Kyllähän tuossa sedanissakin johdot katkeaa, itsellä oli menny siitä kumitulpan kohdalta pari johtoa poikki, kilven ja kontin valot ei toiminut. Pienillä kutistejatkoilla korjasin ja sähkärin teippiä päälle. Jätin muistaakseni koko kumitulpan pois, kun teki niin jyrkän mutkan johtosarjaan, eikä ois mahtunutkaan teippauksen takia.
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Kiitos vinkistä, tossa kun tutkin niin huomasin, että luukku auki ollessa lukko reagoi kakeen. Löytyikö katkokset helposti? Pitää taas huomenna harrastaa
Vika korjattu. Kahdeksasta johdosta oli kaksi irti poikki ja neljä melkein poikki. Juotin johdot, kutistesukat ja teippiä päälle. Kumitulpasta leikkasin pään pois jotta johdot tulee suoraan. Helppo homma meni melkein puoli tuntia.
Last edited by bemarikari5; 03-03-2012, 09:32.
Reason: Korjattu
No niin ne napsahti nyt minullakin e60(sigun auto) piuhat kontista poikki.
Meni oikea rekkarinvalo, ja kontti ei auennut mistään napista/painikkeesta/avaimesta. Korjasin piuhat, ja rekkarinvalo syttyi mutta kontti pysyy edelleen kiinni. Piuhat ja sulakkeet pitäisi olla ehjät, ja vänkärin jalkatilasta kuuluu napse, kun painaa kontin aukaisu nappia kuskin jalkatilasta tai avaimesta..
Onko ehdotuksia, mistä lähtee vikaa etsimään? :think
No niin ne napsahti nyt minullakin e60(sigun auto) piuhat kontista poikki.
Meni oikea rekkarinvalo, ja kontti ei auennut mistään napista/painikkeesta/avaimesta. Korjasin piuhat, ja rekkarinvalo syttyi mutta kontti pysyy edelleen kiinni. Piuhat ja sulakkeet pitäisi olla ehjät, ja vänkärin jalkatilasta kuuluu napse, kun painaa kontin aukaisu nappia kuskin jalkatilasta tai avaimesta..
Onko ehdotuksia, mistä lähtee vikaa etsimään? :think
Minulla edellisestä autosta 2006 E60 520d piuhoja poikki ja ei korjaantunut juottamalla, no kontin lukko jäi aukiasentoon ja Koska auto on koko ajan ajossa niin Laakkoselle aamulla pikakorjaukseen ja saivat fiksattua nollaamalla ohjausboxin kontista kun oli mennyt vikatilaan. Tarjosivat uutta johtosarjaa kun heillä ei ole lupa enää juottamalla korjata. Juottivat kuitenkin katkenneet uudestaan kun sanoin etten voi sateella ajella kontti auki ja sain kontin pysymään kiinni.
Loppujen lopuksi ajoin pajalle Vihtiin jonka nimeä täällä ei mainosteta () ja kolvasivat jatkot siihen. Homma toimi kunnes auto meni vaihtoon. Nyt odotetaan milloin tuosta nykyisestä menee. Pitäisi vissiin iltapuhteena ottaa nuo piuhat taas esille sieltä oikeasta satamasta (sedan) ja tehdä jatkot ennenkuin menee poikki ja tilttiin tuostakin boxi..
Edit: Vaikkei nyt hirveitä maksanut niin Laakkoselle reipas 100€ ja toiselle pahalle 130€ hohhoh..
Sama vika, ei aukea mistään. Onneksi on suksiluukku niin sain ongittua tavaroita sitä kautta pois kontista. Mutta miten tuon saa auki jos kake, fyysinen nappi, eikä ohjaamon nappi toimi? Sulakkeetkin vissiin takakontissa?
Ennenkuin hajosi kokonaan pistin merkille muutaman viikon aikana että kun avasi kontin niin joku moottori jäi surisemaan luukun syövereissä pariksikymmeneksi sekunniksi sen jälkeen kun kontin oli aukaissut. Liittyykö vikaan ja pääsisikö sitä kautta vian jäljille?
Sama vika, ei aukea mistään. Onneksi on suksiluukku niin sain ongittua tavaroita sitä kautta pois kontista. Mutta miten tuon saa auki jos kake, fyysinen nappi, eikä ohjaamon nappi toimi? Sulakkeetkin vissiin takakontissa?
Ennenkuin hajosi kokonaan pistin merkille muutaman viikon aikana että kun avasi kontin niin joku moottori jäi surisemaan luukun syövereissä pariksikymmeneksi sekunniksi sen jälkeen kun kontin oli aukaissut. Liittyykö vikaan ja pääsisikö sitä kautta vian jäljille?
En saanut aluksi auki avaimella, joten ajattelin että lukko on jotenkin totaalijumissa mutta tänään kotiin uudestaan ja aikani nyhrättyäni sain sen auki. Eli pääsepä ainakin tutkimaan vikaa.
Justiinsa liitin katkenneen piuhan E60:stä.
Tietysti heti kun lähdettiin pitemmälle reissulle niin puolimatkassa hokattiin ettei takaluukku aukea luukun kytkimestä, onneksi avaimesta ja sisältä avautui niin pääsi korjaamaan.
Akun edestä ja takaloksun päältä verhoilu pois. Oikean puoleisen saranaputken sisällä kulkee johtosarja, putken päässä läpivientikumi/tulppa joka lähtee vetämällä irti. Pääsee korjaamaan siitä sitten näppärästi.
Sama juttu nyt omassa. Avaimella kuitenkin aukeaa, ja johtoja liikuttelemalla lukko välillä toimii.
Otin kumitulpan pois ja katkos näyttää olevan juuri siinä kohdassa mistä johdot menee saranaputken sisään. Löysiä ei tule putken sisältä yhtään, joten miten tuota putken sisään tinaat yhtään mitään?
Miten nuo johdot saa tuolta pois?
Takaluukun muovit irti, liittimet irti, ja koko johtosarja putken läpi vetämällä kontin puolelle?
Comment