Originally posted by wmb330d
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diesel suuttimien kilsat?
Collapse
X
-
Originally posted by wmb330d View Postoikeesti? mulla ois sitä pullo mutta en ole vielä tähän laittanut..vanhaan katiskaan laittelin kyllä
Ihan vain toivossa, että suuttimien käyttöikä pidentyisi.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostJuu, joka tankkauksella.
Mua on aina peloteltu tuon lisäaineen käytöstä, ja kerrottu ettei sitä tarvitse käyttää. Ei varmaan, olen silti uhannut kaikkia ja kokeilumielessä käyttänyt. Lopputulos nyt vuoden käytöllä on se että korjausarvot ovat pienentyneet.
Mietin jo suuttimien huollattamistakin, mutta eipä noilla korjaus-arvoilla noita tarvitse alkaa irrottelemaan kyllä.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Joo ei tartte.
Itse laittelen aina ölkänvaihdon yhteydessä sekä moottoriin että pa-tankkiin (mahdollisimman tyhjään sellaiseen) jotain STP tms aineita sisään. Samoin käyttelin 2T ölkkää joka toisella tankkauskerralla. 125tkm ja arvot kohdillaan.
Ainut mitä voisi omasta tarkistaa on suuttimen ohivuotomittaus, mutta en jaksa. Toimiihan tuo noinkin vaikka käyntiin sahaa aina sen sekunnin-puolitoista..Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Juuri luin omasta ja muut ok mutta 2:n korjausarvo punaisella jatkuvasti, laskee kyllä vihreälle alueelle kun antaa kierroksia mutta palaa takaisin kun kierrokset putoaa taas tyhjäkäynnille.Käy ja kulkee mielestäni normaalisti, tyhjäkäynnin lievä nosto saa aikaan lievää "humpaamista" 1500-2000rpm alueella.
Vikakoodi pysyvästi: 4b10 Engine smoothnes control correction quantity too high
Ei sytytä kuitenkaan vielä vikavaloa mittaristoon.
Mitä on tehtävissä, miten suuttimet huolletaan/puhdistetaan??
Auto e60 530da, 2004 ajettu 214tkmEx: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostJuuri luin omasta ja muut ok mutta 2:n korjausarvo punaisella jatkuvasti, laskee kyllä vihreälle alueelle kun antaa kierroksia mutta palaa takaisin kun kierrokset putoaa taas tyhjäkäynnille.Käy ja kulkee mielestäni normaalisti, tyhjäkäynnin lievä nosto saa aikaan lievää "humpaamista" 1500-2000rpm alueella.
Vikakoodi pysyvästi: 4b10 Engine smoothnes control correction quantity too high
Ei sytytä kuitenkaan vielä vikavaloa mittaristoon.
Mitä on tehtävissä, miten suuttimet huolletaan/puhdistetaan??
Auto e60 530da, 2004 ajettu 214tkm
Nollattiin vikakoodi ja on vaan rokattu sen jälkeen.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostJuuri luin omasta ja muut ok mutta 2:n korjausarvo punaisella jatkuvasti, laskee kyllä vihreälle alueelle kun antaa kierroksia mutta palaa takaisin kun kierrokset putoaa taas tyhjäkäynnille.Käy ja kulkee mielestäni normaalisti, tyhjäkäynnin lievä nosto saa aikaan lievää "humpaamista" 1500-2000rpm alueella.
Vikakoodi pysyvästi: 4b10 Engine smoothnes control correction quantity too high
Ei sytytä kuitenkaan vielä vikavaloa mittaristoon.
Mitä on tehtävissä, miten suuttimet huolletaan/puhdistetaan??
Auto e60 530da, 2004 ajettu 214tkm
Oma pirssi käy ja kukkuu ihan nätisti ilman INPAa. Autolla matkaa takana 292 tkm, suuttimien kilsoista ei mitään tietoa, mutta korjausarvot pyörivät -1...1,5 välillä. INPA kytkettynä koneen käynti alkaa pikkuhiljaa tulla karkeammaksi. Tämän jälkeen on aina muistissa tuo engine smoothnes-koodi.
Koodin kuittaus, INPA:n irtikytkentä ja kone käyntiin, eikä mitään murhetta ole jäljellä. Eli jostain syystä INPA:n livedatan luku aiheuttaa minulla tuon karkean joutokäynnin ja siitä seuraavan vikakoodin.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by enins View PostVoisiko koodi olla INPA:n aiheuttamaa?
Oma pirssi käy ja kukkuu ihan nätisti ilman INPAa. Autolla matkaa takana 292 tkm, suuttimien kilsoista ei mitään tietoa, mutta korjausarvot pyörivät -1...1,5 välillä. INPA kytkettynä koneen käynti alkaa pikkuhiljaa tulla karkeammaksi. Tämän jälkeen on aina muistissa tuo engine smoothnes-koodi.
Koodin kuittaus, INPA:n irtikytkentä ja kone käyntiin, eikä mitään murhetta ole jäljellä. Eli jostain syystä INPA:n livedatan luku aiheuttaa minulla tuon karkean joutokäynnin ja siitä seuraavan vikakoodin.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Suuttimen korjausarvosta, hehkut aiheuttaa "glow device" vikakoodin yksittäisistä hehkuista.
Ellei tietysti tapahdu että hehku särki -> yks pytty käy startin jälkee "huonommin" kuin muut -> dde joutuu korjaa "liikaa" -> vikakoodi(kunhan arvailen).
Kokeile tuleeko koodia lämpimällä koneella vai vaan ainoastaan kylmänä.
Comment
-
-
Originally posted by k-mikko View PostSuuttimen korjausarvosta, hehkut aiheuttaa "glow device" vikakoodin yksittäisistä hehkuista.
Ellei tietysti tapahdu että hehku särki -> yks pytty käy startin jälkee "huonommin" kuin muut -> dde joutuu korjaa "liikaa" -> vikakoodi(kunhan arvailen).
Kokeile tuleeko koodia lämpimällä koneella vai vaan ainoastaan kylmänä.
Vikakoodit hehkuilta 5 ja 6 tallettuvat kylmänä, tuo 4b10 Engine smoothnes taasen riippumatta moottorin lämpötilasta.2-pytyn korjausarvo edelleen punaisella, !5 ja jotain.Laski jo hieman kun kokeilin laittaa crc:n dieselin
lisäainetta joka kuitenkaan ei ole varsinainen puhdistusaine.Mitä kannattaisi
kokeilla vai onko suutin valmis vaihtoon?Pakko on autolla ajaa vaikka männän
rikkoutuminen mielessä pelotteleekin..käynti ja vedot muuten ok mutta hieman tyhjäkäyntiä korkeammilla kierroksilla moottori "rynkyttää"...:think
Edit:Lisätty dieselin joukkoon Redline Rl-2, päivittelen tänne miten vaikuttaa vaiko ei mitenkään..Last edited by creative 22; 12-05-2012, 19:28.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Engine smoothness vikakoodi tulee nimenomaan kun nuo raja-arvot ylittyy. Ensiapuna vaihda suodin ja laita samalla joko forten diesel puhdistusta(tais olla joku conditioner) tai esim. liquimolyn diesel puhdistusta(todettu varsin toimivaksi) suodatin täyteen, sen jälkee auto käymään ja ensin tasaisesti eri kierroksilla ja sen jälkeen pari kevyttä polkasua.
Yhdestä 525d: stä saatiin pahastikin rytkyttävä tyhjäkäynti viileellä koneella pois ja rajut korjausarvot(+7) kuriin. Tietysti tää nyt on vähän poikkeustilanne, seissyt ennen tuota melkein vuoden ja sahailtu käyntiin tuloksetta aika paljon.
Ja hehkujen särkymistä en vuodessa ihmettele..
Ja itse en ole tuohon inpan aiheuttamaan karkeuttamiseen törmännyt.. vielä? Pitää muistaa että joka auto on yksilö
Comment
-
-
Päivitän hieman omaa tilannettani.Nyt on noin 1000km ajettu Redline Rl-2:n kanssa, en tiedä mihin on uskominen mutta tuo 2-pytyn korjausarvo on selvästi laskenut ja on jo vihreällä alueella, lisäksi laskee selvästi "helpommin" alas kun antaa kierroksia, käynti on tasaantunut muutenkin ja tuo 1100-1300rpm välillä ilmennyt "rynkytys" on myös tasaantunut selvästi..En ole aiemmin näihin tökötteihin liiemmin uskonut mutta ihan pelkkää placeboa tämä ei voi olla.
Eilen avasin viimeinkin ilmansuotimen kotelon ja eipä ole yhdessäkään bemarissa vielä tuollaista sontakasaa kotelosta/suotimesta löytynyt..toisaalta en ihmettele, suotimen vaihto esim. bensa e39:n verrattuna on tehty jonkin verran vaikeammaksiHehkurele taitaa olla täysin kaputt koska vikakoodien luvussa kaikki sylinterit antavat nyt vikakoodia, kun aiemmin vain 5 ja 6 oireilivat.
Auto käynnistyy kuitenkin edelleen hyvin ja heti, ainakin näillä lämpimillä keleillä.Last edited by creative 22; 07-12-2012, 18:47.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostPäivitän hieman omaa tilannettani.Nyt on noin 1000km ajettu Redline Rl-2:n kanssa, en tiedä mihin on uskominen mutta tuo 2-pytyn korjausarvo on selvästi laskenut ja on jo vihreällä alueella, lisäksi laskee selvästi "helpommin" alas kun antaa kierroksia, käynti on tasaantunut muutenkin ja tuo 1100-1300rpm välillä ilmennyt "rynkytys" on myös tasaantunut selvästi..En ole aiemmin näihin tökötteihin liiemmin uskonut mutta ihan pelkkää placeboa tämä ei voi olla.
Eilen avasin viimeinkin ilmansuotimen kotelon ja eipä ole yhdessäkään bemarissa vielä tuollaista sontakasaa kotelosta/suotimesta löytynyt..toisaalta en ihmettele, suotimen vaihto esim. bensa e39:n verrattuna on tehty jonkin verran vaikeammaksiHehkurele taitaa olla täysin kaputt koska vikakoodien luvussa kaikki sylinterit antavat nyt vikakoodia, kun aiemmin vain 5 ja 6 oireilivat.
Auto käynnistyy kuitenkin edelleen hyvin ja heti, ainakin näillä lämpimillä keleillä.
Comment
-
Comment