Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 523lci käyntihäiriö kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tahvoo
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 6
    • Nokia

    #31
    Moi kaikki foorumilaiset. Minulla myös vastaavat ongelmat n53 koneessa eli kylmänä tyhjäkäynti täristää ja välillä sammuu. vikakoodia tulee useammasta sylinteristä cylinder misfire. Myös lämpöisellä koneella ajaessa tuntuu välillä lievä nykäys ja tyhjäkäynti hyvin lievästi epävakaata ei kuitenkaan mitään verrattuna kylmään koneeseen, vikakoodeja ei kuitenkaan lämpöisellä koneella anna. Tehoja löytyy kuitenkin normaalisti ja kulutuskin normaali.

    Ongelmat alkoivat korkeapainebensapumpun hajottua. Korkepainepumpun kanssa vaihdettiin yhtä aikaa tulpat ja puolat. Auto toimi pari päivää normaalisti, kunnes samat ongelmat palasivat. Nyt on ehdotettu suutinten vaihtamista.

    Onko kellään kokemusta suutinten huoltamisesta esim. tälläisessa paikassa: http://www.finjector.com/fi/palvelut/palvelu-1/ vai kannattaako ostaa suosiolla uudet suuttimet? Näkyvät Schmiedmannilla olevan 230 €/kpl.
    E60 530ix LCI -07

    Comment

    • Maili
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 446
      • E-pohjanmaa

      #32
      Eipä noita varmaan kovin laajasti pysty huoltaa. Ite tuumailin samaa, mutta uudet päädyin ostamaan.
      Bemariosilta ostin, kun niillä oli heti hyllyssä, eikä tarvinnut viikkokaupalla odotella.
      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

      Comment

      • Tahvoo
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 6
        • Nokia

        #33
        Kannattaako suutinten vaihdon yhteydessä vaihtaa myös jotain muuta vai riittääkö pelkät suuttimet ja ne eristerenkaat ja koodaus?
        E60 530ix LCI -07

        Comment

        • KoPe
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 251
          • Helsinki

          #34
          Omassa F10 N53 523:ssa oli vastaankaltaista vikaa. Oireili niin, että esim. aamulla kylmäkäynnistyksen jälkeen kävi epätasaisesti ja ikään kuin vajailla pytyillä. Syy oli suutinvuoto.

          Suutin tai pari vuosivat niin, että yön aikana ne tiputtivat sylinteriin bensaa, joka ei sitten syttynyt, ennen kuin kone oli tarpeeksi lämmin ja sylinteri lähti kuivumaan ja bensa syttyi taas. Keltainen vikavalo yleensä syttyi. Jos auto seisoi vain tunnin ja pari, ei vikavaloa ja eikä käyntihäiriöitä, koska sylinteriin tippunut bensa paloi käynnistyksessä. Ajossa ei lämpimänä ollut ongelmia.

          Joku vikakoodi jäi, kun BMW tutki asiaa, suuttimet vaihdettiin takuuseen.
          KoPe
          --------
          Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            #35
            Originally posted by Tahvoo View Post
            Kannattaako suutinten vaihdon yhteydessä vaihtaa myös jotain muuta vai riittääkö pelkät suuttimet ja ne eristerenkaat ja koodaus?
            uusissa suuttimissa tulee ne teflon renkaat mukana.
            suuttimissa olevaa alumiini kuppia ei saa irrottaa ennen asennusta, koska tiiviste rengas alkaa "turvota" . VOIPI TULLA PIENI ONGELMA JOS tiivisteet pääsee turpoamaan liian isoksi.

            tulpat voisi varoiksi vaihtaa JOS ei edellisestä vaihdosta ole tietoa.

            hyllyssä 6 kpl tehdasuusia uudempaa ns.11 sarjaa olevia suuttimia.
            kiinnostusta?
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #36
              Originally posted by e46touring View Post
              uusissa suuttimissa tulee ne teflon renkaat mukana.
              suuttimissa olevaa alumiini kuppia ei saa irrottaa ennen asennusta, koska tiiviste rengas alkaa "turvota" . VOIPI TULLA PIENI ONGELMA JOS tiivisteet pääsee turpoamaan liian isoksi.

              tulpat voisi varoiksi vaihtaa JOS ei edellisestä vaihdosta ole tietoa.

              hyllyssä 6 kpl tehdasuusia uudempaa ns.11 sarjaa olevia suuttimia.
              kiinnostusta?
              Tulee teflonit mutta ei buffertia"eristettä". Enpä ole turpoavaan tiivisteeseen törmännyt, kun asennustyökalulla venyttäen.

              Jos ovat järkevässä hinnassa niin laitshan privaa.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #37
                Originally posted by suppari View Post
                Tulee teflonit mutta ei buffertia"eristettä". Enpä ole turpoavaan tiivisteeseen törmännyt, kun asennustyökalulla venyttäen.

                Jos ovat järkevässä hinnassa niin laitshan privaa.
                kurkkaa TIS dokumentti RA 13 53 310.
                Erikseen vielä varoittavat poistamasta suojakupua max 10 min ennen asennusta.
                muuten voi PTFE sealing ring swells up.

                priva viestejä alkoi tulemaan.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎