Motonetin takajarrupalat laitettu tunnistimineen ja koko paketin hinta oli n. reilu 40e sekä näppärä huoltomies ne laittoi, ei ottanut työstä juuri tuota enempää. Tunnistin kuluu yhtä lailla kuin palat eli se kannattaa myös vaihtaa samalla, koska on edullinen ja uusien kulumisen seurantaan sen vaatii. Olen kyllä ollut tyytyväinen tarvikepaloihin ja muutama tonni vaihdon jälkeen ajettu ja ei mitään vinkumista tms. Jarrut tuntuvat todella napakoilta eli kyllä noita voi suositella. Talvesta en tiedä, mutta kommentoidaan sitten lisää...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrupalat, E61, 520d, alkuperäisetkö vai hyvät tarvikepalat ? Kokemuksia...
Collapse
X
-
* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
-
-
Jäi vaihtaminen tältä päivältä, kun en saanut noita tunnistimia. Vastausten perusteella ei ole järkeä kokeilla noilla vanhoilla enkä tosiaan uusia tunnistimia saanut, kun tuo vaimokaan ei innostunut vapaapäivänään lähtemään "rettukaupoolle". Paikallisesta saa tilaamalla, joten pitää mennä maanantaina sinne.
Kiitos taas kaikille tiedoista !työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Originally posted by nupaha View PostJäi vaihtaminen tältä päivältä, kun en saanut noita tunnistimia. Vastausten perusteella ei ole järkeä kokeilla noilla vanhoilla enkä tosiaan uusia tunnistimia saanut, kun tuo vaimokaan ei innostunut vapaapäivänään lähtemään "rettukaupoolle". Paikallisesta saa tilaamalla, joten pitää mennä maanantaina sinne.
Kiitos taas kaikille tiedoista !
Jarrupalat ja anturi hommattu ja olis vaihdon aika. Tuli vaan sellainen asia mieleeni, että vaatiiko tuo Bemarin takajarrusylinterin sisään painaminen jotain erikoistyökalua, niin kuin esim VAG-konsernin vehekeissä. Meneekö vaan suoraan säätöleukapihdeillä tms painamalla ?
Ajattelin kysyä etukäteen, jottei tulisi yllätyksiä.työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Originally posted by nupaha View PostMoro taas !
Jarrupalat ja anturi hommattu ja olis vaihdon aika. Tuli vaan sellainen asia mieleeni, että vaatiiko tuo Bemarin takajarrusylinterin sisään painaminen jotain erikoistyökalua, niin kuin esim VAG-konsernin vehekeissä. Meneekö vaan suoraan säätöleukapihdeillä tms painamalla ?
Ajattelin kysyä etukäteen, jottei tulisi yllätyksiä.E61 530dA -05
Comment
-
-
Anturin nollaus LCI
Moro taas !
Operaatio tuli tehtyä ja kaikki sinänsä ihan normikauraa, jos jarrupaloja on ennenkin vaihdellu. Näin ekakertalaisena jouduin hiukan etsimään sitä tunnistimen liitintä ja ehdin jo purkaa "puoliperää" (no ehkä vähän liioittelin) eli akkukotelot jne ennen kuin huomasin sen sisälokarin luukun, jonka takana se tunnistimen liitin oli eli tämä ekakertalaisille opiksi. Se tunnistin on apparinpuolella ja ostakaa se tunnistin, kun vaidatte palat, niin säästyy ongelmilta.
Ja ongelmista puheenollen, niin voisko joku kertoa, niin että tyhmä insinöörikin asian ymmärtää (no joo, voi olla mission impossible) eli miten noissa LCI-malleissa nollataan nuo jarrupalat.
Kokeilin trippi-kikkaa ja sain kyllä sen kolmion syttymään, mutta siitä en päässyt eteenpäin.
Pitääkö käydä pajalla vai onko ehdotuksia ?
Jarrupalat oli muuten tarvikepalat eikä pienen ajelujen jälkeen ainakaan vinkuneet. Palojenmerkki oli Road House, joita muutamat muutkin foorumilaiset olivat laittaneet.työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
Comment