Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 OEM lci takavalot pre-lci:hin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    #31
    ok eli käytän kourun auki. LM2 löytyy autosta. Ebaystä kannattaa tarkkailla noita, englannista sain LM2:n jossa oli pari ritilää kuoresta poikki 45eurolla, vanhasta modulista nappasin ehjän kuoren ja nakkasin paikoilleen.

    Comment

    • Indigoah
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 103
      • Oulu

      #32
      Juurikin niin. Keväällä kun etsin omaa, niin pelkkiä LM2 löytyi todella helposti ja halvalla. Toki kun piti olla AHL malli, niin tarjonta hävisi lähes kokonaan ja ne harvat olivat tajunneet tavaran arvon - pyynnit yli 200€. Onneksi sentään löytyi kohtuuhintaan alle satasella pitkän etsinnän jälkeen.
      F11 530d M-Sport

      ex.
      E91, E61, E39, E46, E36

      Comment

      • tovayryn
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 464
        • Kajaani

        #33
        DUNKY. sun inboxi on täynnä liekkö kysyntää
        MB W164
        ex: //DTM535

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1367
          • Lempäälä

          #34
          Originally posted by ptikkala View Post
          repsa, laitas jotai ohjetta enemmän tuohon luukunvalo hommaan, nimittäin ois valojen vaihto just menossa eikä kiinnostais parin narun takia tuota vuosi sitten korjattua kourua alkaa avaamaan .
          No ite omasta aikoinaan vain yksinkertaisesti otin rekkarivalon irti, siitä liittimeen tommosella würthin suojasukka+tinahelmiyhdistelmäpötkylällä sit liittäen pari johtoa ja ne kiinni sitten niihin uusiin takavaloihin. Ei mikään ameriikan temppu mutta vähän hankalahan se oli kun rekkarivalot on melko lyhyet.

          Helpompi silti kuin vetää saranan läpi piuhoja, sanoisin että ajansäästö on luokkaa 95-98%
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • Kert
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 108
            • Vantaa

            #35
            Vääntäkää tyhmälle rautalangasta, miksi sieltä rekkarin valoilta pitää ryöstää virtaa kun alkuperäiseen liittimeen tulee jo parkkivalolle sähköt?

            Eikös pre-lci ja lci valoissa ole kuitenkin samat toiminnot. Toisessa on vaan led polttimot ja erilaiset liittimet?
            E60 525i (09/2004)
            Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

            Comment

            • Indigoah
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 103
              • Oulu

              #36
              E61 tapauksessa virta täytyy ryöstää luukun valoille jostain, missä virta kulkee valot päällä. Tai sitten oikeaoppisesti johtojen veto valomoduulille saakka. Pre-lci malleissa takaluukkun valoissa ei ole parkkipolttimoa, vain sumuvalo ja pakki. LCI malleissa on ledit myös luukussa.

              Sedanista en osaa kommentoida.

              F11 530d M-Sport

              ex.
              E91, E61, E39, E46, E36

              Comment

              • Kert
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 108
                • Vantaa

                #37
                aa ok, eli nyt puhuttiin E61:tä.
                Mulla on E60 ja sedanissa kun takaluukku ei katkaise valoja, niin kaikki tarvittava löytyy varmaan alkuperäisestä takavalon liittimestä.
                E60 525i (09/2004)
                Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

                Comment

                • tovayryn
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 464
                  • Kajaani

                  #38
                  tarviiko kaikki johtosarjat tiukkaa koodaamista LCI valoille? Saako ne pelaamaan LM1 boxilla ja johtosarjalla kuitenkin vai pitääkö vaihtaa boxi?

                  -Tommi
                  MB W164
                  ex: //DTM535

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #39
                    Omaan M5seen laitoin alkuperäisellä LCI retrofit johtosarjalla (muokatulla) ja LM1 boksilla. Ei pelaa ilman koodausta...
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Kert
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 108
                      • Vantaa

                      #40
                      Miten E60 tapauksessa sen pyöreän valon kuuluu toimia? Eli se mikä on keskellä, LED tankojen päädyssä.
                      Palaako nomaalisti himmeämmiin ja kirkastuu kun laittaa sumarit päälle?
                      Sain äsken alkuperäiset Hellan tekemät valot ja ihmettelen nyt miten ne pitäisi kytkeä niin että toimii oikein.

                      Joutuuko tässä vielä rakentamaan jonkun himmentimen sinne väliin
                      Last edited by Kert; 12-07-2016, 15:56.
                      E60 525i (09/2004)
                      Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        #41
                        Originally posted by Kert View Post
                        Miten E60 tapauksessa sen pyöreän valon kuuluu toimia? Eli se mikä on keskellä, LED tankojen päädyssä.
                        Palaako nomaalisti himmeämmiin ja kirkastuu kun laittaa sumarit päälle?
                        Sain äsken alkuperäiset Hellan tekemät valot ja ihmettelen nyt miten ne pitäisi kytkeä niin että toimii oikein.

                        Joutuuko tässä vielä rakentamaan jonkun himmentimen sinne väliin
                        Päivävalot päällä (eessä palaa enkelit) kuuluu palaa vaan viirut. Ajovalot päällä kuluu palaa se tankojen päädyssä ja sumuvalot päällä ne tosiaa kirkastuu huomattavasti. Led tankojen takana ei kuulu palaa kumpikaan valo, kuin jarruttaessa.
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • Kert
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 108
                          • Vantaa

                          #42
                          Kiitos, toi helpotti paljon!
                          Mitään himmennintä ei näköjään tarvi kun vanhassa on jo niin että muuten palaa kaikki himmeästi, mutta kun laitan sumarit niin kirkastuu se keskellä oleva valo ja jarruttaessa ihan reunimmainen.
                          Nyt pitäisi koodata ne LED tankojen takana hehkuvat lamput pois. Onnistuuko LM1-sen kanssa?

                          Ja sit vanhoissa on vielä sellainen että jarruttaessa kirkastuu vain yksi reunimmainen valo, mutta uusissa pitäisi syttyä kaksi reunimmaista.
                          Pystyykö sen koodaamaan niin että syttyy molemmat?
                          Tai jos ei pysty, niin kestääkö valomoduuli/releet/sulakkeet jos kytken toisen polttimon sen reunimmaisen rinnalle jolloin watit tuplaantuu (21W+21W)?
                          E60 525i (09/2004)
                          Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

                          Comment

                          • Kert
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 108
                            • Vantaa

                            #43
                            Nonniin, nyt ois valot asennettu.
                            Maksoi 370€ postikuluineen ja viikossa tuli suoraan kotiovelle.
                            Sähköt vedin tälläisillä yksinkertaisilla adapterijohdoilla:


                            Muuten oli suht simppeli homma, ainoastaan LED-tangoille piti ryöstää sähköt rekkarivaloilta koska alkuperäisille takaparkeille menee vain 3V.
                            Rekkarivalojen johdot tulee takaluukulta sinne pyöränkotelon yläpuolelle. Eli ei ollut edes pitkä matka.
                            Samalla tuli tarkistettu ne surullisen kuuluisat takaluukun johdot - hyvältä näytti.

                            Asensin myös lisä maadoitusjohdon takavalon alapuolella olevalta maadoituskiskolta. Kuulemma alkuperäinen ohut maajohto ei kestä kunnolla jos kaikki valot päällä samaan aikaan (3x21W + LED:it), esim liikennevaloissa. Googlella löytyy paljon sulaneita liittimiä.

                            Kaiken sai koodaamalla toimiaan vaikka autossa on LM1. Eli parkeille menevä 3V poistettiin ja koodattiin molemmat jarruvalot toimimaan (ennen syttyi vaan uloimmat).
                            Eli ei kannata ainakaan mitään 300euron "Bruce Mirandan" kaapeleitä jenkeistä tilata.

                            Last edited by Kert; 18-07-2016, 10:18.
                            E60 525i (09/2004)
                            Exät: Volvo V40 | Nissan Terrano | BMW E39 520i | BMW E34 535i | Honda CRX | VW Caravelle | Fiat Ritmo

                            Comment

                            • Caarlo
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2015
                              • 105
                              • 03

                              #44
                              Sulta yritin niitä pre-lci valoja kysellä, kun jäi ilmeisesti ylimääräiseksi tämän toimenpiteen jälkeen Itsellä tosiaan nuo "lci-look" takavalot, joista toinen imenyt nokea sisään -> Melkein jo musta sisäpuolelta. Muutenkin nuo ovat vähän niin ja näin kaukaa pimeässä, näyttää suttuisilta.


                              Toisaalta voisihan nuo suoraan päivittää lci-valoihin jos jostain löytää fiksulla rahalla..
                              E60 530d -04.

                              Comment

                              • toNmbbA
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2009
                                • 2331
                                • Espoo

                                #45
                                Turhaa
                                Last edited by toNmbbA; 08-11-2020, 09:00.
                                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎