Tere. Autoni on e 60 530 da -04. Mittarilukema 180tkm.
Varmaan aihetta aiemminkin jossain ihmetelty mut ei nytäkkiä löytynyt.
Mutta asiaan: aamulla töihin lähtiessä ihmettelin todella vaivalloista starttia, lähti kyllä normaalisti käymään mut pyöritti hitaasti.
No työpaikalla sit jätin auton käymään ja mittasin jännitteen akulta. Oli kokonaista 11,84 volttia. Pois lähtiessä sit laitoin laturin kiinni konehuoneen apuvirtapistokkeeseen ja käytin akunkengät irti. Näyttivät todella puhtailta ja olivat kunnolla kiinni. Tämän jälkeen otin salavalikosta esiin jännitenäytön ja käynnistin auton jolloin jännite nousi yli 14:sta voltin. Jätin näytön päälle ajomatkan ajaksi ja seurailin et jännite vaihteli 14,7-15,2 välillä, joka mielestäni hiukan korkeahko.
Varsinainen kysymys kuuluukin et tiputtaako elektroniikka latausjännitteen alas jos kontakti akkuun on huono, vai onko jossain muualla nyt vikaa kun akunkengät tosiaan oli puhtaat?
Varmaan aihetta aiemminkin jossain ihmetelty mut ei nytäkkiä löytynyt.
Mutta asiaan: aamulla töihin lähtiessä ihmettelin todella vaivalloista starttia, lähti kyllä normaalisti käymään mut pyöritti hitaasti.
No työpaikalla sit jätin auton käymään ja mittasin jännitteen akulta. Oli kokonaista 11,84 volttia. Pois lähtiessä sit laitoin laturin kiinni konehuoneen apuvirtapistokkeeseen ja käytin akunkengät irti. Näyttivät todella puhtailta ja olivat kunnolla kiinni. Tämän jälkeen otin salavalikosta esiin jännitenäytön ja käynnistin auton jolloin jännite nousi yli 14:sta voltin. Jätin näytön päälle ajomatkan ajaksi ja seurailin et jännite vaihteli 14,7-15,2 välillä, joka mielestäni hiukan korkeahko.
Varsinainen kysymys kuuluukin et tiputtaako elektroniikka latausjännitteen alas jos kontakti akkuun on huono, vai onko jossain muualla nyt vikaa kun akunkengät tosiaan oli puhtaat?
Comment