Originally posted by 205/65-15H
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 Avain ongelma
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Tuli tänään omastakin katsottua antennivahvistimen kunto, kun ei enää kaukosäätimet toiminu. Alkuun oireili juurikin niin, että välillä toimi, välillä ei, joskus ihan takaluukun läheisyydestä. Lopulta ei mitenkään.
Omassa oli antennivahvistin silmämääräisesti virheetön, joten johtosarjan kimppuun.
Otin vahvistimen päästä kaikki irti ja purin kaiuttimen irti takakontin "katosta", sitä kautta vedin liittimineen kaikki johdot antennivahvistimelta saakka roikkumaan esille. Olikin joku muukin jo niitä korjaillut. Sitten aloin googlettelemaan ja ihmettelemään sini-keltaista johtoa, jolle en löytänyt auton päästä "paria". Oli vain nysä vahvistimen suunnalta. Kuvassa vasemmalla.
En löytänyt mitään infoa ja purin ja kurkin ja etsin, mutta ei vaan löytynyt mistään tuolle toista päätä. Sitten aloin käymään läpi edellisen tekemiä liitoksia, kolme jäi käteen kutistesukkaa irroittaessa. Sinivalkoinen, ruskeasininen ja joku kolmas noista pienistä.
Ei muutakun kolvi käteen ja uudet liitokset. Nopea testi, liittimet kiinni vahvistimeen --> kaukosäädin toimi!
Sit autoa takas nippuun. 4 tuntia myöhemmin kaikki kasassa, ovet ja takaluukku kiinni, kaukosäätimen nappia painamaan ylpeänä --> ei sano mitään. Prkl, loppupäivän armoton vitutus ja jätän homman jollekin toiselle päivälle.
Ainut mikä tuli mieleen, on, että johtoa uudelleen reitittäessä ja osia kiinnittäessä luukut kiinni, oli antennivahvistimen päässä jo aika niukasti pelivaraa johdon pituuksissa. Yltty juuri ja juuri kiinni ja ihan millipeliä, että sain lipan takas paikoilleen. Ehkä sitten seuraava avaus kiristi entisestään johtoja, koska kiinniasennossahan ne on löysimmillään.. Joten eiköhän sieltä oo taas joku poikki?
EDIT: Toi sinikeltanen muuten taitaa olla comfort access -toimintoon liittyvä. Sitä ei omassa autossa olekaan. Eli joku niistä kolmesta, jotka oli huonosti korjattu, on tuohon kaukosäätöön liittyvä johto.Last edited by JesseV; 18-04-2022, 18:59.
Comment
-
-
Päivitellään tähän vielä, että motivaation palatessa ja tarpeeks pitkän tarkkailujakson avulla aloin tutkimaan uusiksi ja epäilemään tuota vastaanotinta vialliseksi, tai vahvistinmoduulia, mikälie.
Parin kuukauden käyttöjaksolla aloin tajuamaan, että kaukolukituksen toiminta oli aika keliriippuvaista ja nyt kesäkaudella toimi vain aamuisin. Eli tuon lipan ottaessa auringon lämpöä itseensä ja moduulin täten kuumetessa, lakkasi kaukolukitus toimimasta jossain vaiheessa päivää ja yleensä toimi vasta seuraavana aamuna seuraavan kerran.
Tänään totesin normaaliin tapaan aamulla sen toimivaks. Palasin testaamaan aamupäivällä, kun oli sen 30C tuossa auton puolella auringossa, ei toiminut enää. Enkä tosiaan edes käynyt missään sillä autolla. Nappasin sit tuon moduulin irti lipan alta ja laitoin tunniks pakastimeen. Moduuli takas kiinni ja lukitus pelittää.
Osaako joku elektroniikkaguru kertoa oireiden perusteella onko tuossa komponenttivika vai juotosvika? Diy-korjausta? Ainakin sai varmuuden vianlähteeseen nyt.
Comment
-
-
Bemarilla tekivät surkeeta työtä tuon laatikon eristämisessä. Yleensä siellä on niin paljon kosteuden tekemää tuhoa, ettei tule kolvaamalla kuntoon. Hae marmorilta tai romurilta uus/käytetty, jos haluut siitä varmasti toimivan. Uus oli pari vuotta sitten marmorilla n.300€.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
Comment