Paljoks pitää purkaa kun noi letkut vaihtaa?
535d alipaineletkut
Collapse
X
-
No jos vaihtaa turbojen letkut niin imusarja pitää käyttää irti.Originally posted by Käyrä View PostPaljoks pitää purkaa kun noi letkut vaihtaa?
Itse on ole moottorin tukityynyjen tai EGR-venttiilin letkua vaihtanut
kun ei ne yleensä ole siinä kunnossa että olis tarve,
ehkä joskus 10 vuotiaana eli alkupään autoissa alkaa olla ajankohtainen...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Pari noista on hankalassa paikassa.
LCI:ssä ainakin se punainen letku joka menee koneen takapuolelta etummaiselle kellolle (solenoidi nro 4 / letku 15).
Siinä letkussa joka menee koneen alle turbojen kohdalta on valmiiksi jatkoliitin (letku nro 12.),
en ole sitä alempaa letkua vaihtanut (nro 14) kun ei siellä ole lämpöongelmia samalla tapaa kuin turbojen kohdalla.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=11&fg=45
Btw, haaraa 11 ei kyllä etummaisessa letkussa ole...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Mikäs kikkare on tuossa kuvassa ympyröitynä? Yksi alipaineletku on toisesta päästä irti ja pienen tutkimuksen jälkeen selvitin, että se menee tuohon. En vaan löytänyt mistään paikkaa, mihin sen sulloisi. Toivottavasti ei missään imusarjan alla.. Pari letkua sinne näytti menevän ja pituuden puolesta tuokin voisi sinne ylettää. Autona pre-lci 535d. Auto kyllä tuntuu toimivan normaalisti.
kuvae61 535da
Comment
-
Se on siinä koneen apukuskin puoleisella kyljellä, takimmainen solenoidi LCI:ssä,
pre-lcissä suunnilleen samalla sijannilla,
katso tuosta t-haarasta lähtevä letku niin näet mihin se menee...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Siis tuo solenoidin pää on kiinni, mutta tuo toinen kuvassa ympyröity pää hakusessa. Vai onko sekin siellä apukuskin puolella?Originally posted by MajorDrake View PostSe on siinä koneen apukuskin puoleisella kyljellä, takimmainen solenoidi LCI:ssä,
pre-lcissä suunnilleen samalla sijannilla,
katso tuosta t-haarasta lähtevä letku niin näet mihin se menee...e61 535da
Comment
-
Siis alipainekello imupuolen läpästä hukassa??Originally posted by djcarrot View PostSiis tuo solenoidin pää on kiinni, mutta tuo toinen kuvassa ympyröity pää hakusessa. Vai onko sekin siellä apukuskin puolella?
osa nro 4 ja alipainekello näkyy kuvassa osa nro 11 pallukan kohdalla.
Vai enkö ymmärtänyt mitä haet?__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Menee koneen etupuolella olevalle kellolle joka näkyy siinä EGR-lämmönövaihtimen alapuolella.Originally posted by djcarrot View PostSiis tuo solenoidin pää on kiinni, mutta tuo toinen kuvassa ympyröity pää hakusessa. Vai onko sekin siellä apukuskin puolella?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Tässä on yksi tapaus työn alla, johon täytyy vaihtaa myös tämä turbojen alle sukeltava letku (se tynkä jossa on jatkoliitin). Yläkautta vaihto on mahdoton. Tiedustelenkin että onnistuuko vaihto nosturilla alakautta vai meneekö purkuhommiksi? Pääseekö siihen alkupäähän mistään kautta käsiksi?Originally posted by MajorDrake View PostSiinä letkussa joka menee koneen alle turbojen kohdalta on valmiiksi jatkoliitin (letku nro 12.), en ole sitä alempaa letkua vaihtanut (nro 14) kun ei siellä ole lämpöongelmia samalla tapaa kuin turbojen kohdalla.
Comment
-
Vastaan sitten itselleni kun kävin asian selvittämässä; Kyllä siihen letkuun/kelloon saa etäisen näköyhteyden auton alta käsin. Käytännössä koko letkua on vaikea vaihtaa ilman että ottaa ilmastointilaitteen kompuraa pois tieltä. Ja minimissään pitää kallistuksenvakaaja raivata tieltä pois että saa pitkillä nokkapihdeillä otteen ko. letkusta. Käytännössä vanhan letkun saa nyppäistyä irti todella pitkillä nokkapihdeillä, mutta uuden laittaminen paikalleen voikin olla todellista kirurgin työtä...Originally posted by JKK View PostTässä on yksi tapaus työn alla, johon täytyy vaihtaa myös tämä turbojen alle sukeltava letku (se tynkä jossa on jatkoliitin). Yläkautta vaihto on mahdoton. Tiedustelenkin että onnistuuko vaihto nosturilla alakautta vai meneekö purkuhommiksi? Pääseekö siihen alkupäähän mistään kautta käsiksi?
Tässä tapauksessa riitti kun sai alkuperäisen kellolta lähtevän letkun pihteihin ja laitettua puolesta välistä poikki. Ja liitettyä I-kappaleella uutta letkua siihen.
Comment
Comment