Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 520d -06, satunnainen tahmea kiihtyvyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    #16
    Originally posted by 03R6 View Post
    Tässä minunkin tapauksessa (selvä tehojen hyytyminen isommilla vaihteilla vedätettäessä) tottakai haluan uhrata tuon ajan testerillä mutta itsellä kun ei ei noita vermeitä ole niin joutuu sen verran odottelemaan, että pääsee piuhan päähän... Mutta jos hyytymisen aiheuttaisi maf niin luulisi kuitenkin, että auto käyttäytyisi eri tavalla maf-piuhan ollessa irti?
    Enhän minä voi tietenkään netin välityksellä mitenkään tietää, että mikä siinä sinun autossasi on rikki.
    Arvailen vaan.
    Mutta sellaista asiaa vaan, että jos vaikka se maffi on rikki ja antaa kaasupohjassa aivan liian pieniä arvoja, kun silläkeinon ne normaalisti rikkoontuu, se yläpään lukualue häviää.
    Tai voi se koko ajankin näyttää ecun mielestä epäuskottavaa arvoa.
    Niin jos siinä tilanteessa piuha otetaan irti, niin eihän se ecun kannalta muuta mitään.
    Se ei ennen ottanut maffin arvoa huomioon, kun se oli epäuskottava ja nyt se ei ota sitä huomioon sitäkään vähää, kun se piuha on irti...

    Ihan kunnollisen testerin hinta, vaikka sellaiseen anroid puhelimeen ladattuna on obd-pistokkeen kanssa muutaman kympin.
    Sellaisella jo selviää monta asiaa.
    Ja saa seurattua livedataa.
    Alle kahdella sadalla saa jo sellaisia, joilla selviää kaikki tarpeellinen, syöttömääristä lähtien.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • 03R6
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 153
      • Kotka

      #17
      Käväisin autocom-lukijalla tsekkaamassa koodit. P14A7 putkahti. Mekaanikolla ei ollut bemareista harmainta hajua mutta google kertoi koodin olevan juuri tukossa oleva dpf. Jos huomenna saisi vielä varmennusta ja vastapaineet yms luettua, mutta taitaa olla parempi henkisesti varautua pöntön pesuun. Vanhempi asentaja sanoi oireiden sopivan myös polttoainesuotimeen, joten sekin työn alle kun ehtii.

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        #18
        .
        Yleisimmät vikatilarajat tuollalle "tukkoisuutta" mittaavalle paineanturille on joko 0,85bar, tai 1bar.
        Joka tapauksessa, kun suodattimen vastapaine menee yli 0,85bar, leikkaantuu teho huomattavasti, sille on ohjelmassa karttansa.

        Kiinalaista autokommia saa vähän reilulla satasella ...
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • 03R6
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 153
          • Kotka

          #19
          Originally posted by Mik@ View Post
          ^ Ääni dpf:lle, mulla oli samanlaiset oireet talvella kun pönttö oli tukossa, kylläkin automaatti lootalla. Sulla on varmaan termarit rikki ja siitä johtuen partikelisuodatin tukossa.
          DPF oli täysin tukossa tässä 520d:ssä. Paine-ero dpf:n yli oli noin 1000 mbar isommilla kierroksilla Pesun jälkeen tuntui kuin joku M5 olisi alla vitsivitsi joku M5-tyyppi vielä suuttuu. Mutta juu painepesua (lähes 100 asteinen vesi) ja pineline metallipesuainetta tuli käytettyä. Saas nähdä onko pitkäikäinen "korjaus" vai onko autossa jotain vikaa joka estää regeneroinnin tai paskaa loukun. Turbo tuntuisi olevan tikissään kuitenkin eikä syö öljyä lainkaan. Homma oli helppo, kun käytössä oli riittävästi työkaluja: mm laikalla ja vingulla pultit irti. Kiitokset kaverille, joka auliisti autteli puuhassa.

          Se vaan huvittaa, että ajotietokoneen mielestä auto oli täysin kunnossa. Luonnollisesti oli tullut useita vikakoodeja paineista ja dpf:stä. Miksi ihmeessä tuosta regeneroinnin epäonnistumisesta tai tukkiutumisesta ei voisi tulla jotain hälyä tai ilmoitusta mittaristoon? Autolla ei päässyt eilen enää kuin 90 km/h. Tässä LCI-versiossahan ei dpf:stä ole mitään tietoa nähtävillä.

          Comment

          • Temezz
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 21
            • Lahti City

            #20
            Mäkin kallistun vahvasti DPF:n suuntaan oman kopin kohdalla. INPA piuhan ku vielä saa ni saa naulan arkkuun.

            Onko yleensä noi DPF:n pultit sillä mallilla, että kannattaa suosiolla varata rälläkkää yms. väkivaltavälinettä mukaan ennen kuin könyää auton alle?

            Comment

            • 03R6
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 153
              • Kotka

              #21
              Originally posted by Temezz View Post
              Mäkin kallistun vahvasti DPF:n suuntaan oman kopin kohdalla. INPA piuhan ku vielä saa ni saa naulan arkkuun.

              Onko yleensä noi DPF:n pultit sillä mallilla, että kannattaa suosiolla varata rälläkkää yms. väkivaltavälinettä mukaan ennen kuin könyää auton alle?
              Kannattaa varautua siihen, että pultit ei avaimilla käänny. Oma oli nähnyt suolateitä vasta yhden talven ja silti pultit oli ruosteessa. Ostin tilalle halvat peruspultit, mutta pitänee jossain välissä vaihtaa kestävämpiin, jotta irrotus seuraavan kerran käy helpommin. Ennen takaisinasennusta käynnistin auton hetkeksi ja annoin pari kertaa vähän reilummin kaasua, jotta sai putkeen kerääntyneen nokihileen ulos. Ja sitä muuten oli aivan hel***isti.

              Comment

              • temppa1
                Bimmer Rookie
                • Apr 2012
                • 41
                • Lahti

                #22
                Originally posted by Temezz View Post
                Mäkin kallistun vahvasti DPF:n suuntaan oman kopin kohdalla. INPA piuhan ku vielä saa ni saa naulan arkkuun.

                Onko yleensä noi DPF:n pultit sillä mallilla, että kannattaa suosiolla varata rälläkkää yms. väkivaltavälinettä mukaan ennen kuin könyää auton alle?
                Itse en tarvinut rällåkkää/järjetöntä voimankäyttöä. Koko pöntön irrotus kesti 30 min 2 30cm rampin kanssa. Vähän uitin rostoffissa mutta tuskimpa sillä merkitystä? Kannattaa samalla vaivalla uusia dpf:n tiivisteet. 10.5e kappale ja tarttee 2 kpl.

                Comment

                • Temezz
                  Newbiemmer
                  • Jun 2010
                  • 21
                  • Lahti City

                  #23
                  Oon yrittäny nyt päästä inpalla käsiks dpf:ään ja sen vikakoodien nollaamiseen, jotka uskoakseni löytyy moottoripalikan kautta (DDE 6.0), mutta yhteyden luonti ei onnistu. Pääsen kuitenkin esim. tasonsäätöön hyvin käsiksi, joten mikä voisi olla vikana kun ainakin usb-yhteys tuntuisi olevan kunnossa? Vai onko jotain muuta (dis, ncs-expert tms.), jolla dpf:n voisi yrittää nollata ja saada poltto päälle?

                  Niin ja konehan on siis M47TU2 vm.2006 (110kW)

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎