Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d -04 nykii 2000-2400 kierroksella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nachi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 378

    E60 530d -04 nykii 2000-2400 kierroksella

    Potilas on siis 2004 vuosimallin 530d M57N -koneella ja kilometrejä kertynyt 345tkm. Manuaali.

    Oireena eritoten kylmänä todella selvästi 2000-2400 kierroksen välillä tuntuva nykiminen, aikamoinen kenguru-efekti. Nykii siis todella reilusti tällä välillä aivan kuin turbo "jumittaisi"

    Muuten vetää hyvin 2000 kierrokseen asti ja 2300/2400 jälkeen loppuun.

    Mistähän voisi vikaa paikantaa?
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4623
    • Lahti.

    #2
    Lue vikakoodit.

    Useimmiten IMM on syylinen noilla oireilla.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #3
      Originally posted by EPDM View Post
      Lue vikakoodit.

      Useimmiten IMM on syylinen noilla oireilla.
      Eipä taho IMM viallisuus koodeista selvitä,jos et live dataa pysty seuraamaan testerillä,niin nappaa IMM piuha irti ja kokeile mikäli meno rupeaa maistumaan.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • nachi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 378

        #4
        Tänään auto ensin nyki kylmänä seisottuaan noin 6 tuntia ja ajettuani ~100 metriä alkoi sammumaan.

        Sammui useamman kerran ja muutaman starttauksen ja sammumisen jälkeen jäljelle jäi taas pelkkä nykiminen ks. kierroksilla jolla sain auton nilkutettua kotipihalle.

        Koodinlukua odotellaan.

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #5
          Olisko polttoaine pumppu rikki?
          E61 520Da

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            #6
            Nyt on tästäkin yksilöstä luettu koodit ja tällaista jäi nollaamisen jälkeen käteen.

            3FF0 3FF0 (3263) air mass sensor

            Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß

            4501 4501 (0401) exhaust recirculation regulation, Regelabweichung

            Luftmasse zu hoch/negative Regelabweichung

            4B10 4B10 (1278) engine-roughness regulator

            Korrekturmenge zu hoch

            4B11 4B11 (1279) engine-roughness regulator

            Korrekturmenge zu niedrig

            Inpa on kyllä lontooksi, mutta osa on silti näköjään saksaksi. Kaipa noista selvän saapi. Ilmamassamittarin arvot kyllä poikkesi laskennallisista livedataa seuratessa, joten vois veikata sitä ainakin vialliseksi. Onkohan nuo muut sitten johdannaisia siitä?
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              #7
              Vaihtaisin ainakin IMM ensin ja sitten katsoisin tuleeko loput vielä.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                #8
                .
                Onko herja liian suuresta ilman massasta ?

                Silloin on hyvin epätodennäköistä, että maffi olisi väsähtänyt.
                Töllistelisin itse egr-venttiilin suuntaan, kierrätyskaasuja on varmaankin liian vähän, jos kierrätystä on "liikaa päällä", siitä ei tule kovin helposti herjaa.
                Ahtovuoto voisi myös aiheuttaa tilanteen, jossa laskennallinen ja toteutunut ilman massa ei täsmää, ilmaa siis kyllä "tuotetaan" yltäkyllin, muttei se päädy koskaan moottoriin.
                ... Minulla on kovin vähän kokemusta bemarien korjuusta, olen ennemminkin kunnostautunut mersujen särkemisessä - ja siinä aika hyvin onnistunutkin...
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • Laakeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 983
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Dissi kertoi lontooksi diagnoosina, että mitattu ilmamassa poikkeaa liiaksi laskennallisesta ilmamassasta. Livedatasta seurattuna mittarin antama pomppi aika lailla omilla teillään välillä verrattuna laskennalliseen, näytti tosiaan liikaa.

                  Niin ja koodihan pomppasi heti takaisin, kun auto parkissa tyhjäkäynnillä yritti poistaa.
                  E34 S38B38
                  E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                  2gen RAM 5.9 cummins

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    #10
                    Originally posted by Laakeri View Post
                    Dissi kertoi lontooksi diagnoosina, että mitattu ilmamassa poikkeaa liiaksi laskennallisesta ilmamassasta. Livedatasta seurattuna mittarin antama pomppi aika lailla omilla teillään välillä verrattuna laskennalliseen, näytti tosiaan liikaa.

                    Niin ja koodihan pomppasi heti takaisin, kun auto parkissa tyhjäkäynnillä yritti poistaa.
                    Ota se imm piuha irti ja testaa,jos ei toimi niin ahtovuoto tulee näissä yleensä coolerin ja egr venttiilin välillä olevan mutkan alapuolelle.
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • nachi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 378

                      #11
                      IMM-piuha ollut irti päivän, nykiminen vähenee mutta kulku ja kulutus tuntuu pysyvän samassa.

                      Käytännössä mitään muuta eroa ei siis ole nykimisen vähentymisen lisäksi ajaessa IMM-liitin irroitettuna.

                      Mitä haittaa ilman IMM:ää ajamisesta voi olla näin ylipäätään, suurentunut kulutus ja hieman huonompi kulku? (Kumpaakaan en noin 200km ajolla kyllä ks. yksilöstä todennut)

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes

                        #12
                        Mulla oli kesällä ahtoputkessa reikä. Pieni vesiletku oli hangannut putken alumiinin kohdalta puhki. Kuvassa oikean puoleinen putki, reikä oli tuon lämpöanturin yläpuolella. En muista nykikö auto, mutta ei se ainakaan kulkenut yhtään mihinkään.
                        E61 520Da

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4623
                          • Lahti.

                          #13
                          IMM tehtävä on mittää osakaasulla ilman "seokset". Tai ainakin sen toiminnan kanalla ei täyskaasulla ole merkitystä kun seokset ovat ns "täysille", näin olen monesti todennut penkityksessä. Eli vaikka IMM oliskin rikki niin maksimi tehot jää ennallaan.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎