Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jälleen keltaista moottorivalo e60 LCI 523iA -2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlpinWeiss
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 927
    • West coast

    #16
    Terve,

    Itsellä ihan samat oireet N53B30:ssa. Ei tahtonyt käydä hyvin ollenkaan kaikilla ja vikakoodiksi antoi ainoastaan misfireä 5,6 pytyille. Noh, vaihdettiin sit 3-6 pyttyjen puolat ja kaikki tulpat. Vikavalo ei ole enää syttynyt ja käy normaalisti muuten, mutta kylmänä saattaa käydä vajailla ja kun käynnistää uusiksi niin kaikki ok. Sanotaanko vaikka että näin käy noin yhdellä starttauksella kymmenestä. Joskus harvoin ajossa tuntee pienen nyppäisyn, mutta kun kerran ei anna vikakoodeja ja toimii jotenkuten niin ajellaan nyt ja odotetaan meneekö pahemmaksi. Korjataan jos jollakulla olisi antaa jotain vinkkejä! Suuttimet on vaihdettu huoltohistorian mukaan joskus kaikki ja senkin jälkeen yksi. Korkeapainepumppu on vaihdettu vuosi sitten. Tankkiin tempastiin myös suutt. puhdistusaine kahteen kertaan. Mitä ihmettä tästä nyt sitten alkaisi vaihtelemaan? Ja pystyykö suuttimet vaihtamaan kunnolla itse, vai tarviiko koodailla? Riittääkö inpa tms?
    MBCLK240 -02
    E36 318 -93
    E46 320 Ci -01
    E46 330 CiA -01
    E60 520i -04
    E93 325i -07
    F36 420xi -16

    Comment

    • Ganes
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 189
      • Lounais-Suomi

      #17
      Taas kymysys? Missä järjestyksessä noi pytyt on? Meinaan sitä puolahommaa katselin tossa joku päivä sitten ja niihin neljään näkyvillä olevaan pyttyynhän nuo nyt vaihtaa jopa meikäläinenkin heittämällä, mutta sit ne kaks pyttyä ku on sen lipan alla. Niitähän nyt ei vaihdetakkaan ihan niin helposti vaan se lippa täytyy jotenki purkaa tieltä? Eli onko 1-sylinteri keulimmaisena ja kakkonen seuraavana vai...?
      Ensi viikolle on aika öljynvaihtoon ja vikakoodinlukuun.
      Niin ja toinen kymysys? Tuo moottorivalo on nyt 4 kertaa palanut ja sitten aina hetken päästä sammunut kun uudelleen käynnistää. Eli jääkö siitä jotakin vikakoodia muistiin kun se valo on sammunut? Vai pitääkö valon palaa kun vikakoodeja katsellaan?
      e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

      Comment

      • Björkka
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 45
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Ganes View Post
        Taas kymysys? Missä järjestyksessä noi pytyt on? Meinaan sitä puolahommaa katselin tossa joku päivä sitten ja niihin neljään näkyvillä olevaan pyttyynhän nuo nyt vaihtaa jopa meikäläinenkin heittämällä, mutta sit ne kaks pyttyä ku on sen lipan alla. Niitähän nyt ei vaihdetakkaan ihan niin helposti vaan se lippa täytyy jotenki purkaa tieltä? Eli onko 1-sylinteri keulimmaisena ja kakkonen seuraavana vai...?
        Ensi viikolle on aika öljynvaihtoon ja vikakoodinlukuun.
        Niin ja toinen kymysys? Tuo moottorivalo on nyt 4 kertaa palanut ja sitten aina hetken päästä sammunut kun uudelleen käynnistää. Eli jääkö siitä jotakin vikakoodia muistiin kun se valo on sammunut? Vai pitääkö valon palaa kun vikakoodeja katsellaan?
        Käsittääkseni menee edestä taakse 1-6. Itselläni ensimmäinen huolto/korjaus/ylläpidollinen toimenpide, jonka tuolle autolleni tein oli kakkospuolan vaihto. Tein sen poistamalla koko kopan, eli olisi pystynyt vaihtamaan kaikki puolat siinä samalla. Ei se ainakaan N53:lla ole mitenkään vaikeaa poistaa edestä kaikkea tarvittavaa, jotta saa kopan koneen päältä pois. Hetki siinä menee aikaa, mutta helppoa on.

        Myös vikakoodien osalta olen antanut kertoa, että koodit jää muistiin vaikka auto itse sammuttaakin vikavalon.
        i4 M50 ja ameriikkalainen akkuporakone...

        Comment

        • Ganes
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 189
          • Lounais-Suomi

          #19
          Tänks!!
          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

          Comment

          • Ganes
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 189
            • Lounais-Suomi

            #20
            Huollatin autoni noin noin kuukausi sitten ja samalla luettiin ne vikakoodit. Koodeja tuli kuulemma molemmista vanoksista. Asentaja oli kuitenkin sitä mieltä, että kovaa ajoa vaan jos ei kerran muuten oireile. Nyt kuitenkin valo on palanut jo pari viikkoa putkeen, eikä enää sammu uusien käynnistysten yhteydessä kuten aiemmin. Käväisimme juuri Kolmårdenissa ja tuolla reissulla huomasin muutaman askarruttavan jutun joita en aiemmin ole huomannut. Tuntui kuin autossa ei olisi kaikki vääntö tallella alakierroksilla, sekä kun moottori joutuu työskentelemään kovemmin kuuluu auton sisälle selvästi kovempi pakoääni kuin aiemmin? Aivan kuin putkistossa olisi vuoto yms.. Sitten vielä kuin kermana kakun päälle öljyntasosta tuli hälytys ajossa noin 100 km ennen Tukholmaa, eli mittarin mukaan öljyn pinta oli laskenut minimiin. Kuitenkin Tukholman keskustassa mittari yhtäkkiä näyttikin ne tavalliset 3 palkkia öljyä koneessa? Voi helvetti sentään. Edellisen pemarini e38:N kanssa sain kirota lähes joka helvetin reissulla kaikenlaisia erinäisiä vikoja ym.. Ja tämä taitaa olla samanlaista sekundapaskaa... Kuitenkin alle 100tkm ajettu e60:think No vikakoodeja täytyy mennä uudestaan luettamaan kunhan nyt jaksaa. Jotenki sitä vaan toivois autolta myöskin hyvää luotettavuutta sekä viattomuutta, hyvien ajo-ominaisuuksien sekä tyylikkyydellään lisäksi, mutta eivät kai ne koskaan taida samaan pakettiin mahtua
            e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

            Comment

            • harriba
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 420
              • Espoo

              #21
              Originally posted by Ganes View Post
              Keltainen moottorivalo syttyi täälläkin kesken ajon. Seisoin normaalisti risteyksessä odottamassa vuoroani kun moottorin kierrokset hieman heilahtivat ja valo syttyi tauluun.
              Käyttöohjekirjassa ei sanota valosta yhtään mitään.
              Moottori käy ja kukkuu ainakin kaupunkiajossa sekä tyhjäkäynnillä ihan normaalisti, kuten ennenkin.
              Keskiviikkona pitäis perheen kera lähteä reissuun ja ennen sitä olis hyvä saada asiaan selvyys, että uskaltaako tuolla yleensäkkään ajaa minnekkään?
              Löytyiskö täältä Turun alueelta hemmoa, joka vois ne vikakoodit lukaista pikana. Maksua vastaa tietenkin. Nyt on tää aika vaan semmonen, että merkkiliikkeeseen en satavarmasti saa aikaa ennen keskiviikkoa.
              Liian hyvinhän tää onki toiminu ostohetkestä lähtien. Eli siis jo monta kuukautta
              Tuo keltainen runkvist-valo on siellä vain ja ainoastaan saastemääräysten johdosta. Eli jokin säännös määrää että tietyt moottorin vikakoodit (=kaikki päästöihin vaikuttavat) joutuvat tuon valon sytyttämään, vaikkei autossa sen dramaattisempaa vikaa olisikaan. Sitten kun tulee akuutimpi oikea probleema niin kojelaudassa alkaa vilkkua hiukan muutakin kuin tuo moottorin kuvake.

              Joten jos auto muuten toimii mutta keltainen valo syttyy, niin mielestäni ajoa vaan ja sitten kun sopiva rako on niin vikakoodien lukuun. Onneksi se jää mulla sopivasti ratin kehän taa piiloon.

              Vikakoodien lukuun tarvittavan usbikaapelin tilasin netistä jollain parilla kympillä + INPA:n instaukseen meni hiukan aikaa. Pääseepähän harrastamaan.

              Omassa N52:ssa muuten nuo VANOS-kitinät hävisivät solenoidien putsauksella ja päittäin vaihdolla (http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486201).
              Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
              X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

              Comment

              • Ganes
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 189
                • Lounais-Suomi

                #22
                Taas tulis pari kysymystä. Eli meneekö tämmönen vehje katsastuksessa läpi jos tuo keltainen valo tollottaa tuossa taulussa? Meinaan vaan, että pitääkö tässä jokin vikakoodit nollaava laite alkaa hankkimaan ja toivoa aina katsastuspäivänä, jottei tuo valo syttyis. Ja sitten toinen joka nyt ei varsinaisesti tähän topikkiin kuulu, mutta miten tästä koneesta voi oikeasti tuon öljymäärän tarkastaa kun kerran tuo öljyntasomittarikin vaikuttaa olevan mulla niin epäluotettava? On kyllä vihoviimeisen insinöörin suunnittelema tuollainen perkeleen mittari ja normaalin öljytikun poisjättäminen. Täysin idioottimaista!!!
                e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                Comment

                • code_xi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 64
                  • Kempele

                  #23
                  Kylläpä noista moottoripuolen vioista mahtaa tulla hylky konttorilla.

                  Ja tuo öljytikun puuttuminen on kyllä erikoista... En tuota iDrive mittausta pidä kyllä kovin luotettavana. Omassa pirssissä jokin aika takaperin tarkistin öljytason olevan tapissa, siitä paripäivä eteenpäin alkoi herjaamaan matalasta tasosta. Jonkun päivää herjaili tuosta, eli ei ollut hetkellinen häiriö. Puolen litran lisäyksellä taas kilahti tappiin.
                  E60 530i LCI M-Sport 2007

                  Comment

                  • Ganes
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 189
                    • Lounais-Suomi

                    #24
                    Originally posted by code_xi View Post
                    Kylläpä noista moottoripuolen vioista mahtaa tulla hylky konttorilla.

                    Ja tuo öljytikun puuttuminen on kyllä erikoista... En tuota iDrive mittausta pidä kyllä kovin luotettavana. Omassa pirssissä jokin aika takaperin tarkistin öljytason olevan tapissa, siitä paripäivä eteenpäin alkoi herjaamaan matalasta tasosta. Jonkun päivää herjaili tuosta, eli ei ollut hetkellinen häiriö. Puolen litran lisäyksellä taas kilahti tappiin.
                    Joo sehän tuossa onki idioottimaista, että kun se ilmoitti mullekki ajossa, että "öljyn pinta minimissä, lisää 1litra öljyä" Jos tosiaan olisin lisännyt sen litran sitä öljyä tonne nii johan olis kone hukkunu öljyyn. Tai sitte päinvastoin, jos siellä onki öljy vähissä ja en nyt sitä taas uskalla lisätä kun se näyttää taas kolmea pykälää niin kiinnihän se leikkaa jossakin vaiheessa jos öljy vielä paljoki vähenee! Voi vanhanajan öljytikku! Tuu takasi!!
                    e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                    Comment

                    • Basillicus
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2010
                      • 153
                      • Turku

                      #25
                      Tuskin se kovin nopeasti leipoo kiinni. Itsellä hajosi entisestä autosta (se oli tosin M54-moottorilla) öljytason anturi joskus. Moottori oli kova syömään öljyä (n. 1l/2500km) enkä tiennyt tätä vielä silloin kun auto oli suht tuore. Noh, ajelin sillä sitten niin kauan että öljynpaineen varoitusvalo eräänä kauniina päivänä syttyi. Siinä vaiheessa koneessa taisi olla öljyä jäljellä litra tai max pari, päätellen siitä että korjaamossa saivat laskea muistaakseni nelisen litraa öljyä sisään ennen kuin mittatikun sopiva taso saavutettiin.

                      Ajelin siis tuhansia kilometrejä vähenevällä öljymäärällä, ja ainoa oire oli että nostajat vähän nakutti kun kone oli kylmä. Tämän jälkeen ehdin ajaa vielä 50tkm ilman mitään ongelmia kunnes tuli hirvi vastaan ja lopetti auton tarun. Tietty eihän tuo moottorille varmaan hyväksi ollut ja voipi olla että myöhemmin olisi tullut ongelmia vastaan, mutta aika kestävä pata tuo oli.
                      BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                      ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                      Comment

                      • Ganes
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 189
                        • Lounais-Suomi

                        #26
                        No nii! Nyt tuo öljyntasonäyttö näyttää lähes joka ajolla eri palkkeja! Välillä 3,2,1 palkkia ja välillä pyytää lisäämääm litran öljyä.Mätänetissä näköjään maksais tollanen öljytason anturi 119e. Marmorihinta varmaanki tuplaten. Mites sellasen vaihto? Eihän se varmaan onnistu ilman öljynvaihtoa vai? Näillä öljyillä on vasta noin 3000km ajettu, joten sekin hieman harmittaa, jos taas pitää nekin vaihtaa.
                        e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                        Comment

                        • stiig
                          Newbiemmer
                          • Aug 2013
                          • 1
                          • Pori

                          #27
                          Originally posted by Ganes View Post
                          Huollatin autoni noin noin kuukausi sitten ja samalla luettiin ne vikakoodit. Koodeja tuli kuulemma molemmista vanoksista. Asentaja oli kuitenkin sitä mieltä, että kovaa ajoa vaan jos ei kerran muuten oireile. Nyt kuitenkin valo on palanut jo pari viikkoa putkeen, eikä enää sammu uusien käynnistysten yhteydessä kuten aiemmin. Käväisimme juuri Kolmårdenissa ja tuolla reissulla huomasin muutaman askarruttavan jutun joita en aiemmin ole huomannut. Tuntui kuin autossa ei olisi kaikki vääntö tallella alakierroksilla, sekä kun moottori joutuu työskentelemään kovemmin kuuluu auton sisälle selvästi kovempi pakoääni kuin aiemmin? Aivan kuin putkistossa olisi vuoto yms.. Sitten vielä kuin kermana kakun päälle öljyntasosta tuli hälytys ajossa noin 100 km ennen Tukholmaa, eli mittarin mukaan öljyn pinta oli laskenut minimiin. Kuitenkin Tukholman keskustassa mittari yhtäkkiä näyttikin ne tavalliset 3 palkkia öljyä koneessa? Voi helvetti sentään. Edellisen pemarini e38:N kanssa sain kirota lähes joka helvetin reissulla kaikenlaisia erinäisiä vikoja ym.. Ja tämä taitaa olla samanlaista sekundapaskaa... Kuitenkin alle 100tkm ajettu e60:think No vikakoodeja täytyy mennä uudestaan luettamaan kunhan nyt jaksaa. Jotenki sitä vaan toivois autolta myöskin hyvää luotettavuutta sekä viattomuutta, hyvien ajo-ominaisuuksien sekä tyylikkyydellään lisäksi, mutta eivät kai ne koskaan taida samaan pakettiin mahtua
                          Ostin auton (e60-525i, -05vm) liikkeestä paripäivää sitten,ja mulle heti samat oireet,moottorivikavalo syttyi,alaväännöt kadoksissa,ja pyysi lisää öljyä! Valo sammui päivän kuluttua,mutta syttyi taas n.30 kilsan ajon jälkeen! Auto menossa Vikakoodin lukuun,autoliikkeen piikkiin. Mutta mikähän mahtaa olla syynä????:think

                          Comment

                          • Merlin
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2003
                            • 144
                            • Rmk

                            #28
                            Originally posted by stiig View Post
                            Ostin auton (e60-525i, -05vm) liikkeestä paripäivää sitten,ja mulle heti samat oireet,moottorivikavalo syttyi,alaväännöt kadoksissa,ja pyysi lisää öljyä! Valo sammui päivän kuluttua,mutta syttyi taas n.30 kilsan ajon jälkeen! Auto menossa Vikakoodin lukuun,autoliikkeen piikkiin. Mutta mikähän mahtaa olla syynä????:think
                            Vahva veikkaus notta Vanos ja säätöventtiilit / solenoidit jotka on jumissa
                            2006 525 iX

                            Comment

                            • Ganes
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 189
                              • Lounais-Suomi

                              #29
                              Originally posted by stiig View Post
                              Ostin auton (e60-525i, -05vm) liikkeestä paripäivää sitten,ja mulle heti samat oireet,moottorivikavalo syttyi,alaväännöt kadoksissa,ja pyysi lisää öljyä! Valo sammui päivän kuluttua,mutta syttyi taas n.30 kilsan ajon jälkeen! Auto menossa Vikakoodin lukuun,autoliikkeen piikkiin. Mutta mikähän mahtaa olla syynä????:think
                              Mulla tota alaväännön puutetta esiintyy aika harvoin, mut muutaman kerran sen oon selkeesti huomannu. Ja se mun moottorivalo siis syttyy(tosin nykyään palaa jatkuvasti) aina tyhjäkäynnillä, jolloin kierrokset yrittää ensin hieman vajota normi noin 700-->600rpm ja siitä se sit heilauttaa kierrokset nopeasti tonne noin 900rpm ja sitten tasottuu. Muutenhan kone käy suht tasaisesti läpi kierrosalueen.
                              Juutuupista katoin ton solenoidinvaihtohomman ja näyttäs olevan niin yksinkertainen homma, että jopa meikäläinen vois siitä yksin suoriutua. Pitää vaan alkaa selvittämään mistä niitä sais muualta kuin marmorilta.

                              Sitte toinen ois ton öljyntasoanturin metsästäminen ja sen vaihattaminen. Rasittaa sikana mieltä ku ei oikeesti tiedä paljonko tuolla koneessa sitä öljyä oikeasti on. Välillä näyttää täyttä ja välillä pyytää lisäämään litran

                              Kirjotteleppas tänne saatko jotakin selvyyttä omaasi!
                              Itekki yritän tässä pikkuhiljaa saada noihin selvyyttä. Meni vaan tossa lomaillessa budjetti sen verta huonolle hapelle, jottei tähän romuun nyt jaksais ihan heti alkaa tonneja tunkemaan!!
                              e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                              Comment

                              • harriba
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 420
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by Merlin View Post
                                Vahva veikkaus notta Vanos ja säätöventtiilit / solenoidit jotka on jumissa
                                Noi solenoidit on varsin helppo irrottaa, putsata ja vaihtaa päikseen:

                                Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                                X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎