Kävipä niin hassun hauskasti, että olin ilmeisesti vahingossa painanut peräluukun aukaisunappia avaimista ja peräkontti oli sitten yhden yön sateessa. Nokkelammat tajuavat jo tästä aloituksesta, että mihin juttu on menossa.
Minä en tajunnut.
Aamulla laitoin vaan kontin kiinni ja tuumailin, että onpas jonkun verran kosteutta, mutta eikai se nyt mitään aiheuta. Virhe.
Seuraavana aamuna ihmettelin, että parkkitutka vähän valittaa PDC failurea. Ajoin auton töihin parkkiin ja vähän googlailin ja luin, että kontissa tekee just sitä. Menin autolle ja otin vararenkaan pois ja vettä oli siellä laarissa pahimmillaan ehkä sentti. PDC controller, Micropower module ja trailer module eivät kuitenkaan uineet vaikka vähän kosteita olivat.
Kuivailin enimmät vedet nopeesti pois ja jätin auton vielä toistaiseksi odottamaan. Töistä lähtiessäni auto starttas normaalisti ja 100 metrin ajon jälkeen matkan teko loppui. "Central Electronics Failure" tärähti ruutuun, koko kojetaulu pimeni ja aloin jo puhelimella kattelemaan hinausta. Auto kuitenkin kohta lähti vielä päälle ja ei näyttänyt pahasti ottaneen itseensä. Sähköt tuntui käytössä toimivan ja parkkitutkat ja pelit myös. Vein auton kaverin luokse ja katoksessa tutkailtiin, että miten paljon se oikeasti olikaan kastunut ja kuivattiin sisätilan lämppärillä ja peräkontti suht. kuivaksi ja kaikki ne moduulit myös. Auottiin myös PDC module ja MPM module. PDC näytti olevan ok, mutta MPM module oli hapettunut paskaksi.
Se otettiin kokonaan irti ja yritettiin hapettumia poistaa, mutta komponentit lähti piirilevyltä käteen vaikka varovasti putsailtiin sopivilla aineilla ja topsipuikoilla. Komponenttien jalkoja oli hapettunut katki ja vehje siis korjauskelvoton.
Auto sinänsä käynnistyy ja liikkuu täysiään ilman tuota koko lootaakin, mutta ainakin iDrive on pimeänä ja kaikki mikä siihen liittyy.
OBD lukijalla ja BMWhat softalla katottuna virheitä 20-30 kappaletta...
Toimenpidevaihtoehtoja tulee tässä vaiheessa mieleen kaksi:
1) Ostaa uusi MPM boksi, laittaa kiinni ja toivoa parasta
2) Marmoritiski ja luottokortti
Mielipiteitä?
Minä en tajunnut.
Aamulla laitoin vaan kontin kiinni ja tuumailin, että onpas jonkun verran kosteutta, mutta eikai se nyt mitään aiheuta. Virhe.
Seuraavana aamuna ihmettelin, että parkkitutka vähän valittaa PDC failurea. Ajoin auton töihin parkkiin ja vähän googlailin ja luin, että kontissa tekee just sitä. Menin autolle ja otin vararenkaan pois ja vettä oli siellä laarissa pahimmillaan ehkä sentti. PDC controller, Micropower module ja trailer module eivät kuitenkaan uineet vaikka vähän kosteita olivat.
Kuivailin enimmät vedet nopeesti pois ja jätin auton vielä toistaiseksi odottamaan. Töistä lähtiessäni auto starttas normaalisti ja 100 metrin ajon jälkeen matkan teko loppui. "Central Electronics Failure" tärähti ruutuun, koko kojetaulu pimeni ja aloin jo puhelimella kattelemaan hinausta. Auto kuitenkin kohta lähti vielä päälle ja ei näyttänyt pahasti ottaneen itseensä. Sähköt tuntui käytössä toimivan ja parkkitutkat ja pelit myös. Vein auton kaverin luokse ja katoksessa tutkailtiin, että miten paljon se oikeasti olikaan kastunut ja kuivattiin sisätilan lämppärillä ja peräkontti suht. kuivaksi ja kaikki ne moduulit myös. Auottiin myös PDC module ja MPM module. PDC näytti olevan ok, mutta MPM module oli hapettunut paskaksi.
Se otettiin kokonaan irti ja yritettiin hapettumia poistaa, mutta komponentit lähti piirilevyltä käteen vaikka varovasti putsailtiin sopivilla aineilla ja topsipuikoilla. Komponenttien jalkoja oli hapettunut katki ja vehje siis korjauskelvoton.
Auto sinänsä käynnistyy ja liikkuu täysiään ilman tuota koko lootaakin, mutta ainakin iDrive on pimeänä ja kaikki mikä siihen liittyy.
OBD lukijalla ja BMWhat softalla katottuna virheitä 20-30 kappaletta...
Toimenpidevaihtoehtoja tulee tässä vaiheessa mieleen kaksi:
1) Ostaa uusi MPM boksi, laittaa kiinni ja toivoa parasta
2) Marmoritiski ja luottokortti
Mielipiteitä?
Comment