memebuy23buy

E61 LCI ilmastointi ei toimi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pemaristiE60
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 135
    • Lieksa

    E61 LCI ilmastointi ei toimi?

    Tämmönen tilanne tuli vastaan, auto on E61 523i -07 LCI eli:
    ilmastointi ei käynisty napista, valo syttyy mutta kierokset ei laske ja ei ala puhaltuu kylmää. Auto käytetty huollossa jossa vaan alipaineistivat järjestelmän ja kone ilmoitti että vuoto on olisi jossain järjestelmässä. Ensimmäisellä kerralla ilmoitti että kylmäainetta 20g ja öljy 0 ja toisella 40g ja öljy 0, en tiiä mitä tuo sitten tarkoittaa. Tiistaina auto menossa paikkaan missä laittavat väriaineen ja tutkivat uv valolla missä vuoto voisi olla ja vikakoodit luetin autosta ei ole vikakoodeja. Eli onko tietoa mikä olisi rikki tai mistä yleensä nämä alkaa vuotamaan sitten sekin mietityttää että jos ilmastointi olisi rikki eli kompressori tms niin kuuluisiko siitä olla vikakoodi autossa? Normaalia kai on että ilmastointi ei käynisty kun kylmäainatta on liian vähän vai? kiitos teillä jo etukäteen avusta!
    Skoda octavia RS 2.0TSi -14
    Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
    Ski-Doo renegade backcountry X -14
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #2
    Etsi sellainen korjaamo jossa jarjestelmä koeponnistetaan typellä.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • pemaristiE60
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 135
      • Lieksa

      #3
      Originally posted by kye View Post
      Etsi sellainen korjaamo jossa jarjestelmä koeponnistetaan typellä.
      Okei, täytyy asiaa selvittää ei vaan taia olla meilä päin sellaista korjaamoa.. mitä erityistä typpi koeponnistus tekee mitä tuo normaali ei tee? lähinnä kiinostaisi se että mistähän saa selvyyden onko tuo kompressori mennyt rikki kun taitaa olla kallein osa tuossa ilmastoinnissa. :think
      Skoda octavia RS 2.0TSi -14
      Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
      Ski-Doo renegade backcountry X -14

      Comment

      • kye
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 320
        • Forssa

        #4
        Kyllä pitäs olla jos mainostavat ilmastointihuoltoa tekevänsä. Ei saisi enää leikkiä tuon värin kanssa, jos toimii nykyisten sääntöjen mukaisesti.

        Oletko käyttäny auto jo kahdesti ilmastointihuollossa? Ekalle kertaa saatu talteen kylmäinetta 20g ja toisella kertaa 40g.
        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
        - N42/46 jakopäät
        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

        tied. 0407247465

        Comment

        • pemaristiE60
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 135
          • Lieksa

          #5
          Originally posted by kye View Post
          Kyllä pitäs olla jos mainostavat ilmastointihuoltoa tekevänsä. Ei saisi enää leikkiä tuon värin kanssa, jos toimii nykyisten sääntöjen mukaisesti.

          Oletko käyttäny auto jo kahdesti ilmastointihuollossa? Ekalle kertaa saatu talteen kylmäinetta 20g ja toisella kertaa 40g.
          Joo, tosiaan samassa paikassa yhen kerran käytin (paikallinen vianor) kone tulosti sillon kuitit missä luki toisessa 20g ja toisessa 40g kun kahesti kokeilivat peräkkäin täyttää, en tiiä mitä nuo lukemat sitten tarkottaa vaan mitään muuta eivät ruvenneet tekemään, sanovat vaan että ei onnistu täyttää että vuoto olisi jossain..
          Skoda octavia RS 2.0TSi -14
          Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
          Ski-Doo renegade backcountry X -14

          Comment

          • 338LM
            Bimmer Rookie
            • Dec 2006
            • 191

            #6
            Ei ole tarkoitus kaapata säiettä...mutta kun aihepiiri passaa just niin...

            Kävin täyttämässä oman ilmaistointini 1kk takaperin. Toimi kyllä, ainakin riittävän hyvin suomen kesään- mutta ajattelin tarkistuttaa varuilta.

            Puolet aineesta puuttui. Täytettiin, ja antoi alipaineistuskokeessa herjat että n puolet vakuumista karkasi johonkin. Eli aika paljon.

            Vuotopaikkaa etsittiin auton käydessä ilmastointi täysillä kolmeen mieheen joka paikasta UV- lampuilla n 30min, ei löytynyt pienintäkään vuotoa mistään. Mukana tutkimuksissa korjaaja jolla vuosien merkkihuoltokokemus Bemareista.

            Noh, auto ajoon ja edelleenkin ilmastointi tuntuu toimivan.
            Tilanne kuitenkin muuttui niin että heti täytön jälkeen kabiiniin alkoi kuulua hiljaa mutta selvästi moottorin kierrosten mukaan muuttuva "urina".
            Ääni hiljenee välittömästi kun AC:n ottaa napista pois päältä. Ääni kuuluu ainoastaan hiljaa ajettaessa, n. kierroksilla 1500-2000, ilmeisesti moottorin muu melu peittää äänen kiekkojen ja/tai nopeuden noustessa maantielukemiin.

            Mitään idiksiä??
            2007 E61 LCI 530xd M-sport

            Comment

            • pemaristiE60
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 135
              • Lieksa

              #7
              jep eli nyt laitettu painetta järjestelmään ja väriainekki ei vaan löytyny tarkkaa paikkaa mutta auton etuosasta vähän apukuskin puolelta kuuluu voimakas suhina eli vissiin letkustossa tai sitten siine kennossa? onko kellään tietoa mitä tämä kenno esim maksaa tai miten työläs se on vaihtaa?
              Skoda octavia RS 2.0TSi -14
              Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
              Ski-Doo renegade backcountry X -14

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                #8
                Tuo "kurina" ilmastoinnin ollessa päällä on varsin yleistä näissä 500-sarjalaisissa...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5478
                  • S:t Karins

                  #9
                  Originally posted by pemaristiE60 View Post
                  onko kellään tietoa mitä tämä kenno esim maksaa tai miten työläs se on vaihtaa?
                  On, jos kenno menee vaihtoon hintaa tulee ja paljon. Koko kojetaulu, lämppärin kennosto ym. pitää purkaa pois jotta pääsee käsiksi kennoon. Mulla oli kennon putki hankautunut puhki muovikotelon reunaan. Merkkiliikkeessä homma kesti kolme ja puoli päivää, sain hinnan tingittyä tasarahaan... 2 k€
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • pemaristiE60
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 135
                    • Lieksa

                    #10
                    Originally posted by Tommix View Post
                    On, jos kenno menee vaihtoon hintaa tulee ja paljon. Koko kojetaulu, lämppärin kennosto ym. pitää purkaa pois jotta pääsee käsiksi kennoon. Mulla oli kennon putki hankautunut puhki muovikotelon reunaan. Merkkiliikkeessä homma kesti kolme ja puoli päivää, sain hinnan tingittyä tasarahaan... 2 k€
                    Okei niinpä tietennii, mut nyt tulee tyhmä kysymys siis jos tämä lauhdutin kenno mikä lie ois menny rikki niin eikös se oo moottorin eessä heti puskurin takana? ihmettelin kun sanoit että kojetaulu täytyy purkaa? itellä tosiaan tämä suhina kuuluu aivan auton etuosasta apukuskin puolelta heti puskurin takaa..
                    Skoda octavia RS 2.0TSi -14
                    Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
                    Ski-Doo renegade backcountry X -14

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Herrat puhuu eri kennosta, Tommix puhui sisätilan kennosta,
                      sinä taas lauhduttimesta joka on keulalla,
                      sen vaihto ei ole monen tunnin homma.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5478
                        • S:t Karins

                        #12
                        Niin puhuin höyrystimestä (?)
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • jad
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 279
                          • Helsinki

                          #13
                          On, jos kenno menee vaihtoon hintaa tulee ja paljon. Koko kojetaulu, lämppärin kennosto ym. pitää purkaa pois jotta pääsee käsiksi kennoon. Mulla oli kennon putki hankautunut puhki muovikotelon reunaan. Merkkiliikkeessä homma kesti kolme ja puoli päivää, sain hinnan tingittyä tasarahaan... 2 k€
                          Ohhoh, vaihdoin töissä tuollaiseen vajaassa 10 tunnissa. Enkä edes pitänyt kiirettä. Asiakas maksoi osineen muistaakseni 1300€

                          Ohessa linkki todisteena työn "suuruudesta".


                          Tuossa yksilössä jonka tein, oli myös kennon putki hapettunut/hinkkaantunut läpiviennistä, josta aineet vuotivat pihalle. Uudessa kennossa oli pinnoite tuossa läpiviennin kohdalla, alkuperäisessä ei ollut suojapinnoitetta. Ajattelinkin että ei taida olla ainoa E6x jossa tällainen ilmastointi vuoto :/
                          Last edited by jad; 16-08-2012, 20:40. Reason: Täsmennystä
                          www.carbonracingteam.fi

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5478
                            • S:t Karins

                            #14
                            Originally posted by jad View Post
                            Ohhoh, vaihdoin töissä tuollaiseen vajaassa 10 tunnissa. Enkä edes pitänyt kiirettä. Asiakas maksoi osineen muistaakseni 1300€

                            Ohessa linkki todisteena työn "suuruudesta".


                            Tuossa yksilössä jonka tein, oli myös kennon putki hapettunut/hinkkaantunut läpiviennistä, josta aineet vuotivat pihalle. Uudessa kennossa oli pinnoite tuossa läpiviennin kohdalla, alkuperäisessä ei ollut suojapinnoitetta. Ajattelinkin että ei taida olla ainoa E6x jossa tällainen ilmastointi vuoto :/
                            Tulipellin läpivientiosia ym. tuossa odoteltiin päivän verran kun vikaa haettiin...
                            Olisko osat olleet 5-600 (kenno ja puhaltimen moottori + rekkulat)?
                            Tuntiveloitus on about 100 €/h joten ~ 14 h ovat tunteja laskuttaneet.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • 338LM
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2006
                              • 191

                              #15
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Tuo "kurina" ilmastoinnin ollessa päällä on varsin yleistä näissä 500-sarjalaisissa...
                              Oma kompura kuulostaa just kun remmiahdin olis pellin alla...ei iso ääni, mutta kuuluu täysin selvästi kabiiniin.
                              2007 E61 LCI 530xd M-sport

                              Comment

                              Working...
                              X