Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA tasonsäädön kompressori ei lähde päälle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

530dA tasonsäädön kompressori ei lähde päälle

Kyseessä siis rajusti softalla madallettu toukka!
    Tuossa Latvalan kanssa pähkäiltiin perän nostamista muutamalla milillä niin tuli puheeksi että kuinka pitkään kompura murisee kun auton esim kuormaa? Sillä hetkellä tajusin ettei murinaa muuten ole kuulunut madalluksen jälkeen kertaakaan vaikka on ollut välillä oikeasti painoakin kyydissä!
    Entisellä madalluksella n. 20mm vakiosta, valitti aina tasonsäätö häikkää ja kompura murisi 5-6sek kun porukkaa tuli kyytiin! Nyt en saanut sitä ääntelemään vaikka laitoin kakkosnelosen kumin alle ja istuin takakonttiin?!?
    Joskin todella vähän se napa/kaari väli kyllä muuttui siitä operaatiosta, muutamia millejä?!? onko jollain kokemusta?
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

Kyllä se herjaa jos on mielestään paskana..
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

Comment

• pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

Siinä uskossa minäkin olen ollut! Pitää kuormata tänään takakonttia oikeasti! Muutaman 100kilon apulanta säkin heittää konttiin

Comment

• ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

minulla loppui tuo metelöinti ja valitukset kun alko nämä "lämpimät" kelit.

Comment

• pexodus
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1577
          • Leppävirta/Oravikoski

Missähän tuon sulake sijaitsee? Voisiko se olla mennyt, vai pitäisikö sen herjata vikaa siitäkin?

Comment

• 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1422

Itse huomasin autoa vahatessa että pari kertaa takapään kompura käväisi päällä, peräkontti oli tyhjä. Normaalia toimintaa?
            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
            Ioniq5 AWD -22
            Leaf 40kwh -18

Comment

• mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5201
              • Stadi

Tuli vaan mieleen että kun on noin paljon madallettu, että olisi toi kompura mennyt vikatilaan, ja siksi on noin matalalla, eikä lähde nostamaan?

Olisko K70:lla ollut samantapainen ongelma...ei voi nyt muistaa.
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

mun kotteron kompura alko meuhkaamaan kans pesun aikana, sillon oli vielä sitä aikaa kun se halus piipitellä harva se päivä

Comment

• k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

koitappa ajaa oikea etukulma jonkun korokkeen päälle. renkaan vaihdossa on ainut kerta, kun itellä on kompura lähteny päälle. toinen on tietysti inpalla ajella sitä persettä

Comment

• pexodus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1577
                    • Leppävirta/Oravikoski

Latasin äsken paksiin 2 linja-auton akkua ja 150kg apulantaa, itse pompin vetokoukulla, ei mitään eloa! Kaikissa sulakkeissa kulkee virta
                    Luulisin tuon mulkun huutavan jos menee joku vikatilaan kun vittuilee palaneista polttimoitakin vaikka kaikki palaa

Comment

• k0rppi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 784
                      • Varkaus

Originally posted by pexodus View Post
                      Latasin äsken paksiin 2 linja-auton akkua ja 150kg apulantaa, itse pompin vetokoukulla, ei mitään eloa! Kaikissa sulakkeissa kulkee virta
                      Luulisin tuon mulkun huutavan jos menee joku vikatilaan kun vittuilee palaneista polttimoitakin vaikka kaikki palaa
                      ei se pomppiminen mitään auta. mietippä mitä se jousitus tekis, kun ajat tuolla pitkin kylänraittia

Comment

• K3llari
                        Newbiemmer
                        • Apr 2012
                        • 16
                        • Lahti

Originally posted by pexodus View Post

Ite lastasin joku päivä sitten pihakiviä kyytiin ja kun käytin konttia kiinni niin sitten vasta alkoi kompura nostamaan perää vaikka aihetta olisi ollut aikaisemminkin. Auto on LCI jos sillä nyt mitään merkitystä.

Comment

• eekuusyks
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 164
                          • Pohjois-Pohjanmaa

Mulla loppui tuo vikailmoittelu tuon kaapeliliitoksen takuu korjauksen jälkeen, pari päivää sitten hain montulta kiviä, perä oli aika lintassa mutta ei kompura hörähdelly eikä vikavalo syttyny, on se nyt stna kumma kun 3 vuotta se valo palaa ja nyt ei mitään vikavaloa viikkoihin, mikä tässä nyt on vikana

Comment

• K3llari
                            Newbiemmer
                            • Apr 2012
                            • 16
                            • Lahti

Originally posted by eekuusyks View Post
                            Mulla loppui tuo vikailmoittelu tuon kaapeliliitoksen takuu korjauksen jälkeen, pari päivää sitten hain montulta kiviä, perä oli aika lintassa mutta ei kompura hörähdelly eikä vikavalo syttyny, on se nyt stna kumma kun 3 vuotta se valo palaa ja nyt ei mitään vikavaloa viikkoihin, mikä tässä nyt on vikana
                            Luulis että olis kyllä nostanut perää. Itsekin jokusen kiven kyytiin laitoin mutta perä kyllä nousi kiltisti ihan normi korkeuteen eikä ulkoapäin huomannut yhtään että auto oli lastattu täyteen.

Comment

• Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

Koitappas pekka saada se tunkki jo mahtumaan alle niin ylös alas liike voisi jo kompuran herättää. Olen edelleen sitä mieltä että se kompura on viimesillään/sökö.

Kyllä minun autollanikin tuotiin virosta peräkontillinen viinaa, eikä sitä ulospäin mitään näkynyt ellei ikkunasta sisään katsonut.

Tosin edelleenkään, en noista matalista mitään ymmärrä, kun eihän noissa ole jousto-varaakaan-varaa-olla-kun-ovat-tien-pinnassa-kiinni

Valmet miehet on erikseen
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎