
                  saattaa antaakkin. Katsos kun tuo akkulatausyksikkö on tarkoituksella nimensä mukaisesti älykäs.

                  sullon siellä akku minkä varauskyky on vaikka orkkisena 110Ah. vuosien jälkeen enää vaikka 50Ah ja täys lataus > no ei se koita enää pitää isoa latausjännitettä kun akku on näennäisesti täysi - ja elektroniikka adaptoitunut tuohon 50Ah tasoonkin.

                  laitat uuden 110Ah akun ilman että nollaat kapasiteettilaskuria ( =kerrot että nyt on uusi akku) niin akun hallinta käyttää sitä sun uutta akkuasi tommosena vanhana ryjänä ja sen lataussykleillä. Lopputulema on nopeasti huonoksi menevä uusi akku ja oudosti käyttäytyvä auto.

                  siksi se peili-huomautus, ja saanen pyytää edelleen että katsellaan sinne suuntaan.

                  ja hei, tuleehan se kuntoon kun vaihdat sen akun hallintapalikan - koska samallahan sinne suoritetaan laskureiden nollaus. Vaan onko vika oikeasti ollutkaan siellä alunperinkään...
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • bemu535ia
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 104
                    • Tammisaari

                    #10
                    repsa se jaksaa viisastella...
                    edellisessäkää akussa ei ollut mitään vikaa ja KUKA EDELLEENKÄÄN ON SANONUT ETTÄ SIITÄ AKUN VAIHDOSTA EI OLE ILMOITETTU AUTOLLE???
                    muuta kuin sinä

                    jos ahdistaa niin pura se johonkin muuhun.

                    turha kirjoitella puuta heinää joka topicci täyteen vaan niin kuin tossa linkissä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205047
                    vika ja ratkaisu jos jollakin sellaine olisi.
                    ex 520 e28
                    ex 318 e30
                    ex 518 e34 x3
                    ex 535ia e34 yfn-961
                    ex 320 cabrio e30 ats-320
                    ex 320 e36 touring khi-193
                    ex e46 318 kkz-499
                    ex 325ia e30 cabrio ygz-910

                    e36 320
                    e60 520

                    Comment

                    • repsa
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1367
                      • Lempäälä

                      #11
                      Ei se ole viisastelua kun oletetaan hataroiden taustatietojen mitkä on itse speksattu - perusteella asioita jotka tavikset jättää valitettavasti huomioimatta. Kuten juuri tämä akun hallinnan nollaus, sehän ei käy selville kuin vasta viimeisimmästä viestistä.

                      Ei siitä pidä loukkaantua, mutta onko se nyt sitten oikeasti sähköjärjestelmään sitten inpalla twiikattu että on se uusi akku ? Ja ei mua ahdista, oma autoni toimii kuin junan vessa.

                      Oire on juurikin semmoinen mihinkä olen toisenmerkkisissä autoissa tottunut - ja syytkin useimmiten täsmälleen samat.

                      Mutta, akunhallintahan käskyttää sähkölaitteita alhaisimmista tasosta ylöspäin pois päältä kulutuksen ja varaustilan balansoimiseksi. Jos mittalaite on risa tai laturi ei lataa kunnolla varmasti tippuu alemman prioriteetin ohjainlaitteita pois can-käskyillä.

                      Jos siis akun vaihto on hoidettu asiallisesti niin syytä olisi tarkistella tuota IBS-yksikköä tarkemmin.
                      5c jetta 1.2TSI 140/220
                      530e m-sport alpinweiss3 vakio
                      a4 cabi 220/300
                      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                      Comment

                      • TommiR
                        Newbiemmer
                        • Jan 2012
                        • 14
                        • Nokia

                        #12
                        Itsellä alkaa luulot kallistua ton IBS kaapelin suuntaan kun olen etsinyt syytä akun purkamiseen. Viime yönä latasin akun täyteen ja aamupäivällä nyppäsin molemmat maakaapelilta lähtevät pikkujohdot irti. Äsken vielä lähti käyntiin vaikka pakkasta 23 astetta. Jännite oli 11.5 ja latasi 11, pienen ajon jälkeen latasi jo yli 16.

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #13
                          Originally posted by TommiR View Post
                          Itsellä alkaa luulot kallistua ton IBS kaapelin suuntaan kun olen etsinyt syytä akun purkamiseen. Viime yönä latasin akun täyteen ja aamupäivällä nyppäsin molemmat maakaapelilta lähtevät pikkujohdot irti. Äsken vielä lähti käyntiin vaikka pakkasta 23 astetta. Jännite oli 11.5 ja latasi 11, pienen ajon jälkeen latasi jo yli 16.
                          Vähän vaillinainen oireitten kuvaus, mutta ekana tulee mieleen lataussäädin...
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • bemu535ia
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 104
                            • Tammisaari

                            #14
                            Joo
                            mulla on nyt hankinnassa toi ibs kaapeli.
                            olen ollut nyt yhteydessä mielestäni pätevään autosähkö korjaamoon joka on näitten bemmien kanssa paljon puljannut (en viitsi mainostaa joten ei nimiä)

                            hän meinas että juurikin toi ibs tekis näin ja tuskin mpm jos ei ole uinut vedessä
                            ne kuulemma hyvin harvoin menee muuten rikki.

                            kertoillaan lisää kunhan jotain nyt saa tehtyä..
                            ex 520 e28
                            ex 318 e30
                            ex 518 e34 x3
                            ex 535ia e34 yfn-961
                            ex 320 cabrio e30 ats-320
                            ex 320 e36 touring khi-193
                            ex e46 318 kkz-499
                            ex 325ia e30 cabrio ygz-910

                            e36 320
                            e60 520

                            Comment

                            • TommiR
                              Newbiemmer
                              • Jan 2012
                              • 14
                              • Nokia

                              #15
                              Originally posted by LeMansBlau View Post
                              Vähän vaillinainen oireitten kuvaus, mutta ekana tulee mieleen lataussäädin...
                              Akku on siis on ollut yön jälkeen tyhjänä ja eka ajatus oli tietenkin uusia akku. Meni pari viikkoa ja sama juttu. Ei löytynyt sulakkeiden avulla etsimällä laitetta, joka akun yön aikana purkaa. Nyt siis ollut ne pienemmät johdot irti miinus kaapelista tämän päivän. Katsotaan aamulla purkaako vielä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎