Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530dA -04 fiilikset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    #31
    En tiedä

    En tiedä, kaupunkiajoa tällä viimeiset vuodet ajettuna, koko historia tiedossa eikä ainakaan revitty ole. Kyllä se jotenkin laiskalta normiajossa tuntuu. Vikakoodeja ei ole. Pitäisikö joskus treffata jossain ja vaikka kokeilisit? Porista näyt olevan. Vai miten tuon selvittäisi?

    Harvoin näin tulee sanottua, mutta toivottavasti jotain on rikki... ei se häävi noin ainakaan ole.

    Entinen omistaja edesmennyt sukulainen, ja näin jälkeenpäin muistan aina kun autoa lainasin, niin kysymyksen joka oli että kuinkas kulki... olisiko ollut kulkupuolesta jo silloin jotain epäilyksiä pappavainaalla.

    Edit, 170 000 ajettu. Ensimmäiset 2cm kaasusta melko tunnottomia...
    Last edited by Tontsa80; 05-01-2017, 20:43.
    Vikakoodien lukua porin suunnalla

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #32
      Originally posted by Tontsa80 View Post
      En tiedä, kaupunkiajoa tällä viimeiset vuodet ajettuna, koko historia tiedossa eikä ainakaan revitty ole. Kyllä se jotenkin laiskalta normiajossa tuntuu. Vikakoodeja ei ole. Pitäisikö joskus treffata jossain ja vaikka kokeilisit? Porista näyt olevan. Vai miten tuon selvittäisi?

      Harvoin näin tulee sanottua, mutta toivottavasti jotain on rikki... ei se häävi noin ainakaan ole.

      Entinen omistaja edesmennyt sukulainen, ja näin jälkeenpäin muistan aina kun autoa lainasin, niin kysymyksen joka oli että kuinkas kulki... olisiko ollut kulkupuolesta jo silloin jotain epäilyksiä pappavainaalla.

      Edit, 170 000 ajettu. Ensimmäiset 2cm kaasusta melko tunnottomia...
      Sullahan lukee sigussa, että vikakoodienlukemista, joten löytyykö INPA? Jos löytyy niin live-dataa tutkimaan sillä tai TESTO:lla. Sieltä näkee vastaako pyydetty ahto toteutunutta, ellei vastaa niin sitten tietää alkaa sitä tutkimaan. Samalla sitten kannattaa vilkaista muutakin.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Tontsa80
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 271
        • pori

        #33
        jep

        Originally posted by HTK12 View Post
        Sullahan lukee sigussa, että vikakoodienlukemista, joten löytyykö INPA? Jos löytyy niin live-dataa tutkimaan sillä tai TESTO:lla. Sieltä näkee vastaako pyydetty ahto toteutunutta, ellei vastaa niin sitten tietää alkaa sitä tutkimaan. Samalla sitten kannattaa vilkaista muutakin.
        Löytyy, pitää hakea laturi siihen että pysyy päällä ajossa, akku tsippi.
        alipaineletkuja on tullut uusittua, mutta pitää vaihtaa loput. Löysin tis kuvat jossa venttiilien asennot näkyy kierrosluvuilla. oma epäilys siirtyi nyt tuohon Compressor bypass plate osaan. Ihmetyttää vain miksei koodia tule matalasta ahtopaineesta? no, illalla ollaan taas viisaampia.
        Vikakoodien lukua porin suunnalla

        Comment

        • Tontsa80
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 271
          • pori

          #34
          Jeps

          Alipaineletkuja vaihtelin lisää, saattoi piristyä. Inpalla ilmeisesti pitää seurata että se NOMINAL on pyyntö, ja actual chargeair preassure seurailisivat toisiaan?? Pientä heittelyä oli, mutta ei suurta. Huomasin myös että hieman tuli kylmänä savua ulos sieltä viimeiseltä venttiililtä ennen pakoputkea... ilmeisesti wastegate? sivulta katsottuna näkyy laippa ja pari kuusiokolo pulttia ainakin.

          Auto menee rullille lähipäivinä, niin ei tarvitse arvailla persetuntumalta paraniko se.

          Tuohon nominal/actual aiheeseen vielä olisi kiva saada varmistus.
          Last edited by Tontsa80; 06-01-2017, 14:42.
          Vikakoodien lukua porin suunnalla

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by Tontsa80 View Post
            Alipaineletkuja vaihtelin lisää, saattoi piristyä. Inpalla ilmeisesti pitää seurata että se NOMINAL on pyyntö, ja actual chargeair preassure seurailisivat toisiaan?? Pientä heittelyä oli, mutta ei suurta. Huomasin myös että hieman tuli kylmänä savua ulos sieltä viimeiseltä venttiililtä ennen pakoputkea... ilmeisesti wastegate? sivulta katsottuna näkyy laippa ja pari kuusiokolo pulttia ainakin.

            Auto menee rullille lähipäivinä, niin ei tarvitse arvailla persetuntumalta paraniko se.

            Tuohon nominal/actual aiheeseen vielä olisi kiva saada varmistus.
            Juuri noin. Actual on se toteutunut.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Tontsa80
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 271
              • pori

              #36
              Vielä

              Onko tuo wastegate kiinni isossa ahtimessa? uusia tiivisteitä siihen katsoin, mutta en löydä koko osaa räjäytyskuvista
              Vikakoodien lukua porin suunnalla

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎