Elikkäs elikkäs. Vakkari toimii kyllä kun laittaa virrat päälle, mutta kun auton starttaa ja vetäisee vakionopeudensäätimen viiksestä niin ilmoittaa, että "Active Cruise Control Failure". Tunnistin pesty eli siinä ei pitäis olla ainakaan ulkosesti se vika.
Mega-autossa epäilivät, että saattaa olla kalibroinnin tarpeessa? Muilla vastaavia ongelmia?
Toinen - ah - niin ihana ongelma on se, että vaihdelaatikko nykii n. 55-70km/h tasaisessa ajossa. Jos kiihdyttää reilummin 0-100km/h vauhtiin niin nykimistä ei esiinny. Sitten taas jos sport-vaihteella ajaa n. 100-115km/h vauhtia niin nykimistä esiintyy tasaisella kaasulla myös. Ensimmäisen kerran vika esiintyi talvella, mutta pienen hetken jälkeen laatikko ei sitten taas nykinyt ollenkaan, kunnes tuttuni ajoi autolla (hieman loivemmalla kaasulla) niin se alkoi taas pätkimään. Eli laatikko yrittää selkeästi vaihtaa isompaa, mutta alkaakin sitten arpomaan jotakin.
Vaihdelaatikon "muisti" nollattiin mega-autossa mutta omasta mielestäni nykiminen vaan pahentui.
Ideoita?
Kiitos!
Mega-autossa epäilivät, että saattaa olla kalibroinnin tarpeessa? Muilla vastaavia ongelmia?
Toinen - ah - niin ihana ongelma on se, että vaihdelaatikko nykii n. 55-70km/h tasaisessa ajossa. Jos kiihdyttää reilummin 0-100km/h vauhtiin niin nykimistä ei esiinny. Sitten taas jos sport-vaihteella ajaa n. 100-115km/h vauhtia niin nykimistä esiintyy tasaisella kaasulla myös. Ensimmäisen kerran vika esiintyi talvella, mutta pienen hetken jälkeen laatikko ei sitten taas nykinyt ollenkaan, kunnes tuttuni ajoi autolla (hieman loivemmalla kaasulla) niin se alkoi taas pätkimään. Eli laatikko yrittää selkeästi vaihtaa isompaa, mutta alkaakin sitten arpomaan jotakin.
Vaihdelaatikon "muisti" nollattiin mega-autossa mutta omasta mielestäni nykiminen vaan pahentui.
Ideoita?
Kiitos!
Comment