Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E60 takavaimennin suosituksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

    BMW E60 takavaimennin suosituksia?

    Elikkäs E60 530i alla ja nyt ois takavaimentimien päivitys paikallaan.

    Tällä hetkellä tuplaulostulot kiinni Riegerin puskurissa, mutta jotain vaihtelua nyt kaipaisia äänimaailmaan.

    Ottaisin vastaan omakohtaisia kokemuksia suht. edullisessa hintaluokassa olevista vaimentimista (2kpl max. 200€) ???

    Mielellään hyvin matalaa murinaa kaipaisin.

    __________________________________________________ _______________

    Löysin Utubesta tällänen pelin johon laitettu pari kappaletta Cherry Bomb glasspack vaimenninta. Jenkeissä hyvinkin tuttu valmistaja ja samaa glasspack putkea tehty ilmeisesti joskus 60 luvulta saakka. Lähinnä kasikoneisiin käyttävät tuolla noita Cherry Bombbeja, mut onhan tossa viedeollakin oleva 545i kasikoneella .

    Aika edullisesti myyvät noita jenkeissä 30-40 taalaa kipale. Löytyisköhän suomesta mistään?

    Mitä mieltä ootte soundista?

  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

    #2
    Originally posted by dudeb View Post
    Elikkäs E60 530i alla ja nyt ois takavaimentimien päivitys paikallaan.

    Tällä hetkellä tuplaulostulot kiinni Riegerin puskurissa, mutta jotain vaihtelua nyt kaipaisia äänimaailmaan.

    Ottaisin vastaan omakohtaisia kokemuksia suht. edullisessa hintaluokassa olevista vaimentimista (2kpl max. 200€) ???

    Mielellään hyvin matalaa murinaa kaipaisin.

    __________________________________________________ _______________

    Löysin Utubesta tällänen pelin johon laitettu pari kappaletta Cherry Bomb glasspack vaimenninta. Jenkeissä hyvinkin tuttu valmistaja ja samaa glasspack putkea tehty ilmeisesti joskus 60 luvulta saakka. Lähinnä kasikoneisiin käyttävät tuolla noita Cherry Bombbeja, mut onhan tossa viedeollakin oleva 545i kasikoneella .

    Aika edullisesti myyvät noita jenkeissä 30-40 taalaa kipale. Löytyisköhän suomesta mistään?

    Mitä mieltä ootte soundista?

    http://www.youtube.com/watch?v=CrgBd-nPfi8


    Okei, muotoillaan asia vähän uudelleen kun ei tule vastauksia

    Takavaimennin suosituksia siis otetaan vastaan? Hakusessa hyvät matalat soundit.

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      #3
      Magnaflow

      Comment

      • dudeb
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 240
        • Nowhere

        #4
        Walker Super Turbo

        Kellään kokemusta Walkerin vaimentimista? Walker Super Turboa löytyis paikallisesta tilaamalla ja ilmeisesti samaa myyvät motonetissä.

        Comment

        • dädi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 348
          • Seinäjoki

          #5
          Ratsastan tällä aiheella eli kertokaas nyt mikä on se kääntyvä läppä oikeanpuolimmaisessa ulostulossa ja entä mitä..mikä DPF tjtn?
          Auto siis 535d -06

          Uskokaatai älkää niin oon hakua käyttämällä etsinyt mutta ei natsaa...neulaa heinäsuovasta etsii.

          Edelliset autofoorumini ovat olleet hiljaisia kuin vanhainkodit tähän BTCF.n verrattuna eli täällä on niiin paljon asiaa että ei aina löydä...
          E39 528iA

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by dädi View Post
            Ratsastan tällä aiheella eli kertokaas nyt mikä on se kääntyvä läppä oikeanpuolimmaisessa ulostulossa ja entä mitä..mikä DPF tjtn?
            Auto siis 535d -06

            Uskokaatai älkää niin oon hakua käyttämällä etsinyt mutta ei natsaa...neulaa heinäsuovasta etsii.

            Edelliset autofoorumini ovat olleet hiljaisia kuin vanhainkodit tähän BTCF.n verrattuna eli täällä on niiin paljon asiaa että ei aina löydä...
            Ai siis että mikä on DPF? Se on hiukkassuodatin, joka majailee putkistossa keskellä auton pohjaa ja näyttää äänenvaimentimelta ja joka tukkeutuu ajan saatossa ja jonka pitäisi pelastaa maailma ja joka polttelee itseään välillä puhtaammaksi ja jonka kanssa kikkaillessa menee lopulta hermot.

            - Antti -

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #7
              Ja läppä on vain pre-LCI -malleissa (ei facelift), se on kiinni kun hönkää ei ole riittävästi. Liittynee ääniin ja DPF-polttoon?
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • dädi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 348
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Anzafin View Post
                Ai siis että mikä on DPF? Se on hiukkassuodatin, joka majailee putkistossa keskellä auton pohjaa ja näyttää äänenvaimentimelta ja joka tukkeutuu ajan saatossa ja jonka pitäisi pelastaa maailma ja joka polttelee itseään välillä puhtaammaksi ja jonka kanssa kikkaillessa menee lopulta hermot.

                - Antti -

                toisinsanoen?
                .
                .
                .sekö vaihdetaan ensimmäisenä johonkin virtaavampaan kuten tuolla japsien parissa tavataan?
                E39 528iA

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by dädi View Post
                  toisinsanoen?
                  .
                  .
                  .sekö vaihdetaan ensimmäisenä johonkin virtaavampaan kuten tuolla japsien parissa tavataan?
                  No jos tehoa haluaa -> lastutus lisää savustusta,
                  ja DPF tukkeentuu savustuksen lisäännyttyä.
                  Lisäksi DPF aihettaa vastapaineen joten mm. turbojen herkkyys kärsii.

                  DPF:n voi poistaa (sisusta pois tai korvausputki mallista riippuen),
                  auto tämän jälkeen ei ole "laillinen" mutta jos tyhjää DPF:n ja menee savustusarvoista läpi, ei pitäisi tulla ongelmaa mm. katsastuksessa.

                  Osaava "lastuttaja" eli softaaja osaa poistaa koko DPF toiminnallisuuden...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • dädi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 348
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    No jos tehoa haluaa -> lastutus lisää savustusta,
                    ja DPF tukkeentuu savustuksen lisäännyttyä.
                    Lisäksi DPF aihettaa vastapaineen joten mm. turbojen herkkyys kärsii.

                    DPF:n voi poistaa (sisusta pois tai korvausputki mallista riippuen),
                    auto tämän jälkeen ei ole "laillinen" mutta jos tyhjää DPF:n ja menee savustusarvoista läpi, ei pitäisi tulla ongelmaa mm. katsastuksessa.

                    Osaava "lastuttaja" eli softaaja osaa poistaa koko DPF toiminnallisuuden...

                    no siis aivan samoin ku edellisissä kulkineissani..väliltä katti kaksi pois,dp.avarammaksi ja resonaattorit viel..kunhan vain jaksaa kerta vuodessa vaihtaa katin takas nii inssikin tykkää...on tää suomi ihana maa
                    E39 528iA

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by dädi View Post
                      no siis aivan samoin ku edellisissä kulkineissani..väliltä katti kaksi pois,dp.avarammaksi ja resonaattorit viel..kunhan vain jaksaa kerta vuodessa vaihtaa katin takas nii inssikin tykkää...on tää suomi ihana maa
                      Ei tarvi mitään vaihtaa takaisin jos dpf:n tyhjentää.
                      Katin tyhjennys dieselissä on melko turhaa,
                      535d:ssä suuttimet loppuu aiemmin kuin katin läpäisevyys,
                      katin poistamalla auto haisee vanhalta mannemersulta.
                      Ja se katin poisto tuo muutaman vaivaisen pollen lisää,
                      pdf:n poisto taas mandollistaa usean kymmenen lisäpollen kotiuttamisen.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • dädi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 348
                        • Seinäjoki

                        #12
                        yleistin pikkasen liikaa..eiköhän täs pärjätä näillä mitä on..konhotukset on konhotettu.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by dädi View Post
                          yleistin pikkasen liikaa..eiköhän täs pärjätä näillä mitä on..konhotukset on konhotettu.
                          Sun pitää päästä kokeilemaan miten sivistyneesti tuollainen ohjelmoitu toimii ja liikuttaa tuota koppaa .. ei siitä mitään murisevaa ja hyökkivää savukonetta tule
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎