Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saa poistaa, Ongelma ratkaistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    #31
    Originally posted by ptikkala View Post
    Missä välissä tuo dpf meni katin kanssa naimisiin ja muutti samaan pönttöön?
    Ilmeisesti kun M57N (218hv) muuttui M57N2:ksi (231hv)...? Eli 2005 vuoden alussa/aikana...?:think

    - Antti -
    Last edited by Anzafin; 05-06-2012, 22:53.

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      #32
      No prkl, täytyy katella lastuttaja joka samalla poistaa ton. Mites muuten lastun kanssa kannattaa ton egrn kans tehdä, nakata tulppaa sinne vai mitä?

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3747
        • Kajaani

        #33
        Originally posted by ptikkala View Post
        No prkl, täytyy katella lastuttaja joka samalla poistaa ton. Mites muuten lastun kanssa kannattaa ton egrn kans tehdä, nakata tulppaa sinne vai mitä?
        No voihan senkin tehdä, mutta E60:ssä EGR:n tulppaaminen vaatii sitten myös ohjelmallisen poiston samaan tapaan kuin DPF. Mulla EGR jäi edelleen käryttämään kuten ennenkin.

        - Antti -

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #34
          Seiskassa ainakin onnistui egr pyynti laittaa kokonaan nollille eli ei tarvii tulpata.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            #35
            .
            Sinulla on sellainen auto, jossa ei ole hiukkassuodatinta.
            Siinä on kierrätyksen deaktivointi jollain tapaa "helpompi" toimenpide, tai vähätöisempi - sanotaanko näin.

            Kärytystä hiukkassuodattimen poiston jälkeen on mahdollista saada selvästi vähäisemmäksi - lähes kokonaan poikkeen, vain herkkänokkaisimmat enää erottaa.

            Jos taas autoon on vaihdettu suuremmat suuttimet ja siksi käryyttää, on senkin korjaaminen loppupelissä aika yksinkertainen toimenpide.
            Korjaa vaan suutinkartan totuudenmukaiseksi.
            Tätä ei tieten voi tehdä, mikäli se koko tehonlisä perustuu suutinkartan vääntelyyn, eli ei osata oikealla tavalla kertoa sitä todellista ruiskutusmäärää kulloinkin - tällöinhän koko lisäteho "häviää" sen savun mukana.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • 530daa
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 231
              • ks

              #36
              Pitääkös säätää heti isommille suuttimille kone? vai kestääkö ajella vakio/viriboxi asetuksilla?

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                #37
                .
                No, jotain pitää kuitenkin heti tehdä.
                Se, pielessä oleva ilmamäärä/ruiskutus - sekä väärä suutinkartta aiheuttaa käryytystä ja kovasti rasittaa sitä hiukkassuodatinta, joka on Bemarissa muutenkin sieltä helpoimmasta päästä tukkeentumaan.

                Kunnossa oleva lamda-anturi kyllä leikkaa sen käryn ohjelmoidulle tasolle, mutta se on vaan rajoitteena siellä, se ei itsessään korjaa mitään pielessä olevaa.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • 530daa
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 231
                  • ks

                  #38
                  Originally posted by tuikku View Post
                  .
                  No, jotain pitää kuitenkin heti tehdä.
                  Se, pielessä oleva ilmamäärä/ruiskutus - sekä väärä suutinkartta aiheuttaa käryytystä ja kovasti rasittaa sitä hiukkassuodatinta, joka on Bemarissa muutenkin sieltä helpoimmasta päästä tukkeentumaan.

                  Kunnossa oleva lamda-anturi kyllä leikkaa sen käryn ohjelmoidulle tasolle, mutta se on vaan rajoitteena siellä, se ei itsessään korjaa mitään pielessä olevaa.
                  Mulla ei hiukkaspönttöä kun on ensinmäisiä 530d

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #39
                    .
                    No, kyllä kait sillä sitten ajella voi, savuttaa se kyllä, jos suuttimen tekijä on suuttimet osannut tehdä, tai on alkuperäiset "isommat".
                    On niissä alkupään autojen suutinkartoissa jo vakiona 85milliä, joka on kuitenkin suunnilleen 40% enemmän, kuin mitä vakioruiskutus on, eli suunnilleen kuudenkymmenen ympärillä, siis kyllä vakiosuuttimillakin saa tappiin säädettynä jo ihan mukavasti herjoja liian korkeasta pakopaineesta, tai liian korkeasta pakolämmöstä...
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • 530daa
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 231
                      • ks

                      #40
                      Passaakos sulkea egr kokonaan kun ei ole pönttöä?

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        #41
                        .
                        Joo, miksipäs ei.
                        Minä kyllä deaktivoin sen kierrätyksen kaikista hiukkasautoistakin, jos se pönttö poistetaan.
                        Bemareissa kierrätyksen poistoon yleensä joutuu vaan hieman paneutumaan, mutta kyllä se onnistuu.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎