Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 Avain ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    ^on molempia käytetty, itseasiassa enemmän ”vara-avainta” kun on vaimon käytössä eikä ole herjannut vajaasta akusta vielä. Ei ole comfort accessia.
    Tarkista sen antennivahvistimen kunto ensimmäisenä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1422

      #32
      ^Tänään kokeilin lisää, ottaa herkemmin hainevän lähellä. Mites tuota antennivahvistinta testataan?
      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
      Ioniq5 AWD -22
      Leaf 40kwh -18

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1422

        #33
        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
        Ioniq5 AWD -22
        Leaf 40kwh -18

        Comment

        • JesseV
          Bimmer Rookie
          • Oct 2021
          • 40
          • Nokia

          #34
          Tuli tänään omastakin katsottua antennivahvistimen kunto, kun ei enää kaukosäätimet toiminu. Alkuun oireili juurikin niin, että välillä toimi, välillä ei, joskus ihan takaluukun läheisyydestä. Lopulta ei mitenkään.


          Omassa oli antennivahvistin silmämääräisesti virheetön, joten johtosarjan kimppuun.


          Otin vahvistimen päästä kaikki irti ja purin kaiuttimen irti takakontin "katosta", sitä kautta vedin liittimineen kaikki johdot antennivahvistimelta saakka roikkumaan esille. Olikin joku muukin jo niitä korjaillut. Sitten aloin googlettelemaan ja ihmettelemään sini-keltaista johtoa, jolle en löytänyt auton päästä "paria". Oli vain nysä vahvistimen suunnalta. Kuvassa vasemmalla.




          En löytänyt mitään infoa ja purin ja kurkin ja etsin, mutta ei vaan löytynyt mistään tuolle toista päätä. Sitten aloin käymään läpi edellisen tekemiä liitoksia, kolme jäi käteen kutistesukkaa irroittaessa. Sinivalkoinen, ruskeasininen ja joku kolmas noista pienistä.



          Ei muutakun kolvi käteen ja uudet liitokset. Nopea testi, liittimet kiinni vahvistimeen --> kaukosäädin toimi!


          Sit autoa takas nippuun. 4 tuntia myöhemmin kaikki kasassa, ovet ja takaluukku kiinni, kaukosäätimen nappia painamaan ylpeänä --> ei sano mitään. Prkl, loppupäivän armoton vitutus ja jätän homman jollekin toiselle päivälle.


          Ainut mikä tuli mieleen, on, että johtoa uudelleen reitittäessä ja osia kiinnittäessä luukut kiinni, oli antennivahvistimen päässä jo aika niukasti pelivaraa johdon pituuksissa. Yltty juuri ja juuri kiinni ja ihan millipeliä, että sain lipan takas paikoilleen. Ehkä sitten seuraava avaus kiristi entisestään johtoja, koska kiinniasennossahan ne on löysimmillään.. Joten eiköhän sieltä oo taas joku poikki?



          EDIT: Toi sinikeltanen muuten taitaa olla comfort access -toimintoon liittyvä. Sitä ei omassa autossa olekaan. Eli joku niistä kolmesta, jotka oli huonosti korjattu, on tuohon kaukosäätöön liittyvä johto.
          Last edited by JesseV; 18-04-2022, 18:59.

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1275
            • Kajjjaani

            #35
            Mites jos hommaisi silikoonijohtoa ja tinaisi kunnon jatkot noitten taitosten kohdalle molempiin suuntiin?

            Huh mitä jälkeä tuossa kuvassa
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • JesseV
              Bimmer Rookie
              • Oct 2021
              • 40
              • Nokia

              #36
              Päivitellään tähän vielä, että motivaation palatessa ja tarpeeks pitkän tarkkailujakson avulla aloin tutkimaan uusiksi ja epäilemään tuota vastaanotinta vialliseksi, tai vahvistinmoduulia, mikälie.

              Parin kuukauden käyttöjaksolla aloin tajuamaan, että kaukolukituksen toiminta oli aika keliriippuvaista ja nyt kesäkaudella toimi vain aamuisin. Eli tuon lipan ottaessa auringon lämpöä itseensä ja moduulin täten kuumetessa, lakkasi kaukolukitus toimimasta jossain vaiheessa päivää ja yleensä toimi vasta seuraavana aamuna seuraavan kerran.

              Tänään totesin normaaliin tapaan aamulla sen toimivaks. Palasin testaamaan aamupäivällä, kun oli sen 30C tuossa auton puolella auringossa, ei toiminut enää. Enkä tosiaan edes käynyt missään sillä autolla. Nappasin sit tuon moduulin irti lipan alta ja laitoin tunniks pakastimeen. Moduuli takas kiinni ja lukitus pelittää.

              Osaako joku elektroniikkaguru kertoa oireiden perusteella onko tuossa komponenttivika vai juotosvika? Diy-korjausta? Ainakin sai varmuuden vianlähteeseen nyt.

              Comment

              • edva
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2018
                • 308
                • Pirkkala

                #37
                Bemarilla tekivät surkeeta työtä tuon laatikon eristämisessä. Yleensä siellä on niin paljon kosteuden tekemää tuhoa, ettei tule kolvaamalla kuntoon. Hae marmorilta tai romurilta uus/käytetty, jos haluut siitä varmasti toimivan. Uus oli pari vuotta sitten marmorilla n.300€.
                e61 530xd LCI 3/2007

                Comment

                • T H
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 33
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Ennen kuin hankit uuden niin kokeile ottaa se antennivahvistimen piirilevy erilleen, puhdista ensin elektroniikkapuhdistusspraylla, sitten re-flow eli kuumennat kunnolla kuumailmapuhaltimella molemmilta puolilta.
                  BMW 525d LCI E61 -07
                  Ex. BMW 525i Exe E34 -94 ja BMW 315 E21 -82

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎