Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 530i 2006 säteilylämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toni L
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 45
    • Kokkola

    Bmw 530i 2006 säteilylämmitin

    Tällästa oisin kyselly kokeneemmilta et voiko tuo säteilylämmitin olla niin huono kuin kuulee puhuttavan. Elikkä onko aivan normaalia kun auto roikan nokassa n, 9h -15c et salavalikosta katsottaessa koneen lämmöt näyttää -6c. Onkohan kukaan ikiniä vilkuillu noita lämpötiloja salavalikosta kun auto ollu tolpassa kiinni. mainittakoon vielä et sisälämppärikin on, tuskin tähän vaikuttaa mitään mut kuiteski. Autossa ei mitään vikoja jne. Mut noissa pakkasasteissa joskus ennenkin on tuntunut et onkohan tosta mitään hyötyä koko lämmittimestä kun auto tuntunut tahmeahkolta vaikka roikanpäässä ollutkin.

    Kiitoksia kaikille kokeneemmille jo etukäteen vastauksista.
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #2
    Originally posted by Toni L View Post
    Tällästa oisin kyselly kokeneemmilta et voiko tuo säteilylämmitin olla niin huono kuin kuulee puhuttavan. Elikkä onko aivan normaalia kun auto roikan nokassa n, 9h -15c et salavalikosta katsottaessa koneen lämmöt näyttää -6c. Onkohan kukaan ikiniä vilkuillu noita lämpötiloja salavalikosta kun auto ollu tolpassa kiinni. mainittakoon vielä et sisälämppärikin on, tuskin tähän vaikuttaa mitään mut kuiteski. Autossa ei mitään vikoja jne. Mut noissa pakkasasteissa joskus ennenkin on tuntunut et onkohan tosta mitään hyötyä koko lämmittimestä kun auto tuntunut tahmeahkolta vaikka roikanpäässä ollutkin.

    Kiitoksia kaikille kokeneemmille jo etukäteen vastauksista.
    Onko säteilylämmitin öljypohjassa vai lohkon kyljessä?

    Dieseleissä ainakin tulee öljypohjaan, jossa lämmittää ÖLJYJÄ, ei jäähdytysnestettä.
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11684
      • Kouvola

      #3
      Säteilylämmittimien teho on yleensä noin 300W eli about puolet mitä lohkolämmittimen teho. Tuosta 300W:sta voi laskea vielä osan lämmittävän pelkästään ilmaa vaikka noissa on eristelevyt mukana. Sitä voi sitten miettiä kuinka tehokkaasti tuollainen 200-250W todellista lämmitystehoa tuottava metallikappale oikeasti lämmittää jotain +100kg metallimöykkyä -20 asteen pakkasessa.

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #4
        Originally posted by Esko View Post
        Säteilylämmittimien teho on yleensä noin 300W eli about puolet mitä lohkolämmittimen teho. Tuosta 300W:sta voi laskea vielä osan lämmittävän pelkästään ilmaa vaikka noissa on eristelevyt mukana. Sitä voi sitten miettiä kuinka tehokkaasti tuollainen 200-250W todellista lämmitystehoa tuottava metallikappale oikeasti lämmittää jotain +100kg metallimöykkyä -20 asteen pakkasessa.
        Ikuisuusvääntöä, mutta tärkeintä mun mielestä on saada se hyytelönä oleva öljy notkeaksi ennemmin kuin kannen ympärystä lämpöiseksi ja menee se 15sek ilman voitelua sitten startin jälkeen.
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • Toni L
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 45
          • Kokkola

          #5
          Siis ei hajuakaan noista, missä sijaitsee. Tehtaalla toi oman uskomuksen mukaan on asennettu. Defaa noi kaikki näyttää olevan, auto ostettu ruotsista vuosi sitte ns ruotsiauto. Siis eikö noissa yleensä ole säteilylämmittimiä, jos oikein olen joskus lukenut
          Last edited by Toni L; 05-12-2012, 18:01.

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            #6
            Ei tuo vastus ihan elossa ole...
            Ainakin ex E90 dieselissä 2 tunnin (typerä taloyhtiön ajastin max 2h)säteilylämppärin käytön jälkeen oli lämmöt salavalikossa reilusti plussanpuolella vaikka parhaillaan pakkasta -30.
            Ja kun auton täräytti käyntiin jolloin nesteet lähti liikkeelle nousi lämmöt 20:iin puolessa minuutissa.
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • Toni L
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 45
              • Kokkola

              #7
              Itekki kyllä aatellu tota ns tahmeutta ja aatellu että onko tossa moottorinlämmittimessä kaikki kotona. Missähän hinnoissa tuo vastus liikkuu? Lienee korjaantuvan pelkällä vastuksen vaihdolla jos se on sökö

              Comment

              • casino
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 663
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by Nettipepe View Post
                Ei tuo vastus ihan elossa ole...
                Ainakin ex E90 dieselissä 2 tunnin (typerä taloyhtiön ajastin max 2h)säteilylämppärin käytön jälkeen oli lämmöt salavalikossa reilusti plussanpuolella vaikka parhaillaan pakkasta -30.
                Ja kun auton täräytti käyntiin jolloin nesteet lähti liikkeelle nousi lämmöt 20:iin puolessa minuutissa.

                Omakohtaista kokemusta löytyy säteilijästä ex .e39 530d:stä 4 talvelta ja ainakin siinä jos oli pakkasta -20c niin tuntui ihan samalta kuin olisi laittanut lämmittämättä käyntiin vaikka piti 5 h roikassa ennen starttia. Nykyiseen autoon laittelin letkulämmitimen ja -24c mitä nyt on ollut aamuisin niin 2,5h lämmittämisen jälkeen tuntuu kuin kesällä lähtisi liikkeelle. Johtopäätöksenä, että ainakaan omiin tuleviin autoihin ei tule enää IKINÄ mitään paistinpannu yhtään mihinkään ei niillä vaan tee mitään.

                Öljyiksi castrolia niin pysyy notkeana kyllä Suomessa tavattavissa pakkasolosuhteissa
                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                e39 -530d touring 11/1999
                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #9
                  Originally posted by Nettipepe View Post
                  Ei tuo vastus ihan elossa ole...
                  Ainakin ex E90 dieselissä 2 tunnin (typerä taloyhtiön ajastin max 2h)säteilylämppärin käytön jälkeen oli lämmöt salavalikossa reilusti plussanpuolella vaikka parhaillaan pakkasta -30.
                  Ja kun auton täräytti käyntiin jolloin nesteet lähti liikkeelle nousi lämmöt 20:iin puolessa minuutissa.
                  Oliko sulla öljypohjaa vaiko lohkoa lämmittävä, siinä on vissi ero lämmitetäänkö öljyjä vaiko jäähd.nesteitä...

                  Toisenmerkkiseen saksalaiseen asensin säteilylämppärin öljypohjaan. -25c pystyi todeta että kyllä ne öljyt notkeammat oli, ja that's about it, ei se mitenkään poistanut sitä vitutusta että joutui puhalluksen pitämään nollilla kunnes kone 10min ajon jälkeen alkoi pikkuhiljaa lämpenemään.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Oliko sulla öljypohjaa vaiko lohkoa lämmittävä, siinä on vissi ero lämmitetäänkö öljyjä vaiko jäähd.nesteitä...

                    Toisenmerkkiseen saksalaiseen asensin säteilylämppärin öljypohjaan. -25c pystyi todeta että kyllä ne öljyt notkeammat oli, ja that's about it, ei se mitenkään poistanut sitä vitutusta että joutui puhalluksen pitämään nollilla kunnes kone 10min ajon jälkeen alkoi pikkuhiljaa lämpenemään.
                    Kyllä ne taidetaan E90:issä öljypohjaan laittaa yleensä.
                    Ei se niin tehokas kyllä ole kuin perinteiset letkulämmittet, mutta mielestäni riittävä.
                    Minä en ymmärrä, miksi säteilylämmäreitä mollataan... tietysti miten se asennetaan.
                    minulla on toiminut kahdessa autossa... ja by the way lukekaa vähän myös lämmönjohtumis oppia fysiikasta... kyllä se neste ja rauta siirtää lämpöä
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • Kesäromu
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2011
                      • 228
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by Nettipepe View Post
                      Ei tuo vastus ihan elossa ole...
                      Ainakin ex E90 dieselissä 2 tunnin (typerä taloyhtiön ajastin max 2h)säteilylämppärin käytön jälkeen oli lämmöt salavalikossa reilusti plussanpuolella vaikka parhaillaan pakkasta -30.
                      Ja kun auton täräytti käyntiin jolloin nesteet lähti liikkeelle nousi lämmöt 20:iin puolessa minuutissa.


                      Sen typerän kellon saa helposti "jumitettua",lämmittää sitten koko ajan
                      F10 -11
                      E21 315 -83

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #12
                        Originally posted by Nettipepe View Post
                        Kyllä ne taidetaan E90:issä öljypohjaan laittaa yleensä.
                        Ei se niin tehokas kyllä ole kuin perinteiset letkulämmittet, mutta mielestäni riittävä.
                        Minä en ymmärrä, miksi säteilylämmäreitä mollataan... tietysti miten se asennetaan.
                        minulla on toiminut kahdessa autossa... ja by the way lukekaa vähän myös lämmönjohtumis oppia fysiikasta... kyllä se neste ja rauta siirtää lämpöä
                        Jaa sitä lähdetään tuolle linjalle. Tuossa aiemmin on Eskon toimesta jo mielestäni ihan tarpeeksi hyvin argumentoitu miksi säteilylämmitin on paska. Riittävyys on kaikille suhteellista. Paremmin se moottori kuitenkin sillä väh. tuplatehoisella letku/lohkolämppärillä lämpeää verrattuna tuohon säteilylämppäriin. Ja samalla tavalla lämpö johtuu lohko/letkulämppärillä sinne öljypohjaan, kuin mitä se säteilylämppärillä öljypohjasta johtuu lohkoon.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Jaa sitä lähdetään tuolle linjalle. Tuossa aiemmin on Eskon toimesta jo mielestäni ihan tarpeeksi hyvin argumentoitu miksi säteilylämmitin on paska. Riittävyys on kaikille suhteellista. Paremmin se moottori kuitenkin sillä väh. tuplatehoisella letku/lohkolämppärillä lämpeää verrattuna tuohon säteilylämppäriin. Ja samalla tavalla lämpö johtuu lohko/letkulämppärillä sinne öljypohjaan, kuin mitä se säteilylämppärillä öljypohjasta johtuu lohkoon.

                          No tuotaaaa, jos kovalla pakkasella moottori luulee olevansa lämmin, eikä hehkuta, niin voi käynnistyä huonosti. Kyllä säteilylämppärit tekee sen mihin on tarkoitettu, eli lämmittävät öljyn. Webasto sitten, jos pitää valmiiksi lämpöisellä autolla päästä lähtemään.... :think
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #14
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            No tuotaaaa, jos kovalla pakkasella moottori luulee olevansa lämmin, eikä hehkuta, niin voi käynnistyä huonosti. Kyllä säteilylämppärit tekee sen mihin on tarkoitettu, eli lämmittävät öljyn. Webasto sitten, jos pitää valmiiksi lämpöisellä autolla päästä lähtemään.... :think
                            Letkulämppäreistä ei omakohtaista kokemusta, viittaat ilmeisesti tuohon lämmön epätasaiseen jakaantumiseen? Letkulämppäri kiertovesipumpulla luulisi tuon hehkutus-ongelman poistavan, niistä on ihan positiivisia juttuja tullut vastaan, varsinkin kun ne ovat yleensä lämmitystehoiltaankin vähän suurempaa luokkaa.

                            EDIT: Tuollainen letkulämppäri integroidulla pumpulla on suunnitteilla asentaa kolmeysiin, voin palailla asiaan lähitulevaisuudessa, miten hyvin/tasaisesti se lämmittää nesteitä, ja lämpeneekö öljyt yhtään.
                            Last edited by Supra^; 06-12-2012, 00:34.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • U. Turhapuro
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1161

                              #15
                              Omassa E39 säteilylämmitin toimii hyvin, kun pitää pitkän ajan. Yleensä pidän kovilla pakkasilla koko yön. Lämpömittarista jo huomaa, että ei ole kylmä kone ja starttaa kuin kesällä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎