Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61/E60 LCI Automaattilaatikon öljynvaihto? Kokeuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Santtu Repo
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 229
    • Siuntio

    E61/E60 LCI Automaattilaatikon öljynvaihto? Kokeuksia?

    Terve,


    Aattelin lähteä kysymään onko porukka vaihdellu automaattilaatikon öljyjä myös tähän ns.uudempaan laatikkoon jossa sähköinen vaihdevipu? Nyt olis 530d, 2007 mittarissa 150tkm, mitä ootte mieltä öljyn vaihdosta laatikkoon? Missä paikassa kannattaa lähteä toimenpidettä tekemään pääkaupunkiseudulla ja mitä on ollut hinnat vaihtotyölle + osille? Huuhtelemalla nimenomaan. Laatikko pelaa hienosti ja haluisin sen myös toimivan samanlailla 200tkm/300tkm kohdalla toinen asia, onko laatikko kestävyydeltään sama kuin vanhempi 530d laatikko?



    Terveisin, Santtu


    Kiitokset etukäteen!
    E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
    E39 BMW M5 -02, 2022->
    C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
    E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
    DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
    FENDT TOPAS 560 -11 2021->
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by Santtu Repo View Post
    olis 530d, 2007 mittarissa 150tkm, mitä ootte mieltä öljyn vaihdosta laatikkoon? Huuhtelemalla nimenomaan. Laatikko pelaa hienosti ja haluisin sen myös toimivan samanlailla 200tkm/300tkm kohdalla toinen asia, onko laatikko kestävyydeltään sama kuin vanhempi 530d laatikko?
    Noilla main lienee aika ne öljyt vaihtaa, ja ainut oikea tapa on tehdä
    se huuhtelemalla.

    Laatikko on kestävempi kuin pre-lci, on mm. paljon vähemmän humppaamisongelmaa.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • VESiX
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 407
      • Kehä 1

      #3
      Originally posted by Santtu Repo View Post
      Missä paikassa kannattaa lähteä toimenpidettä tekemään pääkaupunkiseudulla ja mitä on ollut hinnat vaihtotyölle + osille? Huuhtelemalla nimenomaan.

      Autorepair Nummelassa ja Powermatic ovat osaavien maineessa. Koko homman kustannus on aika tarkaaan 500€.

      Olen majurin kanssa samaa mieltä, että noilla kilometreillä alkaisi olla oikea aika. ZF:n suosituskin on muuten 100.000 mailia.

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2323
        • Uusimaa

        #4
        Jops, ittelläni on juuri tuon ikäinen (12/2007) 530xd LCI. Mittarissa 170tkm ja teetätin juuri muutama viikko sitten Nummelassa Autorepairilla öljynvaihdon huuhtelumenetelmällä. Laatikko toimi ennen vaihtoa täydellisesti ja toimii myös vaihdon jälkeen. En huomannut mitään muutosta toiminnallisuudessa. Ilmaistahan se ei ole, mutta mielenrauhan vuoksi ne itsekin vaihdoin. Suosittelen itsekin vaihtoa jos aikomuksesi on pitää autoa pidempään.

        Samalla pistettiin uusi laatikon lämmönvaihdin ja nyt nousee lämmötkin vikkelästi 90 asteen paremmalle puolelle.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • jarnori
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 67
          • Tampere

          #5
          laatikon lämmönvaihdin?

          Tietoa mestoista Tampereen seudulla missä ko. toimenpiteen voisi teetättä?

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Nykyiseen vaihdettu ölpät laatikkoon 150 tkm korvilla huuhtelemalla ja nyt mittarissa 216 tkm ja pelaa loistavasti.

            Tuskin tuosta haittaakaan on
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Santtu Repo
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 229
              • Siuntio

              #7
              Rupeen varaileen aikaa siis öljyn vaihto hommiin.... Ainahan näitä vehkeitä on tarkoitus "pitää" pidempään... Vien jompaankumpaan paikkaan. Kiitoksia neuvoista.


              T.Santtu
              E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
              E39 BMW M5 -02, 2022->
              C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
              E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
              DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
              FENDT TOPAS 560 -11 2021->

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2323
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by jarnori View Post
                laatikon lämmönvaihdin?
                Tästä kuvasta osa numero 1.

                ko. boxin sisällä kiertää laatikon öljyt ja jäähdytinneste. Osan nimestä voinee sitten päätellä mitä ne keskenään tekevät. Boxi pitää sisällään myös (sen kolmannen) termostaatin, jolla on myös taipumus mennä ajan myötä jumitilaan. Eli jos vesitermarin ja EGR-termarin vaihto ei auta nostamaan lämpöjä n.90 asteen pintaan, on tämän osan vaihto edessä. Vaihtoehtoisesti voi ajella vajailla lämmöillä ja kärsiä seuraukset. Takavetoiseen tämän vaihto on kuulemma helppo. Nelivetoiseen vähän työläämpi. Autorepairissa vaihto tarkoitti kolmen tunnin työtä.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5418
                  • S:t Karins

                  #9
                  Monesko topicci samasta asiasta...:think
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • lyfi
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 110

                    #10
                    Originally posted by VESiX View Post
                    Autorepair Nummelassa ja Powermatic ovat osaavien maineessa. Koko homman kustannus on aika tarkaaan 500€.

                    Olen majurin kanssa samaa mieltä, että noilla kilometreillä alkaisi olla oikea aika. ZF:n suosituskin on muuten 100.000 mailia.


                    ....ja viimeksi kun kävin Powermaticilla niin sanottiin että 60tkm välein kannattaa kyseinen toimenpide tehdä, koska tuon km määrän jälkeen alkaa kuulemma ölpät muuttua olennaisesti.

                    Comment

                    • LasseE
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 416
                      • Kontiolahti/Joensuu

                      #11
                      Originally posted by lyfi View Post
                      ....ja viimeksi kun kävin Powermaticilla niin sanottiin että 60tkm välein kannattaa kyseinen toimenpide tehdä, koska tuon km määrän jälkeen alkaa kuulemma ölpät muuttua olennaisesti.
                      Kannattavaa toimintaa ainakin powermaticille..
                      Ex. E46 330d -05
                      Ex. e61 530da -05
                      Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                      Member of Team EastAudio
                      Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                      Comment

                      • bemarikari5
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 167

                        #12
                        Originally posted by LasseE View Post
                        Kannattavaa toimintaa ainakin powermaticille..
                        Pojilla liian vähän töitä?
                        -04 e60 530da
                        ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                        Comment

                        • mr81
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 300
                          • PK-seutu

                          #13
                          Originally posted by lyfi View Post
                          ....ja viimeksi kun kävin Powermaticilla niin sanottiin että 60tkm välein kannattaa kyseinen toimenpide tehdä, koska tuon km määrän jälkeen alkaa kuulemma ölpät muuttua olennaisesti.
                          Kesällä pojilla oli 90tkm, kun käytin. Voisivat noi jutut jättää vähemmälle ja keskittyy tekemiseen.
                          E65 730d '08 Monaco blue
                          Ex: E60 523iA '08

                          Comment

                          • BemariAndy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 230
                            • Pohjois-Pohjanmaa

                            #14
                            Mullekin aika oleellista tietoa tuo ZF:n oma suositus. Elikä 100 mailia olis n. 155-160 tkm paikkeilla alkas olemaan perusteltua, kun olen ajatellut ajaa tällä autolla tosi piiiiitkäään - riippuen tietenkin tekniikan muusta kestävyydestä. Tällä hetkellä en ole keksinyt oikeastaan mitään pahaa sanottavaa tuosta laatikosta, kuin sen että välillä 2-3 vaihteiden vaihtamiset ovat mitä sattuu DS-puolella mutta käsivalinnalla niihinkin voi vaikuttaa positiivisesti. Alaspäin vaihtamista kannattaa välttää ettei tule D1 yllätyksiä... Huutaa aika kovasti.


                            Originally posted by VESiX View Post
                            Autorepair Nummelassa ja Powermatic ovat osaavien maineessa. Koko homman kustannus on aika tarkaaan 500€.

                            Olen majurin kanssa samaa mieltä, että noilla kilometreillä alkaisi olla oikea aika. ZF:n suosituskin on muuten 100.000 mailia.
                            * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                            * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                            Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #15
                              Jotain 60-80tkm välillä se on Mursuissakin ja kuuluu ihan huolto-ohjelmaan. Veholla huuhtelemalla tehty vaihto maksoi 300e. Työtä tilattaessa eivät kertoneet tekevänsä sitä huuhtelemalla, kun asiaa tiedustelin. Kun hain auton huollosta ajotietokone näytti 1,5h käyntiä ja kilsoja 1.2km, eli oli ne huuhtomalla vaihdettu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎