Eli viime kesänä tuli useempaankin otteeseen ihmeteltyä luisteneston toimintaperiaatetta ja sen tuomia haittapuolia. Samalla tuli mietittyä vaihtoehtoja miten tuota saisi mukautettua. :think
Estothan lähtee napista pois (pitkä painallus). Mutta noin 90km/h--> palautuvat jossain määrin päälle, vaikka "hupinappia" on painettukin.
Ihan järkevä ominaisuus, mutta nyt kun ei ole kyseessä järkevyyden haku, vaan kaikkien pyydettyjen tehojen välitys renkaan ja tienpinnan välille..
Nyt ennen uusien nastarenkaitten sovitusta tuli loppusyksy mentyä kitkoilla, niin ongelman huomasi korostettuna isommilla vaihteilla, kun muutenkaan ei tarvinnut vaihtoon meneviä kitkoja säästellä. Talvella ja talvipyörillä näillä asioilla ei ole tietty mitään merkitystä, mutta eiköhän sieltä kesäkin taas joskus tule eteen.
Lukkoperä tietysti auttais jossain määrin vaivoihin, mutta omalla kohdallani tietäis melko varmaa laatikkoremppaa ja sen vahvistusta. Ja jos tähän alettais, niin sitten melkein täytyis alkaa miettiin vallan kovaa askia ja kunnon kytkinsettiä. Ja näin olis mopo karannut näpäistä.![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lukkoperähän vaatisi tietenkin myös lukon koodaamisen autoon, jotta DTC/DSC osaisi toimia oikein.
Mietin auttaisiko tuo pelkkä lukon koodaaminen autoon (vaikka siis ei lukko laittaisikaan) sillä lailla, että luistonrajatus ei olisi ihan yhtä tuntoherkkä?
Vai olisiko jollain koodinikkarilla valmiita arvoja tuonne luistoeston puolelle? Eli sellaiset wertti-arvot, että saisi estot oikeasti pois KOKONAAN päältä tai edes esim. valmiit M5 wert-arvot tuonne DSC puolelle?
Yksinkertasuudessaanhan paras konsti olisi joku sellainen softa millä DTC/DSC:n sais kuitattua oikeasti kokonaan tarpeen mukaan pois pelistä. :think
Vähän offina aiheeseen kyselisin myös, että onko näitä automaattilaatikoita kukaan koodaillut hieman ei-niin-mukavuuspainotteisiksi? :think
Estothan lähtee napista pois (pitkä painallus). Mutta noin 90km/h--> palautuvat jossain määrin päälle, vaikka "hupinappia" on painettukin.
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Nyt ennen uusien nastarenkaitten sovitusta tuli loppusyksy mentyä kitkoilla, niin ongelman huomasi korostettuna isommilla vaihteilla, kun muutenkaan ei tarvinnut vaihtoon meneviä kitkoja säästellä. Talvella ja talvipyörillä näillä asioilla ei ole tietty mitään merkitystä, mutta eiköhän sieltä kesäkin taas joskus tule eteen.
Lukkoperä tietysti auttais jossain määrin vaivoihin, mutta omalla kohdallani tietäis melko varmaa laatikkoremppaa ja sen vahvistusta. Ja jos tähän alettais, niin sitten melkein täytyis alkaa miettiin vallan kovaa askia ja kunnon kytkinsettiä. Ja näin olis mopo karannut näpäistä.
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lukkoperähän vaatisi tietenkin myös lukon koodaamisen autoon, jotta DTC/DSC osaisi toimia oikein.
Mietin auttaisiko tuo pelkkä lukon koodaaminen autoon (vaikka siis ei lukko laittaisikaan) sillä lailla, että luistonrajatus ei olisi ihan yhtä tuntoherkkä?
Vai olisiko jollain koodinikkarilla valmiita arvoja tuonne luistoeston puolelle? Eli sellaiset wertti-arvot, että saisi estot oikeasti pois KOKONAAN päältä tai edes esim. valmiit M5 wert-arvot tuonne DSC puolelle?
Yksinkertasuudessaanhan paras konsti olisi joku sellainen softa millä DTC/DSC:n sais kuitattua oikeasti kokonaan tarpeen mukaan pois pelistä. :think
Vähän offina aiheeseen kyselisin myös, että onko näitä automaattilaatikoita kukaan koodaillut hieman ei-niin-mukavuuspainotteisiksi? :think
Comment