Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d joulukuusi vikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mustanki
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 28
    • https://t.me/pump_upp

    535d joulukuusi vikaa

    Alkanut tuommoista joka aamuista joulukuusi ilmiötä olla, meina hiljasempaakin miestä jo vtuttaa.
    Jos auto seisoo vaikka yön yli, niin joka kerta nakaa nipun vikakoodeja. Ihan kuin väylä ei nousis ylös tai jotain muuta mystistä? Tänä aamuna heitti transmission fault, cruise control failure, drive control system, level control system fault, servotornic failure, fuel pump.
    Ekalla startilla lähtee käyntiin, melkein heti sammuu, sitten uusinta startilla saattaa jo lähteä, viimeistään kolmannella.
    Muuten toimii moitteetta, mutta tuo aamukankeus alkaa repimään hermoja... Vikakoodeja täytynee mennä lueskelemaan käyttöautolle
    https://t.me/pump_upp
  • syncro^^
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 765
    • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

    #2
    Olisko se akku vaihtokunnossa. Nämä pirssit jaksaa valitella jos jännitettä liian vähän
    Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

    BMW G31 540D x-Drive
    BMW F11 530DA -12

    Ex:
    BMW E61 535da individual -10 340/680nm
    BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
    BMW F30 320Da -12
    Bmw E70 3.0DA -07
    Bmw F10 525DA -10
    Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

    Comment

    • TheKnight
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 537
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Mustanki View Post
      Alkanut tuommoista joka aamuista joulukuusi ilmiötä olla, meina hiljasempaakin miestä jo vtuttaa.
      Jos auto seisoo vaikka yön yli, niin joka kerta nakaa nipun vikakoodeja. Ihan kuin väylä ei nousis ylös tai jotain muuta mystistä? Tänä aamuna heitti transmission fault, cruise control failure, drive control system, level control system fault, servotornic failure, fuel pump.
      Ekalla startilla lähtee käyntiin, melkein heti sammuu, sitten uusinta startilla saattaa jo lähteä, viimeistään kolmannella.
      Muuten toimii moitteetta, mutta tuo aamukankeus alkaa repimään hermoja... Vikakoodeja täytynee mennä lueskelemaan käyttöautolle
      Ihan suosiolla akku vaihtoon ennen kun alkaa edes vikakoodeja lukemaan. Suurin osa noista vioista kuitenkin viittaa alijännitevikoihin. Jos vikoja silti esiintyy, niin sitten vikakoodinlukuun.
      Timo Puustinen, Tuusula, Finland
      -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
      -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

      Oma Connection
      Kaide Motorsport

      Comment

      • Mustanki
        Newbiemmer
        • Jul 2010
        • 28
        • https://t.me/pump_upp

        #4
        Tjoo, jäi mainitsematta, että akku on jo uusittu. Mutta voisiko tuo oireilu johtua siitä, ettei akun vaihtoa ole autolle kerrottu? Virtaa tuntus akussa kyllä piissaavan..
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Mustanki View Post
          Tjoo, jäi mainitsematta, että akku on jo uusittu. Mutta voisiko tuo oireilu johtua siitä, ettei akun vaihtoa ole autolle kerrottu? Virtaa tuntus akussa kyllä piissaavan..
          Ei johdu koodauksesta, koodaushan muuttaa vaan latausjännitettä, sitäkin alle voltin käsittääkseni. Onkos autolle muuten kerrottu siinä olevan uusi akku? Tosin tuskin tuokaan siihen mitään vaikuttaa.

          Paljon sun lepojännite on ennen starttia & startin aikana? sit sekunnin kolmen päästä käynnistyksestä?
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Janne S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 437
            • Keminmaa

            #6
            Lyhyesti, vaiha jännitteensäätäjä.
            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              E60 vai e61? jos farkku niin kontin johtosarja korjaukseen niin loppuu ongelmat..jos sedani niin edellisen voi unohtaa
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Mustanki
                Newbiemmer
                • Jul 2010
                • 28
                • https://t.me/pump_upp

                #8
                Auto oli yön laturin päässä, mutta ei auttanut, samat viat löi tauluun. Eli ei vaikuta miltään lataus- tai virranloppumisongelmalta.
                E61 kyseessä, että voishan noi kontin piuhatkin tarkistaa. Toisaalta keskuslukko toimii kyllä ja kaikki kontin sähköheepelit muutenkin.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • bemarikari5
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 167

                  #9
                  Akkukaapelin läpivienti? Onko "takaisinkutsu" korjaus tehty?
                  -04 e60 530da
                  ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                  Comment

                  • Janne S
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 437
                    • Keminmaa

                    #10
                    Originally posted by Mustanki View Post
                    Auto oli yön laturin päässä, mutta ei auttanut, samat viat löi tauluun. Eli ei vaikuta miltään lataus- tai virranloppumisongelmalta.
                    E61 kyseessä, että voishan noi kontin piuhatkin tarkistaa. Toisaalta keskuslukko toimii kyllä ja kaikki kontin sähköheepelit muutenkin.
                    Jos on rikkinäinen jännitteensäätäjä, ei se vaikuta virran loppumiselta, vaan menee ylijännitteen puolelle ja siitä johtuu noi kaikki vikailmoitukset. Mee luetuttaan vikakoodit ja katelkaa niitä volttilukemia, sillä se selviää.
                    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                    Comment

                    • Mustanki
                      Newbiemmer
                      • Jul 2010
                      • 28
                      • https://t.me/pump_upp

                      #11
                      Viimeiset 35 kilsaa tuijottelin jännitettä salavalikosta, eikä se yli 14.3V mennyt. Auto ei siis mihinkään vikatilaan mene ajettaessa, ainoastaan aamulla, heti kun laittaa virrat päälle. Ei siis ehdi edes startata, kun on vikahälyt jo taulussa. Ja vaikka olen sen reilut 8 tuntia töissä ja auto seisoo hallissa, niin sieltä lähtee ihan normaalisti käyntiin. Olisiko kuitenkin joku hapettunut kontakti jossain liittimessä, mikä sitten oireilee yölliseen kosteuteen. Noh, käyttöautolle aika varattuna 15. päivä, toivottavasti ei lopeta kokonaan yhteistyötä sitä ennen...
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • marlin
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2006
                        • 33
                        • Tampere

                        #12
                        Jos olet itse vaihtanut sen akun, niin tarkista että akunkengät ovat varmasti tarpeeksi kireällä....tämä neuvo tulee kokemuksen syvällä rintaäänellä!

                        Comment

                        • 530daa
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2012
                          • 231
                          • ks

                          #13
                          Mulla teki vaikka mitä temppuja kun oli takakontissa punaset kaapelit löysällä sulakerasiassa, kirin ja loppu temppuilut.

                          Comment

                          • peeämvee
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 283
                            • Taivalkoski

                            #14
                            seuraavan keran kun tuota tekee niin kato syttyykö mittaristoon moottorin kuva kun virrat kääntää päälle, jos ei niin dde ei saa releeltä herätettä ja siksi nuo vikailmot ilmestyy.

                            Comment

                            • Mustanki
                              Newbiemmer
                              • Jul 2010
                              • 28
                              • https://t.me/pump_upp

                              #15
                              Takaisinkutushuolto tehty, softat on ajantasalla, moottorinkuva syttyy kun laittaa virrat päälle, akkukengät on kiristelty, jännitteet pysyy kurissa.

                              Nyt tuntus että vika vois liittyä hehkuihin, koska vikailmot tulee heti kun laittaa virrat päälle kone kylmänä ja pahenee vain kun ilmat kylmenee. Mistähän hehkujen ohjausboksi löytyis, niin vois tarkistaa ainakin liittimet? Pystyykö mittailla onko ehjä? Voiko hehkujen kuntoa tarkistaa irrottamatta? Vikakoodeja ei käyttöautolla ollessa ainakaan ollut.
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎