Noniin eli autona tommonen e61 530da ja ajatuksena egr poisto. Hyödyt/haitat ja miten viksuin toteuttaa ??? Sitten seuraava kysymys eli mitä öljyä kannattaa laittaa ajatuksena maks 10tkm vaihtoväli ja ajettu 300tkm
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d egr poisto ja öljyvalinta
Collapse
X
-
Originally posted by Raine View PostÄlä nyt ainakaan mekaanisesti mene poistamaan tai tulppaamaan, siitä ei seuraa kuin ongelmia. EGR:n takaisinkierrätyksen voi koodaamalla pienentää, täältäkin foorumilta löytyy osaamista siihen koodaukseen.
Miksi sitä ei saa tulpata?E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Öljy
Lähinnä varmuuden maksimoimiseksi ajattelin ruveta 10000 välein vaihtaan öljyt koska kyllähän tuo 300tkm jo rupee oleen "paljo" eli öljy likaantuu nopeemmin ku uudes..Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
Älä lue historiaa, tee sitä !!
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostJa halpaa öljyä jolla saa ajaa ihan normaalisti huoltovälinäytön mukaisesti:
Täyttää normin BMW LL04 ja ei pitäisi olla enää hinnasta kiinni, jos vaan itsetunto kestää kaataa GM purkista öljyä koneeseen..
Tiedoksi sitten että pelkkä LL04 EI RIITÄ.
Pitää olla myös acea C3 (=tuhkautumaton, myös opelin öljyssä kyllä oli) jos autossa on hiukkassuodatin.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMinä olen käyttänyt tätä:
Pitää olla myös acea C3 (=tuhkautumaton, myös opelin öljyssä kyllä oli) jos autossa on hiukkassuodatin.
Mutta tohon motox purkkiin ei mun pokka ainakaan riitä.''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostJuu tuhkahommaa en muistanu mainita, se aikalailla määrää öljyvalinnan.
Mutta tohon motox purkkiin ei mun pokka ainakaan riitä.
joten on aivan sama mikä se merkki on...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMinä olen käyttänyt tätä:
Pitää olla myös acea C3 (=tuhkautumaton, myös opelin öljyssä kyllä oli) jos autossa on hiukkassuodatin.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Kokeilin googlailla, mutta olenkohan väärässä jos väitän että pitäisi tehdä dis:n avustuksella tuo EGR-säätö, eikä inpalla moiseen pysty ?
Luki myös että säätöalue on 60-70%, ei siis saa kokonaan tulpattua. Mene ja tiedä, pitääpä koittaa saada tuo oma inpakaapeli futaan et pääsee omaan autoon ihmetteleen.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostTuolla pötikällähän suorittaa 530d:n öljynvaihdon 2 kertaa ja jää vielä kaffirahaakin vrt. itse vaihdoin tänään öljyt...marmorilta 10litraa 182€+suodatin. Ja sitä öljyä todellakin meni se 9,5litraa toisin ku 8,3l mitä kone näytti:think
Miten muuten se suodattimen ympärillä oleva muovi magneettiventtiili vai mikä se on niin kuuluu toimia toimivan suodattimen kanssa? liikkuuko se vapaana suodattimen ollessa paikallaan? minkä merkkisiä ö.suodattimia käytätte?
nähnyt monia kokeillut yhtä, se ei antanut sen venttiilin toimia vapaasti, siksi jäi vaihtamatta..E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by jake530d View PostOnnistuuko ottaa egr vesikierto pois? Ei menis noita egr termareita enää.Mulla viriohjelmassa poistettu egr käytöstä.Ajattelin jos jättäis osat paikalle tyhjäis veden ja sillee!
Jos se EGR on tulpattu tai siis ei enää lämpiä,
poistat EGR-termostaateista tapit pois jolloin se on aina kiinni.
Eli siitä termarin päästä sokka irti ja letku veks, sisällä on 2 termaria "jonossa" ja jousi. Jousi lentää sitten kauas jos liikaa riuhtoo ;-)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Comment
-
Comment