ok eli käytän kourun auki. LM2 löytyy autosta. Ebaystä kannattaa tarkkailla noita, englannista sain LM2:n jossa oli pari ritilää kuoresta poikki 45eurolla, vanhasta modulista nappasin ehjän kuoren ja nakkasin paikoilleen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 OEM lci takavalot pre-lci:hin?
Collapse
X
-
Juurikin niin. Keväällä kun etsin omaa, niin pelkkiä LM2 löytyi todella helposti ja halvalla. Toki kun piti olla AHL malli, niin tarjonta hävisi lähes kokonaan ja ne harvat olivat tajunneet tavaran arvon - pyynnit yli 200€. Onneksi sentään löytyi kohtuuhintaan alle satasella pitkän etsinnän jälkeen.F11 530d M-Sport
ex.
E91, E61, E39, E46, E36
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postrepsa, laitas jotai ohjetta enemmän tuohon luukunvalo hommaan, nimittäin ois valojen vaihto just menossa eikä kiinnostais parin narun takia tuota vuosi sitten korjattua kourua alkaa avaamaan.
Helpompi silti kuin vetää saranan läpi piuhoja, sanoisin että ajansäästö on luokkaa 95-98%5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Vääntäkää tyhmälle rautalangasta, miksi sieltä rekkarin valoilta pitää ryöstää virtaa kun alkuperäiseen liittimeen tulee jo parkkivalolle sähköt?
Eikös pre-lci ja lci valoissa ole kuitenkin samat toiminnot. Toisessa on vaan led polttimot ja erilaiset liittimet?E60 525i (09/2004)
Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo
Comment
-
-
E61 tapauksessa virta täytyy ryöstää luukun valoille jostain, missä virta kulkee valot päällä. Tai sitten oikeaoppisesti johtojen veto valomoduulille saakka. Pre-lci malleissa takaluukkun valoissa ei ole parkkipolttimoa, vain sumuvalo ja pakki. LCI malleissa on ledit myös luukussa.
Sedanista en osaa kommentoida.
F11 530d M-Sport
ex.
E91, E61, E39, E46, E36
Comment
-
-
Miten E60 tapauksessa sen pyöreän valon kuuluu toimia? Eli se mikä on keskellä, LED tankojen päädyssä.
Palaako nomaalisti himmeämmiin ja kirkastuu kun laittaa sumarit päälle?
Sain äsken alkuperäiset Hellan tekemät valot ja ihmettelen nyt miten ne pitäisi kytkeä niin että toimii oikein.
Joutuuko tässä vielä rakentamaan jonkun himmentimen sinne väliinLast edited by Kert; 12-07-2016, 15:56.E60 525i (09/2004)
Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo
Comment
-
-
Originally posted by Kert View PostMiten E60 tapauksessa sen pyöreän valon kuuluu toimia? Eli se mikä on keskellä, LED tankojen päädyssä.
Palaako nomaalisti himmeämmiin ja kirkastuu kun laittaa sumarit päälle?
Sain äsken alkuperäiset Hellan tekemät valot ja ihmettelen nyt miten ne pitäisi kytkeä niin että toimii oikein.
Joutuuko tässä vielä rakentamaan jonkun himmentimen sinne väliinex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Kiitos, toi helpotti paljon!
Mitään himmennintä ei näköjään tarvi kun vanhassa on jo niin että muuten palaa kaikki himmeästi, mutta kun laitan sumarit niin kirkastuu se keskellä oleva valo ja jarruttaessa ihan reunimmainen.
Nyt pitäisi koodata ne LED tankojen takana hehkuvat lamput pois. Onnistuuko LM1-sen kanssa?
Ja sit vanhoissa on vielä sellainen että jarruttaessa kirkastuu vain yksi reunimmainen valo, mutta uusissa pitäisi syttyä kaksi reunimmaista.
Pystyykö sen koodaamaan niin että syttyy molemmat?
Tai jos ei pysty, niin kestääkö valomoduuli/releet/sulakkeet jos kytken toisen polttimon sen reunimmaisen rinnalle jolloin watit tuplaantuu (21W+21W)?E60 525i (09/2004)
Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo
Comment
-
-
Nonniin, nyt ois valot asennettu.
Maksoi 370€ postikuluineen ja viikossa tuli suoraan kotiovelle.
Sähköt vedin tälläisillä yksinkertaisilla adapterijohdoilla:
Muuten oli suht simppeli homma, ainoastaan LED-tangoille piti ryöstää sähköt rekkarivaloilta koska alkuperäisille takaparkeille menee vain 3V.
Rekkarivalojen johdot tulee takaluukulta sinne pyöränkotelon yläpuolelle. Eli ei ollut edes pitkä matka.
Samalla tuli tarkistettu ne surullisen kuuluisat takaluukun johdot - hyvältä näytti.
Asensin myös lisä maadoitusjohdon takavalon alapuolella olevalta maadoituskiskolta. Kuulemma alkuperäinen ohut maajohto ei kestä kunnolla jos kaikki valot päällä samaan aikaan (3x21W + LED:it), esim liikennevaloissa. Googlella löytyy paljon sulaneita liittimiä.
Kaiken sai koodaamalla toimiaan vaikka autossa on LM1. Eli parkeille menevä 3V poistettiin ja koodattiin molemmat jarruvalot toimimaan (ennen syttyi vaan uloimmat).
Eli ei kannata ainakaan mitään 300euron "Bruce Mirandan" kaapeleitä jenkeistä tilata.
Last edited by Kert; 18-07-2016, 10:18.E60 525i (09/2004)
Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo
Comment
-
-
Sulta yritin niitä pre-lci valoja kysellä, kun jäi ilmeisesti ylimääräiseksi tämän toimenpiteen jälkeenItsellä tosiaan nuo "lci-look" takavalot, joista toinen imenyt nokea sisään -> Melkein jo musta sisäpuolelta. Muutenkin nuo ovat vähän niin ja näin kaukaa pimeässä, näyttää suttuisilta.
Toisaalta voisihan nuo suoraan päivittää lci-valoihin jos jostain löytää fiksulla rahalla..E60 530d -04.
Comment
-
Comment