Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61, panoraama nitisee ja lonksuu-syy löytynyt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Salapoliisi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 25
    • Tampere

Tiivisteen vaihto taitaa auttaa myös ajomeluun?

Mulla myös kolahtaa toi lasi aika ärsyttävästi aina kun oven sulkee. Lisäksi ajomelu on verho auki melko kova. Ei muuta kuin tiivistettä tilaten, siis.
    530xda touring 2007

Comment

• Hirviger
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 24
      • Finland

Kattoluukku kolisee

Löytyskö tiivisteiden vaihtajaa korvausta vastaan Pirkanmaan alueelta, Ylöjärvi, Tampere?

Vastauksia voi laittaa tuleen hirviger(ät)gmail.com
      E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual

Comment

• Salapoliisi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 25
        • Tampere

Originally posted by Hirviger View Post
        Löytyskö tiivisteiden vaihtajaa korvausta vastaan Pirkanmaan alueelta, Ylöjärvi, Tampere?

Vastauksia voi laittaa tuleen hirviger(ät)gmail.com
        Olisin itsekin kiinnostunut - saa laittaa privaa jos jotakuta kiinnostaisi vaihtaa tiiviste ja ohjelmoida luukku uudelleen.
        530xda touring 2007

Comment

• Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1399
          • Kuopio

Siis oikeasti tuo tiivisteen vaihto on ekakertalaisellekin tunnin nakki...

1. sisäkatto ajetaan sisään.
          2. ruuvaa 4x torx irti pikkuluukun sisäreunoilta, sisäpuolelta siis..
          3. nosta pikkulasi irti ensin taaksepäin työntämällä ja samalla takareunasta nostamalla. Ei paha kun tajuat liikeradan.
          4. aja iso lasi taakse asti.
          5. seiso kyynärnojan ja takapenkin päällä /välissä ihan miten vaan , revi entinen tiiviste irti ja putsaa pinta.
          6.laita uusi tiiviste paikalleen. irroita suojateippiä pätkä kerrallaan ja laita tiiviste paikalleen, paina sormella juoksuttaen paikalleen. Revi irti jos ei mennyt kohdalleen.
          7. homman tehtyäsi ruuvaa pikkuikkuna paikalleen. Säädä mieleiseksesi, luukkujen etureuna metallin tasalla, takareuna +1mm päällä. Tällöin pikkuluukku tulee n. 1-2 mm etureunastaan ison lasin alapuolelle. Suhinat vähenee..
          8. virrat päälle, paina kattoluukkunappia niin kauan pohjassa kunnes kaikki liike on pysähtynyt. Kattoluukku ohjelmoi liikkumalla uudet liikeratansa, käy kaikissa asennoissa.

Nauti hiljaisuudesta. Itse olen ajanut sisäkatto auki tiivisteen vaihdosta asti ja silti on hiljaisempi kuin sisäkatto kiinni ennen tiivisteen vaihtoa.
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

Comment

• Salapoliisi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 25
            • Tampere

Eipä tuo tosiaan pahalta hommalta vaikuta.

Mikähän tuota mun luukkua vaivaa, kun ei suostu resetoimaan? Jos pidän nappia pohjassa niin aukeaa tilt-asentoon ja siihen jää vaikka kuinka pitkään pitäisin pohjassa. Ei siis tee noita muita liikeratoja ollenkaan.

Muuten toimii kyllä hyvin ja mitään jumia / hiekkaa / roskaa kiskoissa ei näytä olevan. Pystyykö luukun resetoimaan Inpalla eri tavalla kuin avausnappia pohjassa pitämällä?
            530xda touring 2007

Comment

• harriba
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 420
              • Espoo

Originally posted by Salapoliisi View Post
              Tiivisteen vaihto taitaa auttaa myös ajomeluun?

Mulla myös kolahtaa toi lasi aika ärsyttävästi aina kun oven sulkee. Lisäksi ajomelu on verho auki melko kova. Ei muuta kuin tiivistettä tilaten, siis.
              Aikoinani kun olin vielä rahoissani niin uusitutin tuon Laakkosella, hinta töineen reilut €400.
              Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
              X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

Comment

• Salapoliisi
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 25
                • Tampere

Originally posted by harriba View Post
                Aikoinani kun olin vielä rahoissani niin uusitutin tuon Laakkosella, hinta töineen reilut €400.
                Ihanan kallista tämä BMW:n omistaminen.
                530xda touring 2007

Comment

• Dwerty
                  Newbiemmer
                  • Apr 2017
                  • 1
                  • Pori

Pakko nostaa vanhaa ketjua. Huomasin tuossa juuri, että on takapenkki märkänä. Panoraama vuotaa jostain sisälle. Aiemmin ollut ongelmana lonksuminen, kun oven laittaa kiinni. Eli tiiviste vaihtoon?

Aiemmat linkit ei toimi, niin mikä se tiiviste on mikä pitäisi tilata? Autona E61 525i -07 Pre Facelift.

Comment

• buimur1
                    Newbiemmer
                    • Sep 2013
                    • 8
                    • Urjala

Originally posted by Ceeray View Post
                    Siis oikeasti tuo tiivisteen vaihto on ekakertalaisellekin tunnin nakki...

1. sisäkatto ajetaan sisään.
                    2. ruuvaa 4x torx irti pikkuluukun sisäreunoilta, sisäpuolelta siis..
                    3. nosta pikkulasi irti ensin taaksepäin työntämällä ja samalla takareunasta nostamalla. Ei paha kun tajuat liikeradan.
                    4. aja iso lasi taakse asti.
                    5. seiso kyynärnojan ja takapenkin päällä /välissä ihan miten vaan , revi entinen tiiviste irti ja putsaa pinta.
                    6.laita uusi tiiviste paikalleen. irroita suojateippiä pätkä kerrallaan ja laita tiiviste paikalleen, paina sormella juoksuttaen paikalleen. Revi irti jos ei mennyt kohdalleen.
                    7. homman tehtyäsi ruuvaa pikkuikkuna paikalleen. Säädä mieleiseksesi, luukkujen etureuna metallin tasalla, takareuna +1mm päällä. Tällöin pikkuluukku tulee n. 1-2 mm etureunastaan ison lasin alapuolelle. Suhinat vähenee..
                    8. virrat päälle, paina kattoluukkunappia niin kauan pohjassa kunnes kaikki liike on pysähtynyt. Kattoluukku ohjelmoi liikkumalla uudet liikeratansa, käy kaikissa asennoissa.

Nauti hiljaisuudesta. Itse olen ajanut sisäkatto auki tiivisteen vaihdosta asti ja silti on hiljaisempi kuin sisäkatto kiinni ennen tiivisteen vaihtoa.
                    Nostellaas vanhaa ketjua ylös. Mikä on tämän tiivisteet osanumero ja ylipäätään mikä tiiviste niin osaisi käydä tilaamassa uuden. Vanhat linkit ei toimi niin en pääse katsomaan.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎