Originally posted by tuumas
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suosituksia E60 kesärenkaiksi 18"-koossa
Collapse
X
-
Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille!
Tuntuisi nuo Hankookit V12 saavan eniten kannatusta, se voisi olla oiva vaihtoehto. Täytyypä alkaa kysellä hintoja täältä PK-seudulta... ja tietysti verrata kannattaisiko netistä tilata nuo. Tuppaavat kuitenkin rengasliikkeissä ottamaan sen 80-100€ asennuksesta, joten saako netistä säästöä tarpeeksi tuolla koolla... :think- BMW 530d M-Sport 9/04
Comment
-
-
Paljonko kilsoja? about 30t vuodessa tasaisesti. mitä toi on sitten kuussa; 2,5t.
Coupella ajetaan vähemmän.
Muistaakseni Z tehdään Japanissa Bridgestonella.
Alueellisia eroja on renkaissa. Edelleenkin asfaltti on erilaista täällä kuin esim. keskieuroopassa. Saati sitten eteläisessä osassa Eurooppaa.
Ja juu Noksuja tehdään Venäjällä ja conteja ja muita itäeuroopassa. Näin se menee. Tuotanto pitää saada halavalla.BMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Originally posted by y95sjave View PostKiitos kaikille tähän mennessä vastanneille!
Tuntuisi nuo Hankookit V12 saavan eniten kannatusta, se voisi olla oiva vaihtoehto. Täytyypä alkaa kysellä hintoja täältä PK-seudulta... ja tietysti verrata kannattaisiko netistä tilata nuo. Tuppaavat kuitenkin rengasliikkeissä ottamaan sen 80-100€ asennuksesta, joten saako netistä säästöä tarpeeksi tuolla koolla... :thinkE61 535d M-Sport Touring
Comment
-
-
Kyllä renkaan kuin renkaan saa kulumaan nopeasti.
Useimmilla ei ole hajuakaan siitä, mikä rengasta syö. Turhat jarrutukset ja hyvin ripeät kiihdytykset. 80-luvun lopulla sain kesässä kulumaan Kadett-D:llä "merkkirenkaat" kaudessa. Nyt, kun päässä on muutakin kuin keltaista nestettä ja nuoruuden intoa, kestävät renkaat 3-4 kautta, vaikka ajomäärä on kasvanut huimasti märkäkorvavuosista.
Se, että ei asu jarrupolkimen päällä, antaa huomattavasti lisää kilometrejä. Kannattaa kokeilla.
Toinen asia on renkaiden sisäänajo. Ensimmäiset sadat kilometrit kun ottaa järkevästi ja vaihtaa n. 5-8tkm ajon jälkeen etuakselilta taakse (ja päinvastoin), niin ajosuoritteen määrä nousee huomattavasti.
Edellä useasti mainituista Hankookeista oma käyttökokemus (ostin vähän käytetyt M135 vanteilla) verratuna juuri Pilot Sport PS2:een on se, että Hankookin märkäpito on todella huono ja mikä vielä ikävämpää, niin myös lämpimällä/kuivalla kelillä jarrutusominaisuudet ovat alle keskitason (kerran tullut eteen tilanne, että edellä ajanut löi käytännössä jarrut kiinni ja kääntyi ilman vilkkua vasemmalle). Hankookit alkoivat lipsumaan ja ABS rutisi, kuivalla asfaltilla (60 alueella). En moista ole koskaan kokenut millään kunnon renkaalla. Jarrupoljin kun ei ollut edes lattiassa, vaan normaali refleksijarrutus.
On toki Sport Auto (lehti, DE) noteerannut uudemmat versiot Hankookin renkaista ihan testien kärkeenkin, mutta V12 Evot jättäisin kyllä todellakin väliin. Kulunutkin Pilot Sport PS2 on ihan toista luokkaa noihin verrattuna.
Ja vielä kerran siihen, että tämän tason autoja ei kannata pilata heikkolaatuisilla renkailla.
Hankookit myös harrastavat epämuodostumista todella kuumalla, jos auto on työpäivän parkissa auringossa. Tuotakaan ei ilmene laaturenkaissa. Mainitaan vielä, että nämä parjatut oli paistettu muistaakseni 2008, eli eivät mitään museokamaa kesällä 2009-2010.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostToinen asia on renkaiden sisäänajo.
Ja mitä tulee ajotyyliin, niin mielestäni renkaan tulisi kestää erilaiset ajotilanteet ettei tarvitsisi vältellä kiihdytyksiä ja jarrutuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View Post?? Mitäs hyötyä tästä on kulumisen kannalta?
Vaikka malttaisi vain ensimmäiset 500km, niin se maksaa renkaan kuin renkaan kohdalla reilusti takaisin.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostEdellä useasti mainituista Hankookeista oma käyttökokemus (ostin vähän käytetyt M135 vanteilla) verratuna juuri Pilot Sport PS2:een on se, että Hankookin märkäpito on todella huono ja mikä vielä ikävämpää, niin myös lämpimällä/kuivalla kelillä jarrutusominaisuudet ovat alle keskitason (kerran tullut eteen tilanne, että edellä ajanut löi käytännössä jarrut kiinni ja kääntyi ilman vilkkua vasemmalle). Hankookit alkoivat lipsumaan ja ABS rutisi, kuivalla asfaltilla (60 alueella). En moista ole koskaan kokenut millään kunnon renkaalla. Jarrupoljin kun ei ollut edes lattiassa, vaan normaali refleksijarrutus.
41tkm ammatikseni noilla rullannut eikä ikinä tullut vastaan tuollaista, vertailukohtana aiemmat nokialaiset ja misukat, joille rengas ei häviä ominaisuuksissa yhtään. En huomaa eroa edes melussa.
Originally posted by MSam View PostKulunutkin Pilot Sport PS2 on ihan toista luokkaa noihin verrattuna.
Originally posted by MSam View PostHankookit myös harrastavat epämuodostumista todella kuumalla, jos auto on työpäivän parkissa auringossa. Tuotakaan ei ilmene laaturenkaissa. Mainitaan vielä, että nämä parjatut oli paistettu muistaakseni 2008, eli eivät mitään museokamaa kesällä 2009-2010.
Koskaan ei tuota efektiä minulla ole ilmennyt vaikka toissa kesänä oli täällä pohjoisessakin lähelle 35 lämpöjä. Mulla paistoleimat 2009.
Puhutko nyt ihan varmasti samasta Hankookin mallista :think
Originally posted by tuumas View Postmutta hankookeissa on erittäin hyvä hinta-laatusuhde.Last edited by Pex; 14-03-2012, 11:24.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Originally posted by Pex View Postjoku lehti testailikin, että merkkirenkaistakin häviää nämä hienot testiominaisuudet kun muutama milli pinnasta lähtee pois. Ihan varmasti uusi halppisrengas ei häviä kuluneelle merkkirenkaalle.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostLähtee se eka milli joskus niistä halpisrenkaistakin. Autotehtaatkin ostavat osansa yleensä sieltä mistä halvimmalla edes jonkinlaista laatua saavat, mutta eipä ole halpisrenkaita niissäkään näkynyt.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Kaveri ajanut e39:llä Nakkikakki NS-2:lla 64tkm, tais olla 17"-vanteet. Vähän ihmeteltiin miten ne on voineetkin kestää niin hyvin mutta uskottava oli kun itse näki.
Aika minimaalisia nuo erot kesärenkailla jos ei rata-ajosta puhuta, sama kai mitkä siellä alla pyörii. Ite ole korean ihmeillä vetänyt 235 mutkatiellä (suljetulla, tottakai) eikä noissa ainakaan 19" koossa ole ollut moittimista. Ja muutenkin ajo suht reipasta kelistä huolimatta, ei valittamista.
F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Pex View Postrohkenen olla eri mieltä noista Hankookeista. Kuinkahan ääritilanteista noissa kyse? Oliko jarrutus niin kova, että kaikki merkit olis lyöneet abs:t rytkymään
Ihan varmasti uusi halppisrengas ei häviä kuluneelle merkkirenkaalle.
tämä nyt oli kaikkien höpöjen äiti. Kuinka kuumassa olet Hankookeja pitänyt?
Koskaan ei tuota efektiä minulla ole ilmennyt vaikka toissa kesänä oli täällä pohjoisessakin lähelle 35 lämpöjä. Mulla paistoleimat 2009.
Puhutko nyt ihan varmasti samasta Hankookin mallista
Sitten voisit lukea viestini uudelleen. En verrannut käytettyjä PS2:ia uusiin Evo V12:iin, vaan aivan selvästi vähän käytettyihin (niissä oli silloin kaiketi noin 7+mm tasaisesti ja siis paistettu alle vuosi siitä, kun ne ostin). Ero oli todella suuri. Vesisateella Tampereella Ideaparkin rampissa Evo V12:t lähtivät tangentin suuntaiseen luistoon ilman mitään "yrittämistä". Nauratti suorastaan. (DSC III oli tietenkin pois päältä) Ok, pito palautui sentään johdonmukaisesti, mutta samaa efektiä olen varmaan tätä ennen kokenut 90-luvulla työnantajan Skodassa, jossa oli Barumit. (Niitäkään en suosittele)
Kahtena kuumana kesänä (2009 ja 2010), työpaikan pihalla. Siihen paistaa aurinko aika täydellisesti koko päivän. Ravistus loppui muutaman kilometrin ajon jälkeen. Samaa ravistusta ei ollut aamulla kotoa lähtiessä. Ilmeni nimenomaan lämpiminä päivinä, kun aurinko porotti koko 8h, minkä auto seisoi pihalla.
Luuletko, että kirjoittaisin satuja tänne? Olen siinä uskossa itse, että jakamalla hyviä tai huonoja kokemuksia voi muut hyötyä, eikä minulla ole mitään suhdetta Micheliniin. Mutta tämä yksi kokemus Hankookeja riitti minulle, enkä toivo, että joku pilaa yhden automaailman merkkipaaluista heikkolaatuisilla renkailla.
Ja kyllä se malli oli Ventus V12 Evo.
Mainitaan nyt sekin sitten vielä, että 80-luvun lopun jälkeen nämä renkaat olivat ensimmäiset, jotka myös kiertyivät vanteella. Jarrutuksessa. Eikä takuulla ole vanteiden syy/vika.
Jos sitten tämä 4 kpl sarja olisi ollut jokainen virheellisiä, niin sekin olisi melkoinen lottovoitto.
Mutta, jokainen saa ostaa tietysti mitä haluaa, mutta toivottavasti tästä olisi jollekin hyötyä, ettei tarvitse kantapään kautta kokea itse. Mutta todetaan vielä sekin (uudelleen), että takuulla Hankookillakin on hyviä malleja, mutta ne varmaan maksavat sitten jo lähes sen, mitä muutkin "vanhat tutut laatumerkit".E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostSaat sinä olla toista mieltä. Minä kerroin niin objektiivisesti kuin on mahdollista omia kokemuksiani. Jarrutustilanne tuli, kuten tarkasti kerroin, refleksinä. Edessä ehkä noin 25m päässä ajanut jarrutti yhtäkkiä ja kääntyi vasemmalle ilman vilkkua. Kun aivot ehti tajuta, mitä tapahtuu, niin jalka oli jo jarrulla ja rutina kuului. Eikä kyllä mikään laaturengas ole koskaan tehnyt kuivalla asfaltilla samaa.
Sitten voisit lukea viestini uudelleen. En verrannut käytettyjä PS2:ia uusiin Evo V12:iin, vaan aivan selvästi vähän käytettyihin (niissä oli silloin kaiketi noin 7+mm tasaisesti ja siis paistettu alle vuosi siitä, kun ne ostin). Ero oli todella suuri. Vesisateella Tampereella Ideaparkin rampissa Evo V12:t lähtivät tangentin suuntaiseen luistoon ilman mitään "yrittämistä". Nauratti suorastaan. (DSC III oli tietenkin pois päältä) Ok, pito palautui sentään johdonmukaisesti, mutta samaa efektiä olen varmaan tätä ennen kokenut 90-luvulla työnantajan Skodassa, jossa oli Barumit. (Niitäkään en suosittele)
Kahtena kuumana kesänä (2009 ja 2010), työpaikan pihalla. Siihen paistaa aurinko aika täydellisesti koko päivän. Ravistus loppui muutaman kilometrin ajon jälkeen. Samaa ravistusta ei ollut aamulla kotoa lähtiessä. Ilmeni nimenomaan lämpiminä päivinä, kun aurinko porotti koko 8h, minkä auto seisoi pihalla.
Luuletko, että kirjoittaisin satuja tänne? Olen siinä uskossa itse, että jakamalla hyviä tai huonoja kokemuksia voi muut hyötyä, eikä minulla ole mitään suhdetta Micheliniin. Mutta tämä yksi kokemus Hankookeja riitti minulle, enkä toivo, että joku pilaa yhden automaailman merkkipaaluista heikkolaatuisilla renkailla.
Ja kyllä se malli oli Ventus V12 Evo.
Mainitaan nyt sekin sitten vielä, että 80-luvun lopun jälkeen nämä renkaat olivat ensimmäiset, jotka myös kiertyivät vanteella. Jarrutuksessa. Eikä takuulla ole vanteiden syy/vika.
Jos sitten tämä 4 kpl sarja olisi ollut jokainen virheellisiä, niin sekin olisi melkoinen lottovoitto.
Mutta, jokainen saa ostaa tietysti mitä haluaa, mutta toivottavasti tästä olisi jollekin hyötyä, ettei tarvitse kantapään kautta kokea itse. Mutta todetaan vielä sekin (uudelleen), että takuulla Hankookillakin on hyviä malleja, mutta ne varmaan maksavat sitten jo lähes sen, mitä muutkin "vanhat tutut laatumerkit".
Ihmetyttää vaan kovasti nuo kovin erilaiset kokemuksesi noista gummeista. Poikkeaa niin rajusti meikäläisen ja valtavirran kommenteista...mutta ehkäpä havainnoit renkaiden käyttäytymistä niin paljon tarkemmin, että saat rekisteröityä noita ei-toivottuja ominaisuuksiaNykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
Comment