Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 525D increased emissions -> Vika löytyi!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • röllykkä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 131
    • Mäntsälälä

    #16
    Ahaa.. Onnistuukohan tuollainen nollaus Inpalla?
    Mistähän valikosta tuollainen löytyisi, jos onnistuu Inpalla?
    ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
    F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #17
      Originally posted by röllykkä View Post
      Ahaa.. Onnistuukohan tuollainen nollaus Inpalla?
      Mistähän valikosta tuollainen löytyisi, jos onnistuu Inpalla?
      Tampereella onnistuu tuokin ja ei se Inpa välttämättä tarvise olla. Auto oppii kyllä uuden maffin, mutta vie tovin. Nollauksella päästään samaan lopputulokseen välittömästi.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • röllykkä
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 131
        • Mäntsälälä

        #18
        Hyvä tietää! En sitten ota paineita nollailuista, vaihdan vaan käikäleen, ja koitan selvitellä, millon päästäis tampereen reissulle..
        ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
        F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

        Comment

        • claude
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 144
          • Hollola

          #19
          Lainataanpas vähän topiccia.. Auto on 530 d -04 ja euro 3..
          Elikkäs,tänään vaihoin maffin kun auto on nykiny täys kaasulla. Increased emissions sytty tauluun kun otin vanhasta maffista piuhan pois ja kävin koeajolla,oli muuten aikamoinen ero.. Varotus poistu kun laitoin piuhan takas ja ajelin pikku lenkin.. No uuden vaihettuani tuli taas tuo varotus takasin eikä sammunu kun kävin ajelulla,auto toimii muuten ihan normaalisti ja kulkee hyvin..



          F31 320d lci
          ex bemut.
          e92 325i -07
          e91 325d -08
          e60 530da "m-sport" -04
          e39 525iat -01

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by claude View Post
            Lainataanpas vähän topiccia.. Auto on 530 d -04 ja euro 3..
            Elikkäs,tänään vaihoin maffin kun auto on nykiny täys kaasulla. Increased emissions sytty tauluun kun otin vanhasta maffista piuhan pois ja kävin koeajolla,oli muuten aikamoinen ero.. Varotus poistu kun laitoin piuhan takas ja ajelin pikku lenkin.. No uuden vaihettuani tuli taas tuo varotus takasin eikä sammunu kun kävin ajelulla,auto toimii muuten ihan normaalisti ja kulkee hyvin..
            Voi olla turha vinkki, mutta onhan liitin kunnolla kiinni.
            Jos kaiken "pitäisi" olla ok, niin ajele tovi niin tuo ilmoitus saattaa vaikka poistua.

            Minulla oli kerran imusarjajumpan jälkeen jäänyt EGR-venttiiliin anturin piuha huonosti ja sama ilmoitus tuli. Laitoin piuhan kunnolla kiinni niin meni joku tovi ja ilmoitus poistui.

            - Antti -

            Comment

            • claude
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 144
              • Hollola

              #21
              Joo toi liitin homma kävi itelläki mielessä. Kävin sen vielä varmistamassa ja kiinni oli.. Tossa uudessa maffissa oli eri varaosanumero kun vanhassa. Mutta ton uuden varaosanumeron pitäs olla korvaava,en tiiä onko tolla sitten merkitystä.. Täytyy käyttää piuhan päässä huomena jos ei rupee tokenemaan..



              F31 320d lci
              ex bemut.
              e92 325i -07
              e91 325d -08
              e60 530da "m-sport" -04
              e39 525iat -01

              Comment

              • claude
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 144
                • Hollola

                #22
                Originally posted by claude View Post
                Lainataanpas vähän topiccia.. Auto on 530 d -04 ja euro 3..
                Elikkäs,tänään vaihoin maffin kun auto on nykiny täys kaasulla. Increased emissions sytty tauluun kun otin vanhasta maffista piuhan pois ja kävin koeajolla,oli muuten aikamoinen ero.. Varotus poistu kun laitoin piuhan takas ja ajelin pikku lenkin.. No uuden vaihettuani tuli taas tuo varotus takasin eikä sammunu kun kävin ajelulla,auto toimii muuten ihan normaalisti ja kulkee hyvin..

                Nonii.. Auto olikin korjaantunu yön aikana,eli ei anna enää virheilmoitusta.



                F31 320d lci
                ex bemut.
                e92 325i -07
                e91 325d -08
                e60 530da "m-sport" -04
                e39 525iat -01

                Comment

                • röllykkä
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 131
                  • Mäntsälälä

                  #23
                  Originally posted by röllykkä View Post
                  Samalla tyypillä ei löytynyt mistään ilmamäärämittaria.
                  Tilailin saman valmistajan korvaavan mallin.
                  Tarviiko uusi malli kertoa autolle, vai voiko vaan vaihtaa kun on korvaava malli?
                  Nyt on sitten uusi korvaavan mallin maffi vaihdettu.
                  Häröt nollailin inpalla ja 30km testiajon jälkeen
                  INCREASED EMISSIONS --> mass or volume air flow too low due to sensor drift.

                  Melkein jo itkua joutuu vääntämään..

                  Jotenkin toi vika on nyt niin piukassa, että en usko sen siitä itsekseen nollautuvan, kuten Claudella.
                  Toivon kyllä kädet kainaloita myöten ristissä sen siitä vielä itsekseen katoavan.
                  ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                  F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #24
                    .
                    Nouseeko ahtopaine normaalisti ?
                    Näetkö egr-venttiilin toimintaa millään testerillä ?
                    Eihän imisarja voi olla rikki, tai ahtoputki halki, tai liitos irti ?

                    Herja viittaa ristiriitaan ohjelmassa.
                    Ilmaa virtaa normaalisti, mutta jokin anturi (ahtopaine ?) ei tunnista esim paineen nousua.
                    Jos herja tulee heti, kun virrat kääntää päälle, viittaa se "oikeaan" sähkövikaan, esim oikosulkuun.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • röllykkä
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 131
                      • Mäntsälälä

                      #25
                      Originally posted by tuikku View Post
                      .
                      Nouseeko ahtopaine normaalisti ?
                      Näetkö egr-venttiilin toimintaa millään testerillä ?
                      Eihän imisarja voi olla rikki, tai ahtoputki halki, tai liitos irti ?

                      Herja viittaa ristiriitaan ohjelmassa.
                      Ilmaa virtaa normaalisti, mutta jokin anturi (ahtopaine ?) ei tunnista esim paineen nousua.
                      Jos herja tulee heti, kun virrat kääntää päälle, viittaa se "oikeaan" sähkövikaan, esim oikosulkuun.
                      Herja ei tule heti, vaan satunnaisesti 10-100km ajomatkan jälkeen.

                      Ahtopainetta en ole millään tarkistellut.. Paljonko on normaali ahtopaine ja näenkö esim inpalla tai salavalikosta ahtopaineen?
                      Olis kyllä hyvä, jos salavalikossa näkyis ahtopaine, kun läppärin jossa INPA asennettuna, akku kestää noin 40 sekuntia..

                      EGR- venttiilin irrotin ja putsasin, sillon ei ainakaan jumittanut.
                      En oikein keksi mitään, millä testailisin egr:ää.. jollain x määrällä alipainetta?

                      Imusarjan ja ahtoputket tietysti voisin vielä irrotella, ja tarkistaa halkeamat sekä liitokset, hyvä idea!
                      ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                      F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #26
                        kaivele joku jolla kestää akku koneessa ja live dataa seurailemaan. Dissistä ainakin löytyy egr;lle omat testinsä,ja dis osaa muutenkin opastaa käyttäjäänsä paremmin kuin inpa.
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • röllykkä
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2008
                          • 131
                          • Mäntsälälä

                          #27
                          Noniin, vika taisi VIIMEIN löytyä..
                          Imusarjan paine-anturi oli täysin karstaa täynnä, sen putsailin ensin, hieman skeptisesti kylläkin..

                          Sitten silmäilin ahtoputkia, jotka silmämääräisesti vaikuttivat ehjiltä. Sitten aloin hiplailemaan käsin, niin viimeinen kuminen mutka ennen kaasuläppää oli alapuolelta koko matkaltaan revennyt halki!!

                          Siinä sitten aikani kuluksi tein pikapaikan gummiliimalla, roiskeläppäkumilla ja nippareilla. Kyllä meno maistui autolle noin 150% paremmin, eikä ainakaan vielä tullu päästöhäiriötä.
                          Huomenna sitten metsästelemään uutta kumimutkaa.

                          Mutta millä pirulla ne rosteriset kiristimet saa siitä putken ympäriltä pois, että kumimutkan saa vaihdettua?

                          Suuri kiitos hyvistä neuvoista vianhaun suhteen!
                          ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                          F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                          Comment

                          • LasseE
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 416
                            • Kontiolahti/Joensuu

                            #28
                            Originally posted by röllykkä View Post
                            Noniin, vika taisi VIIMEIN löytyä..
                            Imusarjan paine-anturi oli täysin karstaa täynnä, sen putsailin ensin, hieman skeptisesti kylläkin..

                            Sitten silmäilin ahtoputkia, jotka silmämääräisesti vaikuttivat ehjiltä. Sitten aloin hiplailemaan käsin, niin viimeinen kuminen mutka ennen kaasuläppää oli alapuolelta koko matkaltaan revennyt halki!!

                            Siinä sitten aikani kuluksi tein pikapaikan gummiliimalla, roiskeläppäkumilla ja nippareilla. Kyllä meno maistui autolle noin 150% paremmin, eikä ainakaan vielä tullu päästöhäiriötä.
                            Huomenna sitten metsästelemään uutta kumimutkaa.

                            Mutta millä pirulla ne rosteriset kiristimet saa siitä putken ympäriltä pois, että kumimutkan saa vaihdettua?

                            Suuri kiitos hyvistä neuvoista vianhaun suhteen!
                            Onko sulla kuinka väljä se putki yläliitoksesta? Heiluuko selvästi siinä kaasuläpän putken ympärillä? Siinä putken päissähän on vihreät tiivisterenkaat jotka väljistyy ajan mittaan. Omassa nimittäin heiluu tuo ahtoputki jonkin verran vaikka vaihdoin tiivisteet..Lieneekö normaalia. Samaan aikaan ilmestyi pieni vinkuminen turbon seuraksi.. Mutta ei kai tuota putkea sen tiiviimmäksi saa kuin uusilla tiivisteillä.
                            Eikä maf;aan vaihto varmaan turhaa ollut..alkaa menemään noilla kilsoilla huomaamatta paskaksi.
                            Ex. E46 330d -05
                            Ex. e61 530da -05
                            Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                            Member of Team EastAudio
                            Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                            Comment

                            • röllykkä
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2008
                              • 131
                              • Mäntsälälä

                              #29
                              Originally posted by LasseE View Post
                              Onko sulla kuinka väljä se putki yläliitoksesta? Heiluuko selvästi siinä kaasuläpän putken ympärillä? Siinä putken päissähän on vihreät tiivisterenkaat jotka väljistyy ajan mittaan. Omassa nimittäin heiluu tuo ahtoputki jonkin verran vaikka vaihdoin tiivisteet..Lieneekö normaalia. Samaan aikaan ilmestyi pieni vinkuminen turbon seuraksi.. Mutta ei kai tuota putkea sen tiiviimmäksi saa kuin uusilla tiivisteillä.
                              Eikä maf;aan vaihto varmaan turhaa ollut..alkaa menemään noilla kilsoilla huomaamatta paskaksi.
                              Ei siinä ylimmässä liitoksessa, jossa sokkalukitus, tunnu lainkaan väljyyttä, oikeastaan joutuu vähän nitkuttamaan, että saa paikalleen, ja sokan lukittumaan.

                              Joo, edellinen maffin päiväys oli vuodelta 2005, niin hyvähän tuo on jo vaihtaa, niin ei ainakaan seuraavaks vikaanuu sen takia.
                              Eikä tuo kovin kallis investointi loppujen lopuksi ollut, jos vielä vaikuttaa kulutukseenkin.

                              Eniten ehkä harmittaa, kun tuli tuossa vianhaun yhteydessä revittyä DPF pois kokonaan. Olis varmaan saanu putsailtua vielä, mutta kun kiire on niin järki väistyy tieltä.
                              ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                              F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                              Comment

                              • LasseE
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 416
                                • Kontiolahti/Joensuu

                                #30
                                Originally posted by röllykkä View Post
                                Ei siinä ylimmässä liitoksessa, jossa sokkalukitus, tunnu lainkaan väljyyttä, oikeastaan joutuu vähän nitkuttamaan, että saa paikalleen, ja sokan lukittumaan.
                                Eli kyseessä osa 6 tässä kaaviossa


                                Mulla on tuo yläliitos todella väljän tuntuinen, ahtoputki liikkuu pituussuunnassakin jonkin verran..Onkos tuohon muuta lääkettä kun uusi putki? Maksaa merkkiliikkeesä pari sataa.
                                Tuo osa kun on muovia niin ei voi edes kiristää millään muullakaan tavoin.
                                Ex. E46 330d -05
                                Ex. e61 530da -05
                                Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                                Member of Team EastAudio
                                Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎