Tässä taannoin minäkin valitin huonokäyntistä 523:sta ja keltaista moottorivaloa. Homma korjaantui helposti kutossylinterin puolan vaihdolla. Viikko alkoi samoissa merkeissä kun suoritin siirtymää Jyväskylä - Tampere. Rampilta kiihdyttäessä tehot hukkaan, merkkivalo palamaan, ja etenkin tyhjäkäynnillä helkutinmoinen täristys. Tämä tuli n. 6 kilsan ajon jälkeen kun kotoa lähti. Limputin autolla matkan lopppuun kun töille piti päästä. Illalla auto duunista käyntiin, ja toimi kuin ajatus ja valo oli poissa. Olin kuitenkin kerennyt varata seuraavalle aamulle RK-Cityhuoltoon ajan vikakoodin lukuun. Siellä kävin tiistaina ja valo ei silloin enää palanut. Ainoa vikakoodi mikä löytyi oli "Katalysaattorin tehoaste alhainen". Saman koodin luki Laakkonen kun vaihtoivat kutossylinteriin puolan ja nollasivat silloin. Oli kuulemma normaalia että voi tulla just ton huonon käynnin seurauksena. Päästöt oli viimeviikon katsastuksessa kuin oppikirjasta, eli ei oikein kattivialta vaikuta.
No, tyytyväisenä hotellille päin, ja parin kilsan jälkeen syttyi taas valo ja käynti huonoksi. Just ennen viittä kun olin auton hakenut, en enää pajalle ajanut vaan menin hotelliin, auto parkkiin ja kokeilu niin käynnistämällä uudestaan käynti normalisoitui. Nyt masiina toimi loppuviikon ok. Tosin ajettiin vain parin kilsan siirtymää. Tänään sitten hiukan pitempää ajoa, ja taas motarin rampissa tällä kertaa hiljentäessä käynti huonoksi, ja moottorivalo päälle. Erona on että enää valo ei lähde pois. Nytkin kun ajoin tuon 10 kilsaa hotellille, oli valo päällä koko ajan. Käynti oli suht normaalia, mutta liikkeelle lähtiessä tuntuu käyntihärö heti vähän tyhjäkäyntiä isommilla kierroksilla, mutta homma normalisoituu kun kiekat kasvaa.
Jahka tästä huomenna kotiudun Jyväskylään, niin pitää saada kyllä vikakoodeja tuosta lukuun. Mutta osaako arvon raati sanoa, voisiko toinen rikkoutuva puola tehdä tämmöiset oireet? Eli olisi vähän toimii ei toimi asennossa? Eka vaihdon yhteydessä virhevalo ei sammunut ilman nollausta vaikka käynti oli kunnossa ja puola vaihdettu, koska se katin virhe oli sinne ilmeisesti jäänyt...
Semmoinen tuli muuten vielä mieleen, että päivää ennen tota oireilu ajeltiin ja huomasin että ajotietokoneen kulutus näytti pelkkää nolla mittaristossa (siis se keski). Kun iDrivestä meni kattoon, se näytti ok. Ja kun teki sielä resetin kulutuslukemalle niin tuli taas näkyviin. Tuskinpa tähän liittyy mutta oli outo juttu. Vielä pari päivää ennen tätä kun olin pessyt auton edellisiltana, hinkkaili auto itseään hyvän tovin käyntiin ennenkuin lähti. Lähti kuitenkin, hiukan takellellen, mutta ei vikavaloja ja toimi ok sen jälkeen nuo pari päivää ennen koko episodia.
t.Pekka
No, tyytyväisenä hotellille päin, ja parin kilsan jälkeen syttyi taas valo ja käynti huonoksi. Just ennen viittä kun olin auton hakenut, en enää pajalle ajanut vaan menin hotelliin, auto parkkiin ja kokeilu niin käynnistämällä uudestaan käynti normalisoitui. Nyt masiina toimi loppuviikon ok. Tosin ajettiin vain parin kilsan siirtymää. Tänään sitten hiukan pitempää ajoa, ja taas motarin rampissa tällä kertaa hiljentäessä käynti huonoksi, ja moottorivalo päälle. Erona on että enää valo ei lähde pois. Nytkin kun ajoin tuon 10 kilsaa hotellille, oli valo päällä koko ajan. Käynti oli suht normaalia, mutta liikkeelle lähtiessä tuntuu käyntihärö heti vähän tyhjäkäyntiä isommilla kierroksilla, mutta homma normalisoituu kun kiekat kasvaa.
Jahka tästä huomenna kotiudun Jyväskylään, niin pitää saada kyllä vikakoodeja tuosta lukuun. Mutta osaako arvon raati sanoa, voisiko toinen rikkoutuva puola tehdä tämmöiset oireet? Eli olisi vähän toimii ei toimi asennossa? Eka vaihdon yhteydessä virhevalo ei sammunut ilman nollausta vaikka käynti oli kunnossa ja puola vaihdettu, koska se katin virhe oli sinne ilmeisesti jäänyt...
Semmoinen tuli muuten vielä mieleen, että päivää ennen tota oireilu ajeltiin ja huomasin että ajotietokoneen kulutus näytti pelkkää nolla mittaristossa (siis se keski). Kun iDrivestä meni kattoon, se näytti ok. Ja kun teki sielä resetin kulutuslukemalle niin tuli taas näkyviin. Tuskinpa tähän liittyy mutta oli outo juttu. Vielä pari päivää ennen tätä kun olin pessyt auton edellisiltana, hinkkaili auto itseään hyvän tovin käyntiin ennenkuin lähti. Lähti kuitenkin, hiukan takellellen, mutta ei vikavaloja ja toimi ok sen jälkeen nuo pari päivää ennen koko episodia.
t.Pekka
Comment