Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diesel suuttimien kilsat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by wmb330d View Post
    olettekos käyttänyt jotain voitelua esim rl-2 dieselin seassa?
    Juu, joka tankkauksella.
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • wmb330d
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 184
      • KS

      #17
      Originally posted by Mlatvala View Post
      Juu, joka tankkauksella.
      oikeesti? mulla ois sitä pullo mutta en ole vielä tähän laittanut..vanhaan katiskaan laittelin kyllä

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by wmb330d View Post
        oikeesti? mulla ois sitä pullo mutta en ole vielä tähän laittanut..vanhaan katiskaan laittelin kyllä
        Juu, olen käyttänyt muistaakseni 3 putelin verran. Alku-annoksena laitoin sillon sen tuplamäärän ja sit aina tankkauksen yhteydessä oon lorautellut siitä sitä sekaan.

        Ihan vain toivossa, että suuttimien käyttöikä pidentyisi.
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by Mlatvala View Post
          Juu, joka tankkauksella.
          Haluan vielä nostaa tätä hiukan ylöspäin, sillä omat suuttimet kun luettiin viikko sitten, on korjaus arvot nykyisin jotain +0,5 poislukien kakkosmukin uusi suutin -1 ja kolmospytyn suutin +1,5. Kierroksilla 2000 kaikki muut paitsi uusi luokkaa 0,5.

          Mua on aina peloteltu tuon lisäaineen käytöstä, ja kerrottu ettei sitä tarvitse käyttää. Ei varmaan, olen silti uhannut kaikkia ja kokeilumielessä käyttänyt. Lopputulos nyt vuoden käytöllä on se että korjausarvot ovat pienentyneet.

          Mietin jo suuttimien huollattamistakin, mutta eipä noilla korjaus-arvoilla noita tarvitse alkaa irrottelemaan kyllä.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1399
            • Kuopio

            #20
            Joo ei tartte.

            Itse laittelen aina ölkänvaihdon yhteydessä sekä moottoriin että pa-tankkiin (mahdollisimman tyhjään sellaiseen) jotain STP tms aineita sisään. Samoin käyttelin 2T ölkkää joka toisella tankkauskerralla. 125tkm ja arvot kohdillaan.

            Ainut mitä voisi omasta tarkistaa on suuttimen ohivuotomittaus, mutta en jaksa. Toimiihan tuo noinkin vaikka käyntiin sahaa aina sen sekunnin-puolitoista..
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #21
              Juuri luin omasta ja muut ok mutta 2:n korjausarvo punaisella jatkuvasti, laskee kyllä vihreälle alueelle kun antaa kierroksia mutta palaa takaisin kun kierrokset putoaa taas tyhjäkäynnille.Käy ja kulkee mielestäni normaalisti, tyhjäkäynnin lievä nosto saa aikaan lievää "humpaamista" 1500-2000rpm alueella.

              Vikakoodi pysyvästi: 4b10 Engine smoothnes control correction quantity too high

              Ei sytytä kuitenkaan vielä vikavaloa mittaristoon.

              Mitä on tehtävissä, miten suuttimet huolletaan/puhdistetaan??

              Auto e60 530da, 2004 ajettu 214tkm
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by creative 22 View Post
                Juuri luin omasta ja muut ok mutta 2:n korjausarvo punaisella jatkuvasti, laskee kyllä vihreälle alueelle kun antaa kierroksia mutta palaa takaisin kun kierrokset putoaa taas tyhjäkäynnille.Käy ja kulkee mielestäni normaalisti, tyhjäkäynnin lievä nosto saa aikaan lievää "humpaamista" 1500-2000rpm alueella.

                Vikakoodi pysyvästi: 4b10 Engine smoothnes control correction quantity too high

                Ei sytytä kuitenkaan vielä vikavaloa mittaristoon.

                Mitä on tehtävissä, miten suuttimet huolletaan/puhdistetaan??

                Auto e60 530da, 2004 ajettu 214tkm
                Anto se munkin auto vielä kuukaus kaks sitten samaa koodia. Vaikka suuttimet on kunnossa.

                Nollattiin vikakoodi ja on vaan rokattu sen jälkeen.
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • enins
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 513
                  • Rauma

                  #23
                  Originally posted by creative 22 View Post
                  Juuri luin omasta ja muut ok mutta 2:n korjausarvo punaisella jatkuvasti, laskee kyllä vihreälle alueelle kun antaa kierroksia mutta palaa takaisin kun kierrokset putoaa taas tyhjäkäynnille.Käy ja kulkee mielestäni normaalisti, tyhjäkäynnin lievä nosto saa aikaan lievää "humpaamista" 1500-2000rpm alueella.

                  Vikakoodi pysyvästi: 4b10 Engine smoothnes control correction quantity too high

                  Ei sytytä kuitenkaan vielä vikavaloa mittaristoon.

                  Mitä on tehtävissä, miten suuttimet huolletaan/puhdistetaan??

                  Auto e60 530da, 2004 ajettu 214tkm
                  Voisiko koodi olla INPA:n aiheuttamaa?
                  Oma pirssi käy ja kukkuu ihan nätisti ilman INPAa. Autolla matkaa takana 292 tkm, suuttimien kilsoista ei mitään tietoa, mutta korjausarvot pyörivät -1...1,5 välillä. INPA kytkettynä koneen käynti alkaa pikkuhiljaa tulla karkeammaksi. Tämän jälkeen on aina muistissa tuo engine smoothnes-koodi.
                  Koodin kuittaus, INPA:n irtikytkentä ja kone käyntiin, eikä mitään murhetta ole jäljellä. Eli jostain syystä INPA:n livedatan luku aiheuttaa minulla tuon karkean joutokäynnin ja siitä seuraavan vikakoodin.
                  Autokalusto: 320d f30

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    #24
                    Originally posted by enins View Post
                    Voisiko koodi olla INPA:n aiheuttamaa?
                    Oma pirssi käy ja kukkuu ihan nätisti ilman INPAa. Autolla matkaa takana 292 tkm, suuttimien kilsoista ei mitään tietoa, mutta korjausarvot pyörivät -1...1,5 välillä. INPA kytkettynä koneen käynti alkaa pikkuhiljaa tulla karkeammaksi. Tämän jälkeen on aina muistissa tuo engine smoothnes-koodi.
                    Koodin kuittaus, INPA:n irtikytkentä ja kone käyntiin, eikä mitään murhetta ole jäljellä. Eli jostain syystä INPA:n livedatan luku aiheuttaa minulla tuon karkean joutokäynnin ja siitä seuraavan vikakoodin.
                    No nyt kun mainitsit, jostain syystä tekee mullakin saman, tuon "Selective mass adjustmentin" seuraaminen ei muuta käyntiä mutta se oikealla puolella oleva "correction" sekoittaa käynnin aika karkeaksi, onko tuo joku adaptaatio-nollaus vaiko mikä?Luin nyt vikakoodit uudestaan kylmästä ja 5 ja 6 sylinterien hehkuja herjaa (vuosi sitten uusittu kaikki) joten lienee hehkurele kyseessä.Lisäksi tulee tuo sama 4b10 Engine smoothness.Tallettuuko tuo mykkien hehkujen takia kylmästartissa vaiko johtuneeko tuosta 2-pytyn suuttimen korjausarvosta..
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • k-mikko
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 39

                      #25
                      Suuttimen korjausarvosta, hehkut aiheuttaa "glow device" vikakoodin yksittäisistä hehkuista.
                      Ellei tietysti tapahdu että hehku särki -> yks pytty käy startin jälkee "huonommin" kuin muut -> dde joutuu korjaa "liikaa" -> vikakoodi(kunhan arvailen).
                      Kokeile tuleeko koodia lämpimällä koneella vai vaan ainoastaan kylmänä.

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #26
                        Originally posted by k-mikko View Post
                        Suuttimen korjausarvosta, hehkut aiheuttaa "glow device" vikakoodin yksittäisistä hehkuista.
                        Ellei tietysti tapahdu että hehku särki -> yks pytty käy startin jälkee "huonommin" kuin muut -> dde joutuu korjaa "liikaa" -> vikakoodi(kunhan arvailen).
                        Kokeile tuleeko koodia lämpimällä koneella vai vaan ainoastaan kylmänä.

                        Vikakoodit hehkuilta 5 ja 6 tallettuvat kylmänä, tuo 4b10 Engine smoothnes taasen riippumatta moottorin lämpötilasta.2-pytyn korjausarvo edelleen punaisella, !5 ja jotain.Laski jo hieman kun kokeilin laittaa crc:n dieselin
                        lisäainetta joka kuitenkaan ei ole varsinainen puhdistusaine.Mitä kannattaisi
                        kokeilla vai onko suutin valmis vaihtoon?Pakko on autolla ajaa vaikka männän
                        rikkoutuminen mielessä pelotteleekin..käynti ja vedot muuten ok mutta hieman tyhjäkäyntiä korkeammilla kierroksilla moottori "rynkyttää"...:think

                        Edit:Lisätty dieselin joukkoon Redline Rl-2, päivittelen tänne miten vaikuttaa vaiko ei mitenkään..
                        Last edited by creative 22; 12-05-2012, 19:28.
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • k-mikko
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 39

                          #27
                          Engine smoothness vikakoodi tulee nimenomaan kun nuo raja-arvot ylittyy. Ensiapuna vaihda suodin ja laita samalla joko forten diesel puhdistusta(tais olla joku conditioner) tai esim. liquimolyn diesel puhdistusta(todettu varsin toimivaksi) suodatin täyteen, sen jälkee auto käymään ja ensin tasaisesti eri kierroksilla ja sen jälkeen pari kevyttä polkasua.

                          Yhdestä 525d: stä saatiin pahastikin rytkyttävä tyhjäkäynti viileellä koneella pois ja rajut korjausarvot(+7) kuriin. Tietysti tää nyt on vähän poikkeustilanne, seissyt ennen tuota melkein vuoden ja sahailtu käyntiin tuloksetta aika paljon.

                          Ja hehkujen särkymistä en vuodessa ihmettele..

                          Ja itse en ole tuohon inpan aiheuttamaan karkeuttamiseen törmännyt.. vielä? Pitää muistaa että joka auto on yksilö

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #28
                            Päivitän hieman omaa tilannettani.Nyt on noin 1000km ajettu Redline Rl-2:n kanssa, en tiedä mihin on uskominen mutta tuo 2-pytyn korjausarvo on selvästi laskenut ja on jo vihreällä alueella, lisäksi laskee selvästi "helpommin" alas kun antaa kierroksia, käynti on tasaantunut muutenkin ja tuo 1100-1300rpm välillä ilmennyt "rynkytys" on myös tasaantunut selvästi..En ole aiemmin näihin tökötteihin liiemmin uskonut mutta ihan pelkkää placeboa tämä ei voi olla.

                            Eilen avasin viimeinkin ilmansuotimen kotelon ja eipä ole yhdessäkään bemarissa vielä tuollaista sontakasaa kotelosta/suotimesta löytynyt..toisaalta en ihmettele, suotimen vaihto esim. bensa e39:n verrattuna on tehty jonkin verran vaikeammaksiHehkurele taitaa olla täysin kaputt koska vikakoodien luvussa kaikki sylinterit antavat nyt vikakoodia, kun aiemmin vain 5 ja 6 oireilivat.
                            Auto käynnistyy kuitenkin edelleen hyvin ja heti, ainakin näillä lämpimillä keleillä.
                            Last edited by creative 22; 07-12-2012, 18:47.
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              #29
                              No huhhuh ja minä kun luulin että mulla oli tosi paskainen tuo suodattimen kotelo. Tuo redlinen tökötti vaikuttaa asialliselta, pitänee omaankin käydä sitä ostamassa.
                              E61 520Da

                              Comment

                              • 530daa
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 231
                                • ks

                                #30
                                Originally posted by creative 22 View Post
                                Päivitän hieman omaa tilannettani.Nyt on noin 1000km ajettu Redline Rl-2:n kanssa, en tiedä mihin on uskominen mutta tuo 2-pytyn korjausarvo on selvästi laskenut ja on jo vihreällä alueella, lisäksi laskee selvästi "helpommin" alas kun antaa kierroksia, käynti on tasaantunut muutenkin ja tuo 1100-1300rpm välillä ilmennyt "rynkytys" on myös tasaantunut selvästi..En ole aiemmin näihin tökötteihin liiemmin uskonut mutta ihan pelkkää placeboa tämä ei voi olla.

                                Eilen avasin viimeinkin ilmansuotimen kotelon ja eipä ole yhdessäkään bemarissa vielä tuollaista sontakasaa kotelosta/suotimesta löytynyt..toisaalta en ihmettele, suotimen vaihto esim. bensa e39:n verrattuna on tehty jonkin verran vaikeammaksiHehkurele taitaa olla täysin kaputt koska vikakoodien luvussa kaikki sylinterit antavat nyt vikakoodia, kun aiemmin vain 5 ja 6 oireilivat.
                                Auto käynnistyy kuitenkin edelleen hyvin ja heti, ainakin näillä lämpimillä keleillä.
                                Mulla oli aivan yhtä paskanen suodatin, vaikka suomi-auto ja huollettu liikkeessä, eli ei varmaan kuulu huolto ohjelmaan:think. Siis edellisen toimesta huollettu liikkeessä, ei minun aikana ku just auton 2kk sitten ostin ja itse huollan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎