E60 530da käynti/startihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1331
    • Tornio

    #16
    mittakuppi

    Originally posted by -pekkis- View Post
    Ei taida enää kotikonstein onnistua? TIS taisi tuohon jotain letkuun tulevaa hässäkkää tarjota, mutta onnistuuko jotenkin muuten? Letku irti ja mittakuppiin? Voisiko ohivuotojen määrä muuttua noin radikaalisti parempaan päin pelkällä auton seisotuksella?
    Ylivuoto letkut irti niistä suuttimen päistä ja lukkopihdellä paluuvirtaus kiinni.
    mittakupit letkulla kiinni ja koneelle 2min käyttö
    Last edited by e46touring; 21-03-2014, 15:12.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • -pekkis-
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 128
      • Turku

      #17
      Kiitos vinkeistä ja ohjeista tähän asti. Nyt kun taas tuli lämpöasteita ja vettä sataa koko ajan niin alkoi kenkuttelemaan. Tosin sentään käynnistyi kohtalaisesti ja röpötteli vaan noin puoli minuuttia.

      Pitää nuo ohivuodot yrittää mitata. Vissiin ihan normi lääkeruiskuja nuo? Paluu tukkoon siksi että tunkisi kovemmin paineita tuonne ohivuotopuolelle?
      E39 M5 -01

      Comment

      • -pekkis-
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 128
        • Turku

        #18
        INPAn kanssa koetin tutkia mutta kovasta yrityksestä huolimatta ei päässyt DDE purkkiin sisään. Vikakoodit sain katsottua, niitä oli liuta. Nollauksen jälkeen tuli takaisin ainoastaan 5 koodia:
        4BC2, 4BC7, 4BA0, 4212, 4252.
        Kolme ekaa viittaa ilmamassamittariin ja imuilman lämpöanturiin, jotka on ilmeisen moro. Kaksi viimeistä hehkuihin, ohjainyksikkö ja johdot lienee siis paikallaan vaihtaa.
        Mutta eipä tuosta fiksummaksi oikeen tullut.
        Ennen nollausta oli ehkä huomioitava koodi, joka ei ainakaan vielä toistunut:
        4B10 smooth running regulator?

        Inpalla en muistin mukaan ikinä ole päässyt moottorinohjaukseen kiinni. Jännä juttu sinänsä kun kaikki muu toimii täysin, samoin NCS kanssa olen tehnyt toimenpiteitä onnistuneesti. Herjaksi antaa vaan IFH-0009, no response from control unit.
        E39 M5 -01

        Comment

        • O.J
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 66
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by -pekkis- View Post
          INPAn kanssa koetin tutkia mutta kovasta yrityksestä huolimatta ei päässyt DDE purkkiin sisään. Vikakoodit sain katsottua, niitä oli liuta. Nollauksen jälkeen tuli takaisin ainoastaan 5 koodia:
          4BC2, 4BC7, 4BA0, 4212, 4252.
          Kolme ekaa viittaa ilmamassamittariin ja imuilman lämpöanturiin, jotka on ilmeisen moro. Kaksi viimeistä hehkuihin, ohjainyksikkö ja johdot lienee siis paikallaan vaihtaa.
          Mutta eipä tuosta fiksummaksi oikeen tullut.
          Ennen nollausta oli ehkä huomioitava koodi, joka ei ainakaan vielä toistunut:
          4B10 smooth running regulator?

          Inpalla en muistin mukaan ikinä ole päässyt moottorinohjaukseen kiinni. Jännä juttu sinänsä kun kaikki muu toimii täysin, samoin NCS kanssa olen tehnyt toimenpiteitä onnistuneesti. Herjaksi antaa vaan IFH-0009, no response from control unit.
          Mulla oli samanlaista ongelmaa viime talvena e60 530d:n kanssa, johon oli myös hehkut vaihdettu, mutta ei relettä. Releen vaihdon jälkeen ongelmat katosivat täysin eli ääni täältä hehkujen releelle.

          Comment

          • -pekkis-
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 128
            • Turku

            #20
            Originally posted by O.J View Post
            Mulla oli samanlaista ongelmaa viime talvena e60 530d:n kanssa, johon oli myös hehkut vaihdettu, mutta ei relettä. Releen vaihdon jälkeen ongelmat katosivat täysin eli ääni täältä hehkujen releelle.
            Teki siis lämpimälläkin koneella oireita?
            Itsekin olen kääntymässä mekaanisesta viasta, esim suuttimet jne, enemmänkin sähkövian suuntaan. Ei tuollainen toipuminen ja välillä oireilu sovi mun mielestä esim ohivuodon diagnoosiin.
            Viisaammat kommentteja jos olette eri mieltä?

            Mitata ajattelin silti nuo ohivuodot.
            E39 M5 -01

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #21
              Originally posted by -pekkis- View Post
              INPAn kanssa koetin tutkia mutta kovasta yrityksestä huolimatta ei päässyt DDE purkkiin sisään. Vikakoodit sain katsottua, niitä oli liuta. Nollauksen jälkeen tuli takaisin ainoastaan 5 koodia:
              4BC2, 4BC7, 4BA0, 4212, 4252.
              Kolme ekaa viittaa ilmamassamittariin ja imuilman lämpöanturiin, jotka on ilmeisen moro. Kaksi viimeistä hehkuihin, ohjainyksikkö ja johdot lienee siis paikallaan vaihtaa.
              Mutta eipä tuosta fiksummaksi oikeen tullut.
              Ennen nollausta oli ehkä huomioitava koodi, joka ei ainakaan vielä toistunut:
              4B10 smooth running regulator?

              Inpalla en muistin mukaan ikinä ole päässyt moottorinohjaukseen kiinni. Jännä juttu sinänsä kun kaikki muu toimii täysin, samoin NCS kanssa olen tehnyt toimenpiteitä onnistuneesti. Herjaksi antaa vaan IFH-0009, no response from control unit.

              Samaa vikaa ja koodeja täälläkin.Maf-koodi häipyi kun putsasin sen, oli hieman öljyinen.5 ja 6 hehkut antavat koodia, luultavasti kyseeessä tuo ohjausyksikkö, vikakoodin lopussa on "Ansteuerung" joka viittaa ohjaukseen.Kylmänä käynti vähän mitä sattuu ja 2:s pytyn korjausarvo
              tyhjäkäynnillä "punaisella", vähän antaa runtua niin laskee normaalille alueelle.Käyntiin kuitenkin lähtee hyvin oli kylmä tai lämmin.

              Tuo 4b10 Engine smoothnes käsittääkseni tulee kun jonkin suuttimen korjausarvo on liian suuri "Korrekturmenge zu hoch".4:s koodi mulla on
              4587 Kraftstofffilter joka ilmeisesti aiheutuu siitä filtterin päästä olevasta
              paineanturista tms.Suodin on syksyllä vaihdettu mutta koodi tulee silti.

              Edit:Onnistuuko esim. Dis:llä tarkempi vianhaku hehkutusjärjestelmästä ts.varmistus siitä, kummassa vika on, hehkuissa vaiko ohjausyksikössä?
              Last edited by creative 22; 13-11-2012, 15:10.
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • -pekkis-
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 128
                • Turku

                #22
                Originally posted by creative 22 View Post
                Samaa vikaa ja koodeja täälläkin.Maf-koodi häipyi kun putsasin sen, oli hieman öljyinen.5 ja 6 hehkut antavat koodia, luultavasti kyseeessä tuo ohjausyksikkö, vikakoodin lopussa on "Ansteuerung" joka viittaa ohjaukseen.Kylmänä käynti vähän mitä sattuu ja 2:s pytyn korjausarvo
                tyhjäkäynnillä "punaisella", vähän antaa runtua niin laskee normaalille alueelle.Käyntiin kuitenkin lähtee hyvin oli kylmä tai lämmin.

                Tuo 4b10 Engine smoothnes käsittääkseni tulee kun jonkin suuttimen korjausarvo on liian suuri "Korrekturmenge zu hoch".4:s koodi mulla on
                4587 Kraftstofffilter joka ilmeisesti aiheutuu siitä filtterin päästä olevasta
                paineanturista tms.Suodin on syksyllä vaihdettu mutta koodi tulee silti.

                Edit:Onnistuuko esim. Dis:llä tarkempi vianhaku hehkutusjärjestelmästä ts.varmistus siitä, kummassa vika on, hehkuissa vaiko ohjausyksikössä?
                Tarkista releen johdot ennen vaihtoa. Se virtajohto varsinkin menee yleensä pahaksi. MAF on itsellä todettu entiseksi, uusi odottaa asennusta.

                Pitäisi jollain ilveellä päästä DDE:n käsiksi että näkisi nuo korjausarvot.
                E39 M5 -01

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by -pekkis- View Post
                  Tarkista releen johdot ennen vaihtoa. Se virtajohto varsinkin menee yleensä pahaksi. MAF on itsellä todettu entiseksi, uusi odottaa asennusta.

                  Pitäisi jollain ilveellä päästä DDE:n käsiksi että näkisi nuo korjausarvot.
                  Viet jollekkin foorumilaiselle jolla inpa löytyy. Sieltä vain DDE livedata puolelta löytyy nuo korjausarvot.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    #24
                    Teinpä tuossa sellaisen huomion että jos auton moottori ei ole ns.käyntilämmössä 88-91c, niin nuo korjausarvot voi ainakin inpassa olla aivan mitä sattuu.kun kone oli tarpeeksi lämmin, laskivat kaikki palkit vihreälle.Lisäksi tuota 4b10 koodia ei sinne tässä yhteydessä tallettunut.



                    Offtopikkina, autonihan tietenkin kuuluu myös foorumin "alilämpöisiin" vaikka siinä on uusi egr ja päätermostaatti.Lämmönvaihtimen letku jos on lutattuna lämpeää se ajossa juuri 80 asteeseen mutta tätä kovemmat lukemat saavutetaan vain paikallaan kierrättämällä.Alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi Bmw jätti tästä mallista lämpömittarin pois...
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • O.J
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 66
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by -pekkis- View Post
                      Teki siis lämpimälläkin koneella oireita?
                      Itsekin olen kääntymässä mekaanisesta viasta, esim suuttimet jne, enemmänkin sähkövian suuntaan. Ei tuollainen toipuminen ja välillä oireilu sovi mun mielestä esim ohivuodon diagnoosiin.
                      Viisaammat kommentteja jos olette eri mieltä?

                      Mitata ajattelin silti nuo ohivuodot.
                      En nyt niin tarkasti enää muista kuinka lämmin kone oli uudelleen startatessa, mutta sen muistan, että käynnistyminen oli sen vaivalloisempaa mitä kylmempi ulkona oli. Oireili muistaakseni jo jossain +5-7 asteen lämpötiloissa ja pakkasella saikin jo sitten sahata. Käyntiin lähtiessä kone kävi alkuun juuri kuvailemallasi tavalla huonosti ja vajailla pytyillä hetken. Kovilla pakkasilla jäi pariin otteeseen käynnistymättä.

                      Jos olet kerran jo tilannut releen niin kyllä mä nyt siitä aloittaisin ennenkuin tutkisin muita vaihtoehtoja niin samantapaisilta noi oireet kuulostavat. Jos suuttimia epäilet vielä niin voithan sä ostaa myös pullon suuttimien puhdistusainetta ja kaataa sen täyteen tankkiin. Osalla tuokin on auttanut, mutta itse olen vahvasti sen releen kannalla.

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #26
                        Tuossa on jotain hehkutuksesta vielä:

                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          #27
                          Originally posted by creative 22 View Post
                          Teinpä tuossa sellaisen huomion että jos auton moottori ei ole ns.käyntilämmössä 88-91c, niin nuo korjausarvot voi ainakin inpassa olla aivan mitä sattuu.
                          Kyllä kylmänäkin pitäisi korjausarvojen pysyä vihreällä,
                          enkä itse ainakaan ole huomannut arvoissa merkittävää eroa
                          kylmä vs. lämmin.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #28
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Kyllä kylmänäkin pitäisi korjausarvojen pysyä vihreällä,
                            enkä itse ainakaan ole huomannut arvoissa merkittävää eroa
                            kylmä vs. lämmin.
                            Näin se varmaan oikeasti on.Eikä tuo koodien nollailu mitään auta vaan autolle on jotain tehtävä.Itse ajattelin aloittaa tuosta hehkureleestä.Hehkut on viime talvena vaihdettu mutta sehän ei ole mikään tae että ne olisivat vielä ehjät.
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            Working...
                            X