Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalat, E61, 520d, alkuperäisetkö vai hyvät tarvikepalat ? Kokemuksia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nupaha
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 268
    • Pohojanmaa

    Jarrupalat, E61, 520d, alkuperäisetkö vai hyvät tarvikepalat ? Kokemuksia...

    Moro !

    Tarttis vaihtaa taakse jarrupalat. Onko hyviä vaihtoehtoja alkuperäisille jarrupaloille marmoritiskiltä ?
    "Pelkona" se perkuleen vinkuna noissa tarvikepaloissa. Jos jollakulla on suositella hyvät tarvikepalat (lue: edullisemmat kuin alkup. ), joiden kanssa ei tarvi pelätä vinkumista, niin antakaa suosituksia.
    Joissakin tarvikepaloissa on vissiin ollut ongelmia noissa kulumisentunnistamisantureissa.
    Tällä hetkellä Bemariton
    työmatkakiiturina MB Glc 220d
    kauppakassina Audi A3 sedan
    kesäkissana Jaguar XKR
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7486
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by nupaha View Post
    Joissakin tarvikepaloissa on vissiin ollut ongelmia noissa kulumisentunnistamisantureissa.
    Antureilla ja paloilla ei varsinaisesti ole mitään yhteyttä keskenään,
    kunhan se anturi käy paikalleen.

    Anturi maksaa n. 11-12€...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • jiipee
      Bimmer Rookie
      • Apr 2003
      • 130
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Tarvikepalat vinkui ainakin mulla, meni vaihtoon. Nuo vinkuvat palat ostin isosta bemariosia myyvästä ketjusta.

      Comment

      • nupaha
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 268
        • Pohojanmaa

        #4
        Originally posted by jiipee View Post
        Tarvikepalat vinkui ainakin mulla, meni vaihtoon. Nuo vinkuvat palat ostin isosta bemariosia myyvästä ketjusta.
        Joo, kohtuu arvokkaitahan nuo alkuperäispalat ovat, mutta olen sen valmis makasamaan, jos ei muualta kunnolisia, vinkumattomia, saa.
        Kukas noi alkuperäispalat mahtaa valmistaa ?
        Tällä hetkellä Bemariton
        työmatkakiiturina MB Glc 220d
        kauppakassina Audi A3 sedan
        kesäkissana Jaguar XKR

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2971
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by nupaha View Post
          Kukas noi alkuperäispalat mahtaa valmistaa ?
          Textar.
          Itse otin riskin ja ostin TI-tarvikkeesta Ogelista tarvikelevyt ja palat (merkeistä ei hajua). oli joku ihmeellinen nimi paketissa. Ovat myyneet takseihin noita paljon eikä maksaneet paljoa. Nyt on melkein 10 tkm takana ja hyvin ovat toimineet ja ilman mitään vinkumisia.
          Yleensä karsastan ei Original Teileja, mutta tällä kertaa arpa suosi
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • yazzo
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 24
            • Tampere

            #6
            Tuppaa usein olemaan nämä "mitä merkkiä suosittelette...?" -keskustelut loputtomia listoja ilman suurempia viisauksia, mutta pakko kommentoida kun asia on aika tuore. Itse laitoin viime pyhänä omaan 530:een taakse tarvikettakin tarvikkeemmalta kuulostavat Road House -palat, jotka istuivat kyllä 100% hyvin ja ainakin parin sadan kilsan jälkeisellä kokemuksella voin sanoa, etteivät kitise. Palan reunoissa oli samanlaiset pehmikkeet (värähtelyn vaimennus, kenties?) kuin orkkispaloissakin.
            E92 335i 2007
            ex. E61 530d 2007

            Comment

            • L.L.
              Newbiemmer
              • Feb 2011
              • 22
              • Hämeenlinna

              #7
              Vajaa vuosi sitten vaihdoin taakse Boschin palat ja Zimmermannin levyt. Ei ole kitinöitä kuulunut.
              E61 530dA -05

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                #8
                Omaan E39 farkkuun vaihdoin Ate Ceramic -sarjan jarrupalat joka kulmaan ja vaikuttavat asiallisilta, kuten Aten valmisteilta voi odottaakin. Valmistaja mainostaa kyseisiä paloja fraasilla "Low-dust, noise-free, long-life". Hintaeroa Aten perinteisiin paloihin 5-10 eur/sarja.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2971
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by yazzo View Post
                  tarvikettakin tarvikkeemmalta kuulostavat Road House -palat, jotka istuivat kyllä 100% hyvin
                  Kuulostaa jotenkin tutulta. Samat ilmeisesti laitoin minäkin. Merkki kyllä melkein naurattaa, ikinä kuullutkaan, mutta hyvin toimivat.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • nupaha
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 268
                    • Pohojanmaa

                    #10
                    Originally posted by yazzo View Post
                    Tuppaa usein olemaan nämä "mitä merkkiä suosittelette...?" -keskustelut loputtomia listoja ilman suurempia viisauksia, mutta pakko kommentoida kun asia on aika tuore. Itse laitoin viime pyhänä omaan 530:een taakse tarvikettakin tarvikkeemmalta kuulostavat Road House -palat, jotka istuivat kyllä 100% hyvin ja ainakin parin sadan kilsan jälkeisellä kokemuksella voin sanoa, etteivät kitise. Palan reunoissa oli samanlaiset pehmikkeet (värähtelyn vaimennus, kenties?) kuin orkkispaloissakin.
                    Road Houset tuli kans haettua paikallisesta tarvikeliikkeestä. Antoivat palautustakuun, jos vinkuu, joten tohdin ottaa. Paikallista on kuitenkin mukava suosia.
                    Tällä hetkellä Bemariton
                    työmatkakiiturina MB Glc 220d
                    kauppakassina Audi A3 sedan
                    kesäkissana Jaguar XKR

                    Comment

                    • _juha_
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 36
                      • Finland

                      #11
                      Tein sen virheen että ostin halvat ja vinkui kuin sirkkeli, vitutti, vein takaisin kauppaan ja sanoin ettei näillä mitään tee. Vaihtoivat "merkkipaloihin" ja ulinat loppui. Vinkumista ei tarvitse kuunnella (eli huonot osat takaisin kauppaan), toki on siinä vaihtamisen vaiva jos sattuu huonot palat ensin ostamaan.

                      Comment

                      • nupaha
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 268
                        • Pohojanmaa

                        #12
                        Tunnistimet

                        Mites muuten noiden tunnitimien kanssa ? Pitääkö ne aina uusia vai voiko niitä irrottaa vanhoista paloista ? Paikallises ei ollut tunnistimia ja meinaan sunnuntaina vaihtaa noi palat taakse. Vielä ois pari päivää aikaa hommata ne jos tarvii.
                        Tällä hetkellä Bemariton
                        työmatkakiiturina MB Glc 220d
                        kauppakassina Audi A3 sedan
                        kesäkissana Jaguar XKR

                        Comment

                        • yazzo
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 24
                          • Tampere

                          #13
                          Voihan sinne vanhat tunnistimet laittaa uusien palojen kanssa, mutta melkoisella todennäköisyydellä et saa palojen huoltoväliä resetoitua aluperäisille lukemille. Eli samalla vaivalla se piuha kannattaa uusia. Aiheesta löytyy keskustelua tältä lankulta.
                          E92 335i 2007
                          ex. E61 530d 2007

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7486
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by nupaha View Post
                            Mites muuten noiden tunnitimien kanssa ? Pitääkö ne aina uusia vai voiko niitä irrottaa vanhoista paloista ? Paikallises ei ollut tunnistimia ja meinaan sunnuntaina vaihtaa noi palat taakse. Vielä ois pari päivää aikaa hommata ne jos tarvii.
                            Pitää uusia.
                            Hätäkeinona käy vanhojen anturien johtojen oikosulkeminen jos haluaa
                            hälyistä eroon, tällöin nollaaminen onnistuu.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              #15
                              ad-varaosilta tuli "alkuperäisiä vastaavat" e39iin ja niissä tuntuma hieman muuttui epämääräisemmäksi ja jarrupölyä jäi hieman vanteisiin. Tavalliselle kuskille varmasti ihan hyvät ja halvat mutta kun itse pesee autonsa niin ei toi jarrupöly oikein innosta-->ehdottomasti originaalit.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎