Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60, adaptiiviset kurvivalot, fail!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jengstro
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 380
    • 02-alue

    E60, adaptiiviset kurvivalot, fail!

    530dx rupes herjaa cornering lightseista. En ole vielä jaksanut irroittaa lamppuja ja ihmettelemään sen enempää.

    Harmin paikka kun Inpalla tuohon "moduuliin" ei saa yhteyttä. Löytyy valikosta, mutta tulee virhe (EA90X versio).

    Mä voisin "disabloida" koko featuren, mutta kuinka 'vaarallista' tuon NCS experting käyttö on? Löytyyköhän tuota cornering lightsia edes sieltä (pitäis osata korkeäjännitys-saksaa)
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Valomodulit erilaiset, ei taida riittää pelkkä koodaus.


    Comment

    • k0rppi
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 784
      • Varkaus

      #3
      Originally posted by jengstro View Post
      530dx rupes herjaa cornering lightseista. En ole vielä jaksanut irroittaa lamppuja ja ihmettelemään sen enempää.

      Harmin paikka kun Inpalla tuohon "moduuliin" ei saa yhteyttä. Löytyy valikosta, mutta tulee virhe (EA90X versio).

      Mä voisin "disabloida" koko featuren, mutta kuinka 'vaarallista' tuon NCS experting käyttö on? Löytyyköhän tuota cornering lightsia edes sieltä (pitäis osata korkeäjännitys-saksaa)

      pistät katkasian sinne oikeelle niin ei vissiin pitäs kurvivalot toimia ollenkaan

      Comment

      • jengstro
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 380
        • 02-alue

        #4
        Johtimen irroitus aiheuttaa saman pling-plong virhekoodin näyttöön, nicht got.

        Selvis vikakin, kosteutta on kertynyt siihen moduuliin (lampun pohjalla) johtoliittimen kautta... onpa huonosti suojattu. Piirilevy näyttäis olevan pohjasta lakattu mutta ei päältä!? baijerin pojat on tehnyt tossa mokan. (nooh, mulla oli umpiossa tiivistys puutteellinen).

        Anyways, uus maksaa ~120€. Mutta se tarvii "koodata", onko tosiaan näin?. Onko kellään kokemusta tälläisestä, SSS progman?

        Comment

        • despe540
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 155
          • Tampere

          #5
          Juu, mulla heitti omaan katiskaan, 525d -05 e61, sellaasen, että se vihreä ledi joka pitäisi palaa jatkuvasti siinä valokatkaisijan A-asennossa, alkoi vilkkumaan.
          Huomasin saman oireen joskus syksyllä, kun vaihdoin Xenonin hehkun ja siinä oli jääny se yksi piuha huonosti liittimeen. Silloin ei toiminu korkeus-säätö eikä kurvi toiminto. No nyt molemmat toimii, mutta vain 10sek. ja sitten kaikki stop ja ledi alkaa vilkkumaan. Onko tullut samantyyppistä kellään vastaan?
          Onse jännä vekotin:think
          525d - 08 M-sport

          ex:525d - 05
          ex:320d -04
          ex:540i -93

          Comment

          • teemu.k
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 491
            • raahe

            #6
            umpio erot

            kurvivalot ei toimi!

            kuskin umpio on d2s polttimolla ja säätörulla liikkuu umpion sisällä käsin hyvin ja kun rullaa esim. valon oikealle ja laittaa umpion paikoilleen umpion liikkuu oikeaan asentoon. OK!

            vasen umpio on D1s polttimolla ja säätörulla pyörii umpion sisällä hyvin, mutta kun rullaa säädön esim. oikealle ja laittaa umpion paikoilleen niin ei tapahdu mitään ja valo on edelleen oikealla!

            Kysymys kuuluukin että pitääkö kummankin umpion olla d2s polttimoilla että kurvivalot pelaa! :think

            valokatkaisiassa oleva ledi ei vilku ja automaattinen korkeudensäätö toimii.

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by teemu.k View Post
              kurvivalot ei toimi!

              kuskin umpio on d2s polttimolla ja säätörulla liikkuu umpion sisällä käsin hyvin ja kun rullaa esim. valon oikealle ja laittaa umpion paikoilleen umpion liikkuu oikeaan asentoon. OK!

              vasen umpio on D1s polttimolla ja säätörulla pyörii umpion sisällä hyvin, mutta kun rullaa säädön esim. oikealle ja laittaa umpion paikoilleen niin ei tapahdu mitään ja valo on edelleen oikealla!

              Kysymys kuuluukin että pitääkö kummankin umpion olla d2s polttimoilla että kurvivalot pelaa! :think

              valokatkaisiassa oleva ledi ei vilku ja automaattinen korkeudensäätö toimii.

              Polttimon tyypillä ei ole mitään tekemistä kurvitoiminnon kanssa, sen ohjaa oma kurvimoduli.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5416
                • S:t Karins

                #8
                Originally posted by teemu.k View Post
                kurvivalot ei toimi!
                valokatkaisiassa oleva ledi ei vilku ja automaattinen korkeudensäätö toimii.
                Onko tämä nyt se klassinen valot ei käänny vasemmalle auton ollessa paikoillaan tilanne?
                Yleensä vihreä led vilkkuu vikatilanteesa...
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • teemu.k
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 491
                  • raahe

                  #9
                  ei pelaa

                  ei toimi paikoillaan kumpaankaan suuntaan eikä myöskään ajossa. ja vihreä valo ei vilku. on kumma homma prk.:think

                  eli valojen eriparisuus ei haittaa? kumpikin valo on kurvivaloja ja tehtaalta lähtenyt kurvivalojen kanssa.
                  pystyykö valoja mitenkään testaileen muuten että pyörittää säätörullaa umpiosta ja laittaa valon paikoilleen ja katsoo palautuuko keskelle? väkärin puolen valo ei palaudu keskelle joten voisko johtua siitä ettei toimi kumpikaan kurvi ajossa tai paikoillaan? valo edelleen ei välky vaan palaa koko ajan (vihreä valo katkaisiassa)

                  Comment

                  • Tonto!
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 205
                    • Hausjärvi

                    #10
                    Nostellaas vanhaa ylös. Laitoin jo kyssäriä tuonne e60 kysymyksiä/vastauksia topicciin, mutta sielä se hävis äkkiä muiden kysymysten sekaan.

                    Joten asiaan: Potilaana on siis e60 530i ja tehtaalta se on ulostautunut 11/03. Ongelma koskee adaptiivisia valoja. Elikkäs, kuskinpuolen valo jää apukuskin puolta huomattavasti alemmaksi, molemmat tekee virrat kytkettäessä kyllä ylös/alas liikkeen, mutta apparin puoli nousee enemmän.

                    Riippuen kuun asennosta jää kuskinpuolen valo myös välillä jumiin, osottaen vasemmalle. Ei ole merkitystä onko valokatkaisija automaatilla vai normaalisti valotpäällä asennossa, vihreä ledi vilkkuu myös. Itselläni on kyllä käytössä INPA, mutta en meinaa nyt oikeen tolkkua saada tähän asiaan. Adaptive ligt controllin error memorystä ei löydy vikakoodeja, mutta information memorystä kyllä löytyy ( telegram speed invalid ym )

                    Nämä infomemoryt ja light switch information memoryt nollaamalla, saan valot nousemaan samalle tasolle, kun olen käyttänyt virrat pois ja päälle. Vika palautuu jälleen kun käännän rattia.


                    Mutta jos vinkkejä löytyy mistä vikaa lähteä paikantamaan, niin kerro ihmeessä! Olisi mukava ajella näin syyspimeässä valoilla jotka toimii, eikä osota minne sattuu.. katsastuskin painaa päälle

                    -Toni
                    e39 523iA -97
                    e87 120d -10
                    e30 M-tech II v8 cabrio -93
                    Ex e30 325 "M-tech I" cabrio -88
                    Ex e30 325 M-tech II m52 -89
                    Ex e60 530i -03
                    Ex e39 528 Touring -97
                    Ex e39 540iA -97
                    Ex e36 328 Coupe -96
                    Ex e34 535 -91

                    Comment

                    • Freed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 425
                      • Helsinki

                      #11
                      Nostetaas vanhaa topicia, kurvivaloja tutkailtu korjaamolla ja toinen umpio vaihdettu sekä ohjausyksiköt. Nyt ongelmana on enään apukuskin puolen valon kääntömoottori, tuo kuulemma jumittaa ja saattaa lähteä toimimaan jos ei niin tarvitsee apukuskin umpiokin vaihtaa. Saako tuota moottoria erikseen ja itse vaihdettua?

                      Comment

                      • asdteme
                        BTCF Member
                        • Mar 2015
                        • 756
                        • P-Savo

                        #12
                        Originally posted by Freed View Post
                        Nostetaas vanhaa topicia, kurvivaloja tutkailtu korjaamolla ja toinen umpio vaihdettu sekä ohjausyksiköt. Nyt ongelmana on enään apukuskin puolen valon kääntömoottori, tuo kuulemma jumittaa ja saattaa lähteä toimimaan jos ei niin tarvitsee apukuskin umpiokin vaihtaa. Saako tuota moottoria erikseen ja itse vaihdettua?
                        Mulla meinaa olla kanssa 2008 525d LCI kanssa kurvivalo ongelmaa.. Korkeudensäätö kyllä toimii, vihreä ledi ei vilku mutta valot ei käänny rattia käännellessä... Liekkö näissäkin sitten tapana johonkin boxiin kertyä vettä?
                        better late than never

                        E90 325i
                        E30 M3
                        E92 M3 Competition

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5416
                          • S:t Karins

                          #13
                          Originally posted by asdteme View Post
                          Mulla meinaa olla kanssa 2008 525d LCI kanssa kurvivalo ongelmaa.. Korkeudensäätö kyllä toimii, vihreä ledi ei vilku mutta valot ei käänny rattia käännellessä... Liekkö näissäkin sitten tapana johonkin boxiin kertyä vettä?
                          Siis auton ollessa paikoillaan? Ne kääntyy vain kun nopeutta on kertynyt tarpeeksi (20 km/h).
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • asdteme
                            BTCF Member
                            • Mar 2015
                            • 756
                            • P-Savo

                            #14
                            Originally posted by Tommix View Post
                            Siis auton ollessa paikoillaan? Ne kääntyy vain kun nopeutta on kertynyt tarpeeksi (20 km/h).
                            Vikakoodia nakkasi jossain vaiheessa 9CC5, Puuttuva LIN-viesti - RLS, mutta sadetunnistin toimii ja valot syttyy itsestään pimeässä. Muuta vikakoodia ei ole tullut..

                            Onko todella noin että pitää olla 20km/h vauhtia ennenkun ne toimii? Edellisessä 2005vm oli kanssa adaptiiviset xenonit, ne kääntyi paikallaan kyllä oikealle muttei vasemmalle.. Ajossa toimi molempiin suuntiin. Eikö näissäkin LCI pitäis toimia kuitenkin oikeelle käännettäessä paikallaankin?
                            better late than never

                            E90 325i
                            E30 M3
                            E92 M3 Competition

                            Comment

                            • MS74
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2013
                              • 93
                              • Kymi

                              #15
                              Originally posted by asdteme View Post
                              Vikakoodia nakkasi jossain vaiheessa 9CC5, Puuttuva LIN-viesti - RLS, mutta sadetunnistin toimii ja valot syttyy itsestään pimeässä. Muuta vikakoodia ei ole tullut..

                              Onko todella noin että pitää olla 20km/h vauhtia ennenkun ne toimii? Edellisessä 2005vm oli kanssa adaptiiviset xenonit, ne kääntyi paikallaan kyllä oikealle muttei vasemmalle.. Ajossa toimi molempiin suuntiin. Eikö näissäkin LCI pitäis toimia kuitenkin oikeelle käännettäessä paikallaankin?
                              Kyllä ne kääntyy ihan paikallaan ollessa ja kurvivalot syttyy/sammuilee.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎