Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d turbo ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laaksot
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 20
    • Helsinki

    535d turbo ongelmaa

    Hommailin saksasta tuollaisen käyttöpelin mutta....
    Muutaman viikon ehdin onnellisesti ajella, kunnes alkoi alavääntö/tehot häviämään... Mitään ei herjaile ja kaikki muu toimii normaalisti, mutta kun lähtee vedättämään, niin voima täysin hukassa, kunnes kierrokset nousee 3000-3200 ja sit lähtee normi veto.
    Omasta mielestäni on ongelma pienemmässä turbossa, mutta eräs pienehkö korjaamo katsoi läpi ja sanoi, että isomman turbon säätyvät siivet ainakin jumittaa??? Olisiko näin?

    Autohan siis on e61 535d 2008 mallia ja vielä täysin vakio.
    Kilometrejä 145000 taulussa ja myös todellisuudessa.

    Onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia pikku murheita....
    Ja mistäköhän saisi halvimmillaan uusia turboja....
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Vaihda ne alipaineletkut, ei siinä mitään turbovikaa ole.

    Noilla kilometreillä letkut menee,
    kun kulkevat turbojen päällä, kuumuus kuivattaa letkut ja ne halkeavat.
    Kokemusta on useammasta yksilöstä.

    Kokonaan uusiminen vaatii imusarjan irroituksen,
    samalla kannattaa poistaa imusarjan läpät ja vaihtaa hehkut
    jos meinaat autoa kauemmin pitää...

    Letkua menee n. 3 metriä ja sisähalkaisia on 3.5 mm.

    Pikakorjauksena voit uusia letkut vain siitä turbojen yläpuolelta,
    osta muutama (3-4 kpl) jatkoliittimiä ja letkua 1.5 m.
    Moottorin suoja pois niin näet letkut apukuspin puolella.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Laaksot View Post
      Hommailin saksasta tuollaisen käyttöpelin mutta....
      Muutaman viikon ehdin onnellisesti ajella, kunnes alkoi alavääntö/tehot häviämään... Mitään ei herjaile ja kaikki muu toimii normaalisti, mutta kun lähtee vedättämään, niin voima täysin hukassa, kunnes kierrokset nousee 3000-3200 ja sit lähtee normi veto.
      Omasta mielestäni on ongelma pienemmässä turbossa, mutta eräs pienehkö korjaamo katsoi läpi ja sanoi, että isomman turbon säätyvät siivet ainakin jumittaa??? Olisiko näin?

      Autohan siis on e61 535d 2008 mallia ja vielä täysin vakio.
      Kilometrejä 145000 taulussa ja myös todellisuudessa.

      Onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia pikku murheita....
      Ja mistäköhän saisi halvimmillaan uusia turboja....
      Minusta haisee vaan alipainevialta. Letkuja kun seurailet niin joku voisi olla hapertunut ja aiheuttaisi tuon. Olikohan niin että se pienemmän rupelin alipainepuoli on se pystytankoinen/kelloinen. Toki kannattaisi tarkastaa myös se ahtoputken venttiili ja se että letku on sielläkin paikallaan, seon näkymättömässä paikassa mutta ilmansuodattimen irrottamalla vähän jo näkee ja käsiä rohkeasti väliin.

      Ei sulta siitä rupelit ole rikki.

      Joku Dis mies osaisi sulle niitä alipaineita sinne luoda ja näkisit heiluuko tangot jos saisit sellaisen paikkakunnaltasi kaveriksi.


      (Aaaa: markus olikin nopeampi.)
      Last edited by Mlatvala; 12-04-2012, 09:22. Reason: Ja markus hoiti potin
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Originally posted by Laaksot View Post
        eräs pienehkö korjaamo katsoi läpi ja sanoi, että isomman turbon säätyvät siivet ainakin jumittaa??? Olisiko näin?

        Eihän tuossa paketissa ole edes säätyviä siipiä... :think
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Eihän tuossa paketissa ole edes säätyviä siipiä... :think
          Ei olekaan. Siksi noi turbot noissa ei jumikaan.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • MonoPete
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 24
            • Oulu

            #6
            Joo, tämä kysymys varmaan katsotaan vastatuksi tällä - asiaa on puitu monessa threadissä

            mm. http://www.btcf.fi/forum/showthread....ighlight=turbo

            samanlaisin erinomaisin vinkein (-> alipaineletkut) - ja useimmiten varmaan osuu kerralla oikein. Kokemusta on, minullakin osui!
            -------
            E61 535dA touring -05

            Ennen:
            E39 530dA touring -01
            E39 523iA sedan -96

            Comment

            • Sigfried
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 261
              • Rannalla

              #7
              Originally posted by Laaksot View Post
              Hommailin saksasta tuollaisen käyttöpelin mutta....
              Muutaman viikon ehdin onnellisesti ajella, kunnes alkoi alavääntö/tehot häviämään... Mitään ei herjaile ja kaikki muu toimii normaalisti, mutta kun lähtee vedättämään, niin voima täysin hukassa, kunnes kierrokset nousee 3000-3200 ja sit lähtee normi veto.
              Omasta mielestäni on ongelma pienemmässä turbossa, mutta eräs pienehkö korjaamo katsoi läpi ja sanoi, että isomman turbon säätyvät siivet ainakin jumittaa??? Olisiko näin?

              Autohan siis on e61 535d 2008 mallia ja vielä täysin vakio.
              Kilometrejä 145000 taulussa ja myös todellisuudessa.

              Onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia pikku murheita....
              Ja mistäköhän saisi halvimmillaan uusia turboja....
              Ja jos itseltä ei vaihto suju niin nimimerkki Rahu auttanee korvausta vastaan.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Laaksot View Post
                Omasta mielestäni on ongelma pienemmässä turbossa, mutta eräs pienehkö korjaamo katsoi läpi ja sanoi, että isomman turbon säätyvät siivet ainakin jumittaa??? Olisiko näin?
                Diagnoosi kuullostaa siltä että se on väärästä autosta..
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Vika: Compressor bypass plate läppä jumittunut auki jonka takia pikku turbo ei ahtanut ollenkaan. Joten alkuperäinen diagnoosi oli ehkä melkein sinne päin..

                  Tuo on sellaisessa paikassa että purkamatta sinne ei näe ja ilman testeriä sitä ei oikein voi testatakaan.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • K70
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 503
                    • Vantaa

                    #10
                    Tuliko kuntoon?
                    S212, E350CDI, -11

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by K70 View Post
                      Tuliko kuntoon?
                      Tuli.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Mulla onkin herännyt kysymys että paljonko näihin on turhaan vaihdeltu
                        turboja?

                        Esim. Germaaniassa on silloin tällöin myytävänä autoja joihin
                        mainitaan turbon vaihdetun,
                        ja taas tästä maasta löytyy yli 300 tkm ajettuja 535d:tä ensiasennusvermeillä.
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Laaksot
                          Newbiemmer
                          • May 2009
                          • 20
                          • Helsinki

                          #13
                          Samaa katselin itsekin, Saksassa ollut useita myynnissä johon jompikumpi tai jopa molemmat turbot vaihdettu.
                          Ja ihmetyttää sekin, kun lähes kaikki Saksan pelit ovat vakioita...
                          Suomessa melkein kaikkia vähän (tai enemmänkin) piristelty.
                          Toki autoja saksanmaalla , niin paljon, että miten suhteessa lie.
                          Voihan olla, että ajavat paskoilla öljyillä autobaanaa edestakaisin täysillä, niin varmaan lämpö saattaa vähän käydä turbon päälle.
                          Suomessa auto sen verran kallimpi ja harvinaisempi, että siitä pidetään hyvää huolta.. ja itse en ainakaan viitsisi tuhansia euroja turhaan turbo kauppiaille heittää, sillä voi ostaa jotain muuta kivaa.....

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7524
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Unohdit sen että varmaan 90% noista 535d:stä on tuontiautoja...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎