Mielenkiintoista, että liki jokaisessa tutkimassani E90/E60-sarjalaisessa (dieselissä) on ollut imuilman lämpötila-anturi viallinen (Osa numero 10.). Saman ilmiön olivat todenneet myös Turbotecillä, kun joskus asiaa heille ihmettelin.
Anturihan ei anna itsestään mitään vikakoodia. Ei ole vielä yhdessäkään yksilössä antanut. Näyttää vaan mittausarvoksi jatkuvaa n.1000 asteen lämpötilaa. Näin oli myös tässä omassa "uudessa" 530xd:ssä, ja kolmessa edellisessäkin yksilössä. Osahan kustantaa vain n. 20 euroa KL-varaosissa ja on helppo vaihtaa. Ihan vain lämpimikseni tässä mietin, että mikä tuon anturin vaikutus viallisena on moottorin toimintaan? Olikohan vielä niin, että INPA:kaan ei tuota arvoa kovin helpolla osaa näyttää? Autocomissa se on heti ensimmäisten data-arvojen joukossa tyrkyllä.
Anturihan ei anna itsestään mitään vikakoodia. Ei ole vielä yhdessäkään yksilössä antanut. Näyttää vaan mittausarvoksi jatkuvaa n.1000 asteen lämpötilaa. Näin oli myös tässä omassa "uudessa" 530xd:ssä, ja kolmessa edellisessäkin yksilössä. Osahan kustantaa vain n. 20 euroa KL-varaosissa ja on helppo vaihtaa. Ihan vain lämpimikseni tässä mietin, että mikä tuon anturin vaikutus viallisena on moottorin toimintaan? Olikohan vielä niin, että INPA:kaan ei tuota arvoa kovin helpolla osaa näyttää? Autocomissa se on heti ensimmäisten data-arvojen joukossa tyrkyllä.
Comment