Montako metriä tarvitaan ja mikä on pisin yksittäinen letku? Kaikki olisi tarkoitus uusia viikonlopun aikana. Onko muita vinkkejä vaihtoon liittyen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535d alipaineletkut
Collapse
X
-
Vakioletkut ovat 3.5mm sisähalkaisialtaan. Kun 535d:ssä vaihtaa kaikki letkut jotka liittyvät moottoriohjaukseen niin mustaa menee noin 2-3m, sinistä noin 1.5-2m ja punaista noin 1m. Pisin yksittäinen letku taitaa olla punainen joka on noin 90cm.
Tilalle kannattaa laittaa silikooniletkua ja joihinkin kohtiin varmuuden vuoksi klemmarit pitämään letkut paikallaan. Sisähalkaisialtaan 3.5mm silikooniletkua on vaikea löytää (3mm tai 4mm klemmareilla toimii varmaan myös), itse tilasin täältä:
Comment
-
-
Nyt on letkut vaihdeltu. Osaakos joku sanoa paljonko 535d pre-lci maksimiahdot pitäisi olla? INPA:lla kattelin ja 3,4 bar ahtaa maksimissaan ja heitti vikaa päälle. Yksi letku oli tiukalla mutkalla ja kun sen oikaisin niin ei ole enää vikatilaan mennyt. Pitääko teillä ahtimet kuinka selvää ääntä? Nyt tuntuu, että vinkuu aina kun polkee reilummin...ennen letkujen vaihtoa kuului sillointälllöin.
Comment
-
-
Originally posted by inde View PostNyt on letkut vaihdeltu. Osaakos joku sanoa paljonko 535d pre-lci maksimiahdot pitäisi olla? INPA:lla kattelin ja 3,4 bar ahtaa maksimissaan ja heitti vikaa päälle. Yksi letku oli tiukalla mutkalla ja kun sen oikaisin niin ei ole enää vikatilaan mennyt. Pitääko teillä ahtimet kuinka selvää ääntä? Nyt tuntuu, että vinkuu aina kun polkee reilummin...ennen letkujen vaihtoa kuului sillointälllöin.
Ahtimet ei mulla pitäny ääntä vastakun otin nokiloukun pois, nyt tyhjäkäynnillä ja 1000rpm paikkeilla paikallaan pikkasen viheltelee..E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Suhinan syy löytyi...imusarjassa oli yksi pyöreistä tiivisteistä vähän huonona. Ilmeisesti nyt kun letkut vaihtoi niin ahdot nousi paremmin joten alkoi suhisemaan jatkuvasti kun polki. Edelleen INPA:n mukaan ahtaa 3,4 bar mutta eipä tuo vikatilaan mene ja kivasti liikkuu niin antaa kait olla
Comment
-
-
Originally posted by Mörö View PostMillasta letkua ootte laittaneet? Bensaletkua ois tarjolla mutta lämmönkesto taitaa olla 100 astetta. Silikoniletkua ei saa tähän hätään vai tietääkö joku mistä Turussa saisi silikoniletkua?
Sisähalkaisija on 3.5mm, itse käytän paksuseinämäistä kudosvahvistettua 3.25mm polttoaineletkua, Saksasta tillattua.
Perinteisiä kangasvahvistettuja (mitkä siellä orkkiksena on paikallaan)
saa olla ~100 tkm jälkeen vaihtamassa seuraavan kerran...
LCI-mallissa on lämpösuojus turbon kohdalla,
pre-lci malliin kannattaa kötöstellä joku lämpösuoja niin kestää pitempään,
vaikka ihan perus foliota letkujen ympärille puolenkymmentä kierrosta...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostHarva silikoniletku toimii alipaineletkuna, seinämät on liian löystä ja menee imulla kasaan...
Sisähalkaisija on 3.5mm, itse käytän paksuseinämäistä kudosvahvistettua 3.25mm polttoaineletkua, Saksasta tillattua.
Perinteisiä kangasvahvistettuja (mitkä siellä orkkiksena on paikallaan)
saa olla ~100 tkm jälkeen vaihtamassa seuraavan kerran...
LCI-mallissa on lämpösuojus turbon kohdalla,
pre-lci malliin kannattaa kötöstellä joku lämpösuoja niin kestää pitempään,
vaikka ihan perus foliota letkujen ympärille puolenkymmentä kierrosta...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Kannattaa pitää huolta alipainelähtöjen nippajärjestyksestä. Nippoja käsittääkseni kahta pituutta, pidempi nippa --> 0,8mm reikä, lyhyempi nippa --> 0,5 mm reikä.
Pituudesta on maininta M57/M67 dokussa: KLIK.
Alipainelähtöjen järjestys ja koot M57D30T1 sivu 90: KLIK ja samasta dokusta M57D30T2 sivu 93.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMahdoitko käyttää tuollaista letkua minunkin autooni aikanaan? Onko linkkiä, mistä letkua ostit, ihan varmuuden varalle tämän yksilön kanssa ?
Tosin niiden ulkohalkaisijakin on isompi kuin alkuperäisissä jossa se lienee
jotain 7-8 millin väliin, tuo MTT:n letku on 9.2 mm ja seinävahvuus 3 mm vs. 2 mm.
Josku muinoin käytän halpaa letkua ja ei ne kestänyt kuin vuoden...Last edited by MajorDrake; 13-11-2014, 17:29.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostSe on siinä kinttaalla. Katso onko letkuissa tekstejä MMT?
Tosin niiden ulkohalkaisijakin on isompi kuin alkuperäisissä jossa se lienee
jotain 7-8 millin väliin, tuo MTT:n letku on 9.2 mm ja sinävanvuus 3 mm vs. 2 mm.
Josku muinoin käytän halpaa letkua ja ei ne kestänyt kuin vuoden...
Missäs tuolla sivustolla näkyy letkun paksuus? Hinnat ovat hyvin esillä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTäytyypä tarkistaa. Joo, tuosta sun "tuunauksesta" lienee alkuvuodesta aikaa kaksi vuotta...
Missäs tuolla sivustolla näkyy letkun paksuus? Hinnat ovat hyvin esillä.
Eipä sulla ole nuo MMT:n letkut, mutta parempaa kuitenkin kuin orkkikset.
Käytä se moottorin suoja ja turbojen päältä se lämpösuoja irti niin näet kunnon,
siitä turbojen päältä ne ekana "happanee"...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Mä laitoin tälläistä letkua omaan autoon:
Letkun ulkohalkaisija on vähän turhan paksu imusarjan alla oleviin kiinnikkeisiin, muuten tuntui todella hyvälle ja sopivalle. Mulla meni 6m kun vaihdoin kaikki letkut. Moottorin tukikumien letkut pitää vielä vaihtaa kun seuraavan kerran tulee nostettua auto ylös.E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
-
Originally posted by MakeJ View PostMä laitoin tälläistä letkua omaan autoon:
Letkun ulkohalkaisija on vähän turhan paksu imusarjan alla oleviin kiinnikkeisiin, muuten tuntui todella hyvälle ja sopivalle. Mulla meni 6m kun vaihdoin kaikki letkut. Moottorin tukikumien letkut pitää vielä vaihtaa kun seuraavan kerran tulee nostettua auto ylös.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment