Announcement

Collapse
No announcement yet.

523iA vm.-07 vs 530dA vm.-06 vaiko ... ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hjpl
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 196

    523iA vm.-07 vs 530dA vm.-06 vaiko ... ?

    Olen viimein luopumassa reilut 8v palvelleesta vm-99 520i touringista, jolla nyt mittarissa 284tkm. Päällisinpuolin olen autoon ollut tyytyväinen, eikä siinä 8v aikana ole isoja mystisiä vikoja ollut (toki kaikkea pientä), toki tehoa olisi voinut hiukka enemmän ollut. Nyt edessä 2500 EUR jarru/iskari/tukivarsi remontti, joten ajattelin hetken olevan oikean vaihtaa uudempaan.

    Mietin nyt edelleenkin 500 sarjan touringia ja erityisesti mietinnässä 523iA vm 07 ja 530dA vm 06. Molemmista vaihtoehtona pari yksilöä joiden kilometrit 100-140tkm luokkaa ja hinnat pyörivät 23-26t€ paikkeilla.
    Kilometrejä itselle tulee keskimäärin reilut 20t vuodessa, joista 60% maantiellä 40% kaupungissa. Bensakoneessa pelottaa kova kaupunkikulutus ja dieselissä oletettavasti kovemmat käyttö-/korjauskulut tulevinä vuosina (ajatus olisi tätäkin autoa pitää useita vuosia).

    Eli kokemuksia ja kommentteja noiden mallien välillä ?

    Vaihtoehtoina mietin vielä vanhankin korjaamista ja pitämistä pari vuotta tai aivan toisenlaisena ratkaisuna hieman pienempää ja halvempaa 318/320 touringia.
    F31 320iA xdrive Msport -13
    F10 520dA -15
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #2
    Osta toi dieseli. On mukavasti vääntöä ja tehoa ja sitä saa helposti lisää. Kulutus on hyvin maltillinen. Tosissaan näissä kannattaa pitää mielessä, että auto on maksanut uutena varusteineen helposti sen 80 K€, joten kaikenlaista hajoavaa näissä löytyy. Itsellä on mennyt jo tuo mainitsemasi 2500 € puolen vuoden aikana auton korjauksiin. Missään nimessä en halua pelotella ketään, mutta mielestäni ehdottomasti tällaista autoa hankittaessa kannattaa pitää tuo 2500 € tilillä mahdollisia korjauksia varten.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • hjpl
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 196

      #3
      Korjattavaa toki aina tulee ja rahaa täytyy olla jonkin verran jemmassa sitä varten - tämän toki ymmärrän. Pähkäilen vain sitä että tuleeko dieseliin todennäköisemmin huomattavasti enemmän ja kallimpaa korjattavaan kuin bensavehkeeseen. Tarkoitus oli ajella autolla varmaan kuitenkin 100-150tkm.

      Nykyisessa e39:ssä ei kyllä koskaan ole "yllättäen" ja "kerralla" tullut 2500EUR korjattavaa vaan summat ovat olleet pienempia. Nyt sitten harmittaisi laittaa puolet auton arvosta kerralla korjauksiin
      F31 320iA xdrive Msport -13
      F10 520dA -15

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Itsellä ollut E61 535d ja kokemuksesta sekä täältä luettuna valitsisin bensan tai itseasiassa unohtaisin koko E6x-sarjan ja valitsisin kertomasi 300-sarjan. Tosin pienempi tiloiltaan, mutta myös korjauskuluiltaan. E6x on ehkä heikoin esitys bmw:ltä ja kuulemma uusi F-sarja seuraa esimerkillisesti perässä :(. E39 oli vielä helmi E6x:ään verrattuna! Hienoja pelejä KUN toimivat eli todella on varauduttava lisäkuluihin tavallista enemmän niin älyttömältä kun se kuulostaakin, mutta ei se tarkoita, että sinun kohdallesi sattuu se maanantai...
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Itsellä ollut E61 535d ja kokemuksesta sekä täältä luettuna valitsisin bensan tai itseasiassa unohtaisin koko E6x-sarjan ja valitsisin kertomasi 300-sarjan. Tosin pienempi tiloiltaan, mutta myös korjauskuluiltaan. E6x on ehkä heikoin esitys bmw:ltä ja kuulemma uusi F-sarja seuraa esimerkillisesti perässä :(. E39 oli vielä helmi E6x:ään verrattuna! Hienoja pelejä KUN toimivat eli todella on varauduttava lisäkuluihin tavallista enemmän niin älyttömältä kun se kuulostaakin, mutta ei se tarkoita, että sinun kohdallesi sattuu se maanantai...
          Täällä on olisi erittäin tyytyväinen E6x omistaja
          Edellisellä 530da ajoin 155-245tkm:een ja korjauksia oli,startti,hehkut,termarit,tasonsäädön kompura,akku sekä normi huollot.
          Ohjelman laitoin koneeseen jolloin oli 272\580 nm ja oli ihan kiva peli taittaa matkaa.

          Nyt alla 535d jonka vaihdoin tuohon edelliseen ,ostohetkellä tässäkin 155tkm
          nyt kohta ajettu 50 tkm lisää ja seuraavia korjauksia on tehty.
          Termarit,hehkut,akku,2x alapallonivel sekä etuiskarit.
          Ohjelma koneessa taas ja lukemat 370\770nm,tuntuu että vaikka tuolla M5:lla ajaa niin tämä disuli on kertakaikkiaan mahtava peli maantiellä.

          Täältä ääni diselille jos vaihtoehtoina tuo 523.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1961
            • Hki

            #6
            Sellainen pointti, että jos toinen on lci, niin se on tunnelmaltaan ihan eri auto.

            Comment

            • hjpl
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 196

              #7
              Originally posted by Vanquish View Post
              Sellainen pointti, että jos toinen on lci, niin se on tunnelmaltaan ihan eri auto.
              Käsittääkseni kumpikaan ei ole LCI, mutta kun sanot "tunnelmaltaan", niin onko noissa sitten oikeasti paljonkin muutakin ero kuin hieman pirteämpi moottori ?
              F31 320iA xdrive Msport -13
              F10 520dA -15

              Comment

              • hjpl
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 196

                #8
                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Itsellä ollut E61 535d ja kokemuksesta sekä täältä luettuna valitsisin bensan tai itseasiassa unohtaisin koko E6x-sarjan ja valitsisin kertomasi 300-sarjan. Tosin pienempi tiloiltaan, mutta myös korjauskuluiltaan. E6x on ehkä heikoin esitys bmw:ltä ja kuulemma uusi F-sarja seuraa esimerkillisesti perässä :(. E39 oli vielä helmi E6x:ään verrattuna! Hienoja pelejä KUN toimivat eli todella on varauduttava lisäkuluihin tavallista enemmän niin älyttömältä kun se kuulostaakin, mutta ei se tarkoita, että sinun kohdallesi sattuu se maanantai...
                Tuntuu juu kyllä palstaa lukiessa että e60/e61 malleissa on kovastikin korjattavaa ja dieselissä vielä muutama hajoava paikka lisää. Tuosta syystä hieman tuo 300-sarjakin alkoi kiinnostaa eli jos sen osalta pääsisi hieman halvemmalla.
                F31 320iA xdrive Msport -13
                F10 520dA -15

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #9
                  Originally posted by hjpl View Post
                  Käsittääkseni kumpikaan ei ole LCI, mutta kun sanot "tunnelmaltaan", niin onko noissa sitten oikeasti paljonkin muutakin ero kuin hieman pirteämpi moottori ?
                  Ero tulee kabiinista: paremmat materiaalit ja ylellisempi tunnelma lci:ssä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎