Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 530i LCI, Engine Fault, Reduced Power

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samjokin1
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 49

    #16
    Engine Fault, Reduced Power

    Mulla herjaa tuota nykyään joka käynnistyksessä. Kun ajaa auton lämpimäksi, niin ilmoitus häviää. Ei tunnu jättävän vikakoodia tuosta, joka on kyllä omituista. Vikakoodeissa oli herjaa noista hehkuista vaikka ne on vaihdettu n. 6 kk sitten. Taitaa siis olla ohjainyksikkö viallinen, vai mitä? Voisikohan tuo Engine Fault, Reduced Power -herja tulla viallisen hehkujen yksikön takia? Paljonko mahtaa maksaa uusi ja mistä kannattaisi tilata? Kiitoksia etukäteen, jos joku viitsii jeesata

    Meinasin teettää seuraavassa huollossa samalla öljynvaihdon. Viimeksi laitettiin öljyiksi Castrol SLX PROFESSIONAL Powerflow 0W-30 LL04. Mistähän tuota lientä mahtaisi löytyä edukkaasti? Toinen vaihtoehto on laittaa tuota Mobilin LL04 lientä, mitä Ylämaalla tunnutaan käyttävän...
    Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

    ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

    Comment

    • Murska
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 382
      • Savo

      #17
      Jälleen alkoi vatkailu ja helevetinmoinen tutina ja värinä kylmänä ja etenkin tyhjäkäynnillä, tuntuu ettei kävisi kaikilla pytyillä ja tosiaan vatkaa niin että tuntuu. Oire häviää kun pannu on lämmin, ja jälleen tämä ilmaantui kun kelit kääntyi plussalle.

      Tammikuussa tähän jo vaihdettiin korkeapainepumppu, puolat ja joku lambda, eikä pakkaskelillä näitä vatkauksia esiintynyt muutenkaan.

      Mikäkähän tässä oikein mättää. Apuva! Kiitos
      e61 530i touring M-sport LCI -08
      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
      Ex:e46 330i -01 Sedan
      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

      Comment

      • Murska
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 382
        • Savo

        #18
        Vikakoodit luettu ja vitospytyn puolavikaan viittaa. Tosi kestäviä ovat, taisin ehtiä 2,5-3 tkm. tyrkätä . Oikeesti, aika vitsejä on nää vehkeet.
        e61 530i touring M-sport LCI -08
        Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
        Ex:e46 330i -01 Sedan
        Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

        Comment

        • Armaani
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 9
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by Samjokin1 View Post
          Mulla herjaa tuota nykyään joka käynnistyksessä. Kun ajaa auton lämpimäksi, niin ilmoitus häviää. Ei tunnu jättävän vikakoodia tuosta, joka on kyllä omituista. Vikakoodeissa oli herjaa noista hehkuista vaikka ne on vaihdettu n. 6 kk sitten. Taitaa siis olla ohjainyksikkö viallinen, vai mitä? Voisikohan tuo Engine Fault, Reduced Power -herja tulla viallisen hehkujen yksikön takia? Paljonko mahtaa maksaa uusi ja mistä kannattaisi tilata? Kiitoksia etukäteen, jos joku viitsii jeesata

          Meinasin teettää seuraavassa huollossa samalla öljynvaihdon. Viimeksi laitettiin öljyiksi Castrol SLX PROFESSIONAL Powerflow 0W-30 LL04. Mistähän tuota lientä mahtaisi löytyä edukkaasti? Toinen vaihtoehto on laittaa tuota Mobilin LL04 lientä, mitä Ylämaalla tunnutaan käyttävän...
          Selvisikö sinulla tämä? Itselläni sama vika autossa 530d -05. Moottorin vikavalo palaa ja näytössä lukee "Engine fault reduced power". Käytin vikakoodien luvussa. Valitti hehkuja. Vaihdettiin kaikki hehkut, kaikki pari viikkoa ok, sitten uudelleen samat oireet. Vein sitten Wetterille jossa sanoivat, että hehkujen yksikkö tulee vaihtaa. Tämän jälkeen kaikki ok muutaman kuukauden, mutta nyt pakkasten tultua sama homma jatkuu. Eli aina kun auton laittaa kylmänä käyntiin, vikavalo palaa n. 5min jonka jälkeen sammuu. Valo sammuu aina saman ajan kuluttua.

          Onko kellään muulla ollut tällaista?

          Comment

          • ark28
            BTCF Member
            • Nov 2011
            • 98
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by Samjokin1 View Post

            Meinasin teettää seuraavassa huollossa samalla öljynvaihdon. Viimeksi laitettiin öljyiksi Castrol SLX PROFESSIONAL Powerflow 0W-30 LL04. Mistähän tuota lientä mahtaisi löytyä edukkaasti? Toinen vaihtoehto on laittaa tuota Mobilin LL04 lientä, mitä Ylämaalla tunnutaan käyttävän...
            Ko öljyä löytyy vaikkapa täältä:http://www.ebay.de/itm/10x1-Liter-Ca...item5d402868f2
            K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1960
              • Hki

              #21
              Tarjoustalosta saa edukkaasti shellin uutta extra ultraa. Täyttää n53 kaikki luokitukset.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #22
                Originally posted by Armaani View Post
                Selvisikö sinulla tämä? Itselläni sama vika autossa 530d -05. Moottorin vikavalo palaa ja näytössä lukee "Engine fault reduced power". Käytin vikakoodien luvussa. Valitti hehkuja. Vaihdettiin kaikki hehkut, kaikki pari viikkoa ok, sitten uudelleen samat oireet. Vein sitten Wetterille jossa sanoivat, että hehkujen yksikkö tulee vaihtaa. Tämän jälkeen kaikki ok muutaman kuukauden, mutta nyt pakkasten tultua sama homma jatkuu. Eli aina kun auton laittaa kylmänä käyntiin, vikavalo palaa n. 5min jonka jälkeen sammuu. Valo sammuu aina saman ajan kuluttua.

                Onko kellään muulla ollut tällaista?
                Punainen lanka lienee wetterillä nyt hukassa sillä -05 E6x 530D :ssä ei hehkujan vika missään tilanteessa aiheuta kyseisenlaista ilmoitusta, oli vikaa sitten hehkuissa tai ohjainlaitteessa, toki käynnistymisen vuoksihan ne on hyvä vaihtaa kyllä. Samalla kannattaisi heivata menemään imusarjan läpät mikäli vielä ovat siellä; mutta niitähän eivät wetterillä varmaankaan poistele...
                Vikaa lienee polttoainejärjestelmässä, joko jompikumpi sähköisistä pumpuista menossa (se mekaaninen ei hajoa, oten älä heti usko jos tyrkyttävät sitä vaihtoon) tai rail paineen antuirin liitin katkoo, näkyy kyllä useimmiten itse ajon aikana nykimisen viimeisin... pitäisi ensiksi katsoa testerillä ovatko railpaine ja esipaine arvoissaan ennen kuin vikaa laajemmin lähtee selvittelemään, muitakin mahdollisuuksia vialle toki on.
                Last edited by WSE1; 06-01-2015, 01:20.

                Comment

                • Armaani
                  Newbiemmer
                  • Aug 2012
                  • 9
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Punainen lanka lienee wetterillä nyt hukassa sillä -05 E6x 530D :ssä ei hehkujan vika missään tilanteessa aiheuta kyseisenlaista ilmoitusta, oli vikaa sitten hehkuissa tai ohjainlaitteessa, toki käynnistymisen vuoksihan ne on hyvä vaihtaa kyllä. Samalla kannattaisi heivata menemään imusarjan läpät mikäli vielä ovat siellä; mutta niitähän eivät wetterillä varmaankaan poistele...
                  Vikaa lienee polttoainejärjestelmässä, joko jompikumpi sähköisistä pumpuista menossa (se mekaaninen ei hajoa, oten älä heti usko jos tyrkyttävät sitä vaihtoon) tai rail paineen antuirin liitin katkoo, näkyy kyllä useimmiten itse ajon aikana nykimisen viimeisin... pitäisi ensiksi katsoa testerillä ovatko railpaine ja esipaine arvoissaan ennen kuin vikaa laajemmin lähtee selvittelemään, muitakin mahdollisuuksia vialle toki on.
                  Kiitos vastauksesta! Imusarjan läpät on poistettu autosta. Vikavalon palaminen ei vaikuta minulla mitenkään auton toimintaan: Ei pätki, ei nyi, ei vaikuta tehoin, ei vaikuta tyhjäkäyntiin ym... Muutama tarkennus vielä ennen wetterille vientiä:

                  Jos auto on ollut pakkasessa yön ilman roikkaa, pitäisikö hehkutus valon palaa mittaristossa kauankin aikaa? Mulla se palaa sekunnin ja sammuu, oli pakkasta kuinka paljon tahansa.

                  Moottorin vikavalo syttyy tosiaan ainoastaan silloin kun auto on seissyt yön yli pakkasessa, ja vikavalo palaa aina saman ajan (=5min) kunnes sammuu. Joskus vikavalon saa sammumaan aikaisemminkin kun antaa autolle kierroksia oikeen kunnolla.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎