Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 Avain ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iKivi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 515
    • Kokkola

    e61 Avain ongelma

    auto on valittanu jonkin aikaa avaimen pariston olevan vähissä. kävin sitten kysymässä mitä uusi patteri maksais, sain vastauksen että koko avain pitäisi uusia, a 275euroa. onko todellakin näin, vai oisko jotain muuta keinoa? taitaa tulla kalliiks jos neljän vuoden välein pitää kaks avainta ostaa...
    E46Ci Facelift, F34Gt

    Ex:
    3-series 4x
    5-series 24x
    7-series 5x
    X3
  • mr81
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 300
    • PK-seutu

    #2
    Lueskelin et jos on comfort access autossa niin patteri on vaihdettavissa. Jos on ns. normaali avain niin homma hankaloittuu, kun ne patterit on näköjään ladattavaa mallia ja jos se ei enää lataudu niin on vissiin vaihdettava koko avain.
    Auto Consignment San Diego : How to replace battery in BMW Comfort Access Key - Acura Audi BMW Ford Honda Infiniti Lexus Land Rover Jaguar Mazda Mercedes Mini Nissan Toyota Volkswagen Porsche Lincoln SOLD Volvo Jeep Cadillac Chevy Fiat Hyundai Mercury Dodge Subaru Maserati Smart GMC Harley Davidson Chrysler Tesla Auto Parts Buick Kia Mitsubishi Alfa Romeo auto consignment, auto sales, private party auto sales, auto consignment san diego, auto consulting

    Eikös porukka tilaillut noita avaimia saksan BMW:ltä? Vai olikohan ne niitä perinteisiä avaimia

    comfort access: voit käynnistää autosi avain taskussasi
    Last edited by mr81; 11-08-2012, 11:05.
    E65 730d '08 Monaco blue
    Ex: E60 523iA '08

    Comment

    • K2Ri
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1829
      • London, UK & Germany

      #3
      E6X:sen avaimesta ei ole kokemusta, mutta samaa sanoivat aikoinaan E46:sen avaimesta, että pitää koko avain uusia. Päätin kuitenkin purkaa avaimen osiin ja kävin näyttämässä Lahdessa jossain akkuliikkeessä tms. Lähettivät avaimen muistaakseni Helsinkiin ja koottu avain tuli parin päivän päästä uuden akun ja muutaman euron laskun kera. Ja hyvin on toiminut sen jälkeen.
      sigpic
      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

      Comment

      • temppa1
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 41
        • Lahti

        #4
        Itse olen vaihtanut "timantti" avaimeen pariston. Se avain pitää leikata terävällä kirurginveitsellä saumasta auki ja kolvata piirilevystä vanha akku irti, kuoret kiinni laitoin kiinni liimamalla.Uusi akku maksaa noin 8e akkuliikkeestä. Jos vaihdat avaimen akun niin kannattaa katsoa että uuden akun jalat ovat täsmälleen samassa asennossa kuin vanhan

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by temppa1 View Post
          Itse olen vaihtanut "timantti" avaimeen pariston. Se avain pitää leikata terävällä kirurginveitsellä saumasta auki ja kolvata piirilevystä vanha akku irti, kuoret kiinni laitoin kiinni liimamalla.Uusi akku maksaa noin 8e akkuliikkeestä. Jos vaihdat avaimen akun niin kannattaa katsoa että uuden akun jalat ovat täsmälleen samassa asennossa kuin vanhan
          Juuri noin. Uudistin E61:n avaimen (salmiakki). Akku maksoi muistaakseni noin 7 eur.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • iKivi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 515
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by mr81 View Post
            Lueskelin et jos on comfort access autossa niin patteri on vaihdettavissa. Jos on ns. normaali avain niin homma hankaloittuu, kun ne patterit on näköjään ladattavaa mallia ja jos se ei enää lataudu niin on vissiin vaihdettava koko avain.
            Auto Consignment San Diego : How to replace battery in BMW Comfort Access Key - Acura Audi BMW Ford Honda Infiniti Lexus Land Rover Jaguar Mazda Mercedes Mini Nissan Toyota Volkswagen Porsche Lincoln SOLD Volvo Jeep Cadillac Chevy Fiat Hyundai Mercury Dodge Subaru Maserati Smart GMC Harley Davidson Chrysler Tesla Auto Parts Buick Kia Mitsubishi Alfa Romeo auto consignment, auto sales, private party auto sales, auto consignment san diego, auto consulting

            Eikös porukka tilaillut noita avaimia saksan BMW:ltä? Vai olikohan ne niitä perinteisiä avaimia

            comfort access: voit käynnistää autosi avain taskussasi
            Löytyy kyllä tuo comfort access, joten täytyy koittaa aukaista se avain kun pääsee kotiinpäin! Kiitoksia paljon!!!
            E46Ci Facelift, F34Gt

            Ex:
            3-series 4x
            5-series 24x
            7-series 5x
            X3

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by iKivi View Post
              Löytyy kyllä tuo comfort access, joten täytyy koittaa aukaista se avain kun pääsee kotiinpäin! Kiitoksia paljon!!!
              Ja taas tuo merkkiliikkeen tietämys loistaa poissaolollaan...

              Siellä on normaali 3V litiumi paristo,
              olikohan malli cr2032
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • iKivi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 515
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Ja taas tuo merkkiliikkeen tietämys loistaa poissaolollaan...

                Siellä on normaali 3V litiumi paristo,
                olikohan malli cr2032
                Täytyy kyllä sanoa että alkaa vituttaan tuo merkkiliikkeen "asiantuntemus"
                Ainakin Kokkololan Käyttöauto ja Kustcar tuntuvat kilpailevan kummassa on paskempi palvelu ja kovemmat hinnat!
                E46Ci Facelift, F34Gt

                Ex:
                3-series 4x
                5-series 24x
                7-series 5x
                X3

                Comment

                • 338LM
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 191

                  #9
                  Mullakin tuli kojetauluun keltainen avaimenkuva ja patterivaroitus.
                  Vaihdoin sen pienen avattavan luukun alla olevan CR2032 patterin, herjaaminen loppui siihen.

                  Eli voisiko homma olla niin että se nappipatteri on vaan varmistuksena- varsinainen avainkolosta latautuva akkupatteri on kuorien sisällä piilossa?
                  Eli kun vaihdettava nappiparisto loppuu, alkaa herjaaminen taas...?

                  Oon myös huomannut että just tällä avaimella comfort access ei ihan aina laita ovia lukkoon ekalla sormenkosketuksella. Liekö jännite akussa matala ja paristo ei jaksa..?
                  2007 E61 LCI 530xd M-sport

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by 338LM View Post
                    Eli voisiko homma olla niin että se nappipatteri on vaan varmistuksena- varsinainen avainkolosta latautuva akkupatteri on kuorien sisällä piilossa?

                    Oon myös huomannut että just tällä avaimella comfort access ei ihan aina laita ovia lukkoon ekalla sormenkosketuksella. Liekö jännite akussa matala ja paristo ei jaksa..?
                    Niinpä, kun avainta ei koskaan laiteta tuohon koloon, avain toimii aina tuolla patterilla. En lukenut ohjekirjaa, mutta jossakin suositeltiin, että aina välillä avainta pidettäisiin tuossa kolossa. Varmaan juuri tuon latauksen takia.
                    Kun patteri alkaa hyytyä, alkaa juuri tuollaiset ovien avaamattomuudet/sulkeituneisuudet häröillä.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • 338LM
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 191

                      #11
                      Eli siellä on patteri JA akku?

                      Tiesin kyllä tuon lataushomman, ja yrittänyt sitä pidellä virtalukossa. Ilmeisesti akku siis ehtoopuolella.

                      Tinakolvit ja kokemusta pil...tinaamisesta on, olisiko kenelläkään heittää sen nappi-akun tarkkoja speksejä niin tilais sen jo valmiiksi ennen avaamista?
                      2007 E61 LCI 530xd M-sport

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5438
                        • S:t Karins

                        #12
                        Originally posted by 338LM View Post
                        Eli siellä on patteri JA akku?
                        Tuohon en oikein usko.
                        Comfort accses = vaihdettava paristo
                        muut avaimet = akku
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • 545Pilot
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 46
                          • Espoo

                          #13
                          panasonic VL2020 - "Timantti avaimeen"

                          Saksan e-bay.de:ssä noita myydään juurikin BMW:n avaimen akkuna. Maksaa alta 10 euroa. Löytyy varmaan paikallisista akkuliikkeitä Suomessa.

                          panasonic VL2020

                          Ei kannata vaihtaa tavallista patteria tilalle, kun niitä ei lataudu. Pitää alkaa askartelemaan.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by 545Pilot View Post
                            Saksan e-bay.de:ssä noita myydään juurikin BMW:n avaimen akkuna. Maksaa alta 10 euroa. Löytyy varmaan paikallisista akkuliikkeitä Suomessa.

                            panasonic VL2020

                            Ei kannata vaihtaa tavallista patteria tilalle, kun niitä ei lataudu. Pitää alkaa askartelemaan.
                            Tais mennä puurot ja vellit sekaisin,
                            Key-less-go avaimessa on paristo, normalaissa avaimessaon akku jota ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi mutta vaihto voi kyllä onnistua, vaatii avaimen hajoittamisen ja kasaamisen esim. liimaamalla.
                            Last edited by MajorDrake; 01-12-2016, 21:19.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              #15
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Tais mennä puurot ja vellit sekaisin,
                              Key-less-go avaimessa on paristo (ja minun ymmärrykseni mukaan myös akku, en ole varma), normalaissa avaimessaon akku jota ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi mutta vaihto voi kyllä onnistua, vaatii avaimen hajoittamisen ja kasaamisen esim. liimaamalla.
                              Näinhän se on. Eli se paristo on pelkästää sille keyless go toiminnolle. Ja akku käsittääkseni sitte kaukosäätimelle. Normi avaimessa sit pelkästään akku joka latautuu virtalukossa ja seki on vaihdettavissa mutta vaatii "hieman" väkivaltaa.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎